אומני המרכב זגאטו מציגים את אלפא-רומיאו ג’וליה SWB זגאטו, אבטיפוס יחיד ומיוחד בעבודת יד. הסיבה הרשמית היא 100 שנות שיתוף פעולה בין שני הגופים האיטלקיים, כאלו שיצרו לא מעט חלומות ומכוניות אספנות יקרות ערך. כמו שאפשר להבין מהשם הארוך, המכונית מבוססת על שלדה מקוצרת של ג’וליה עם רכיבים הגרסת התלתן וה- GTA כשהיא ארוזה מחדש בסיבי פחם ועיצוב קופה מהמם. ביננו, מי צריך יותר.
מה שמניע את אלפא-רומיאו ג’וליה SWB זגאטו הוא מנוע ה-V6 כפול המגדשים בנפח 2.9 ל’ המוכר של גרסת התלתן הירוק. ואם להוסיף לשמחה, המנוע הזה משודך לתיבה בעלת 6 הילוכים. ידנית, ברור שידנית. המנוע הוא למעשה גרסה משודרגת מגרסת ה-GTAm של הג’וליה כך שיש כאן לא פחות מ-533 כ”ס. בזגאטו לא מפרסמים נתון משקל, אבל הגיוני לצפות שהוא יהיה נמוך יותר מבג’וליה המוכרת וירד אל מתחת ל-1,500 ק”ג.
כמובן שהעבודה העיקרית של זגאטו היא על המרכב עצמו. מכונית הסדאן בעלת ארבעת הדלתות קוצרה כאמור, וקיבלה עיצוב קופה חדש לחלוטין, כזה שאינו מסגיר את המקור. הפנסים החדשים מגיעים מהטונאלה דרך אגב כשהעיצוב החזית אמור להתייחס ל-SZ30, “המפלצת”, האייקונית. היא עצמה דרך אגב, התבססה על שלדת ה-75, וכמו אז גם היום אנחנו מוצאים את עצמנו נרגשים נוכח השילוב. גם חלקי הגג השחורים ד”א יכולים להזכיר את אותה SZ.
כמו שאפשר היה להבין מהפתיח, אלפא-רומיאו ג’וליה SWB זגאטו היא יצירה אחת, יחידה, לא יהיו עוד. ונכון שהעיצוב לא מוצלח כמו דגמים אייקוניים באמת של השתיים. ואולי האחוריים מזכירים קצת יותר מדי אסטון, אבל עדיין, בעידן הזה, יצירה כזו גורמת לנו לתנודות בבית החזה (בין השאר). המכונית הזו נמכרה ללקוח גרמני שיהיה בלי ספק, הבעלים של אחת האלפות האחרונות, האמיתיות, המלהיבות. כזו המונעת בנזין הכוונה. זאת כשזוכרים שמכונית הספורט הבאה שאלפא תציג, בתקווה, תשלב הנעת חשמל.