כבר הרבה שנים שאלפא רומיאו מדברת על מחליפה ל-159, וכבר לפני שנתיים הוצגה מי שאמורה לייצג את אלפא בסגמנט המשפחתיות היוקרתיות. אלפא רומיאו ג’וליה.
לקח לאלפא לא מעט זמן ורק עכשיו, בג’נבה היא מציגה את גרסאות אלפא רומיאו ג’וליה באופן רישמי ומודיעה על תחילת השיווק באירופה ב-15 לאפריל.

אלפא רומיאו ג’וליה היא מכונית סדאן מרשימה מאוד על הנייר. היא מוצעת כרגע עם שני מנועים שמעניינים אותנו (השאר דיזלים): ארבעה צילנדרים בנפח שני ליטרים (200 כ”ס) ו-V6 כפול-טורבו בנפח 2.9 ליטרים, עם 510 כ”ס. ככל הנראה, ההודעה הרישמית של אלפא לא מפרטת בעניין הזה, הגרסה הבכירה תגיע אך ורק עם הנעה כפולה ושאר הגרסאות ישווקו עם הנעה אחורית. הגרסה הבכירה היא גם מונעת הבנזין היחידה שמוצעת כרגע עם גיר ידני. לקראת סוף השנה עתידה להציג אלפא גם גרסת 280 כ”ס למנוע ה-2.0 ליטרים וגם אפשרות לתיבה ידנית גרסאות הבנזין הבסיסיות (שכרגע משווקות רק עם גיר אוטומטי בן 8 מהירויות).

דגש גדול הושם בג’וליה על המשקל- כבר מגרסאות הבסיס אפשר למצוא קרבון, אלומיניום ופלסטיק שפזורים בג’וליה במטרה להוריד את המשקל. והתוצאה ניכרת, גרסאות הבסיס של אלפא רומיאו ג’וליה שוקלות 1374 ק”ג ואילו הגרסא הבכירה, החזקה וכפולת ההנעה זוכה לשימוש נרחב עוד יותר בקרבון ושוקלת 1524 ק”ג.
עוד דגשים בתחום המשקל הושמו על הורדת מרכז הכובד ומרכוז המאסה וגם על חלוקת המשקל. אלפא מצהירה שחלוקת המשקל של הג’וליה ‘מושלמת’. הם לא מספקים נתונים מספריים אך ניתן לשער שהם מתכוונים לחלוקת משקל של 50:50 בין הסרן הקדמי והאחורי. האם זה אמור לגבי גרסאות ההנעה הכפולה או ההנעה האחורית? לא ברור.
עוד בג’וליה – מערך אבזור בטיחותי מרשים מאוד שאמור להגיע כציוד תקני בכל הגרסאות אבל אותנו מעניינים המספרים שצמודים לגרסת התלתן. אם למישהו היה ספק, זו מכונית רצינית מאוד שנראית ונשמעת על הנייר כמו מתחרה ישירה ל-M3 ול-C AMG. המנוע של הגרסה הבכירה מביא אותה ל-100 קמ”ש ב-3.9 שניות ולמהירות מירבית מרשימה, 307 קמ”ש. המכונית הזו הקיפה את הנורבורגרינג ב-7:39 דקות, בדיוק כמו הפרארי 430 סקודריה ( ומהר יותר מבוגאטי ויירון למבורגיני מורצ’יאלגו ועוד רבות וטובות…) לצורך ההשוואה והעניין. עכשיו צריך רק לקוות שניתן יהיה לקבל את 510 כוחות הסוס האלו עם הנעה אחורית בלבד – ואנחנו מבטיחים להיות מרוצים.