אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אלפא רומיאו ג’וליה ולוצ’ה במבחן: האלפא האמיתית האחרונה
ראשי » מבחני דרכים » אלפא רומיאו ג’וליה ולוצ’ה במבחן: האלפא האמיתית האחרונה
אלפא רומיאו ג'וליה

אלפא רומיאו ג’וליה ולוצ’ה במבחן: האלפא האמיתית האחרונה

המהדורה העדכנית של אלפא רומיאו ג'וליה כמעט לא השתנתה, וטוב שכך. היא כבר לא כזו צעירה ולא קורצת לדור המסכים, אבל זה רק גורם לנו לאהוב ולהתגעגע אליה יותר

אופיר דואק 14/06/2024 צלם: אופיר דואק

לכאורה זה היה צריך להיות מבחן דרכים משמח. אחרי יותר מידי קרוסאוברים חשמליים בשלל צורות וגדלים היה מרענן מאד לפגוש מכונית ספורט סדאן קלאסית. כזו ששורפת בנזין ולא מדברת אליך דרך אפליקציות. כזו שלא מנסה להגדיר את ה”ספורט” שלה דרך הנוסחה הקלה של צללית נמוכה, מנועים חשמליים בספקים מופרכים ונתון 0 ל-100 של מטוס קרב שאמורים להסיח את הדעת מהביצוע. על אחת כמה וכמה כשבחזית בקצה השבכה המשולשת מתנוסס סמל הצלב והנחש של אלפא רומיאו.

הסיבה לפגישה עם אלפא רומיאו ג’וליה הייתה מתיחת הפנים אותה עברה בשנה שעברה. עוד מתיחת פנים, אם כי כמו את קודמותיה קצת מופרז להגדיר זאת כמתיחת פנים. קצת קשה להאמין, אבל אלפא רומיאו ג’וליה היא כבר בת 9 אבל מעולם לא זכתה למתיחת פנים מקיפה. גם “מתיחת הפנים” שהיא סיבת הפגישה המחודשת הסתכמה בשינויים מינוריים, שאצל כל יצרן אחר היו נכנסים הגדרה של עדכון שנת דגם. מצד אחד זה לאו דווקא רע, כי באלפא רומיאו נמנעו מלקלקל את העיצוב המוצלח של הג’וליה. גם אם יחידות התאורה בעלות שלושת האלמנטים בכל פנס בדומה לאלו של הטונאלה לא לטעמנו, הם לא גורעים מהשילוב הפרופורציות הנכון והקווים המסוגננים של הג’וליה.

בתא הנוסעים השינויים קלושים לא פחות. מערכת המולטימדיה עודכנה קלות, אך נותרה בעלת מסך קטן ביחס למקובל כיום. לוח המחוונים הפך לדיגיטלי בעל מספר מצבי תצוגה משתנים, אבל כולם מיותרים כיוון שרק התצוגה של שעון מהירות וסל”ד בספרות קלאסיות בסגנון האלפות של שנות ה-60 וה-70 ראויה לג’וליה הזו. לקוחות שהורגלו למסכי ענק מרובי תפריטים ואפליקציות נפיחות יתלוננו שהג’וליה מרגישה Low Tech. למען השם, המזגן מופעל על ידי חוגות ויש גם חוגה מרכזית לתפעול המולטימדיה כאילו אנחנו בעשור הראשון של המילניום. למי שמחפש לנהוג זה לא ממש מפריע, אבל סביר להניח שהבחירה של אלפא לבצע שינויים מינימליים הוא לא פועל יוצא של חשיבה נוסטלגית. פשוט אין טעם לבצע מהפכות טכנולוגיות יקרות במכונית שכבר נמצאת בסוף דרכה.


הדבר נכון גם לנעשה מתחת למכסה המנוע. כלומר שום דבר לא נעשה שם מלבד התאמות קלות לתקני זיהום האוויר המחמירים שחרצו את גורלה של אלפא רומיאו שהצהירה כי תהפוך ליצרנית חשמלית מלאה עוד לפני סוף העשור. במציאות שכזו אפשר להתנחם באכזבה שמנוע ה-2.0 ליטר המוגדש עדין איתנו, כאשר בגרסת הולוצ’ה הנבחנת הוא מספק 280 כ”ס. זה כבר לא ממש מרשים בימנו לא רק לא ביחס למכוניות חשמליות, ואחת האכזבות מאלפא רומיאו היא שבין הולוצ’ה לתלתן הירוק לא השכילה אלפא להציע גרסאות חזקות יותר ומנוע V6 שהג’וליה כל כך ראויה לו. מאכזב עוד יותר שלמעט גרגור חביב אין למנוע הזה סאונד נוכח שהוא חלק מהאופי שהציעה אלפא מאז ומעולם, גם בדגמים שקצת פחות היו ראויים לסמל ולמורשת.

שלא תבינו לא נכון. יחידת ההנעה של הולוצ’ה אמנם לא כזו המכוונת לסל”ד גבוה, אך היא עדין נהדרת ונמרצת. גמישות המנוע בשילוב יחסי העברה קצרים בהילוכים הנמוכים (וגם האחיזה שמייצרת ההנעה הכפולה) עוזרים לשגר אותה היטב מהמקום, ולשמור על כוח זמין בפניות של הילוכים שני ושלישי. כמובן שהיינו שמחים לקבל אותה עם תיבת הילוכים ידנית, אבל למעט שיהוק והשהיה קלה בזינוק מהמקום התיבה האוטומטית מתפקדת היטב, וללא ספק זו התיבה האוטומטית הטובה ביותר שהציעה אלפא רומיאו. יחידת ההנעה של הולוצ’ה טובה ויעילה ככל שתהיה מרגישה מעט קטנה על השלדה של הג’וליה.

כאשר הושקה הג’וליה באיחור איטלקי אופנתי נשמו האלפיסטים לרווחה, כשאחרי שלושה עשורים סוף סוף חזרה אלפא להנעה אחורית על בסיס פלטפורמה חדשה שתוכננה קודם כל לספק יכולות דינמיות שיקראו תיגר על הדומיננטיות של ב.מ.וו. בדרך לשם עשו מתכנני אלפא רומיאו לא מעט פשרות בהיבט הפרקטי. הדרך למושב הנהג הנהדר ותנוחת הנהיגה הנפלאה עוברת דרך מפתן דלת צר מידי. מנהרת ההינע האחורית הופכת את הג’וליה למכונית 4 מושבית כשהמרחב מאחור סביר אך הרבה פחות ממה שמצופה ממכונית עם בסיס גלגלים של 282 ס”מ. גם תא המטען לא בדיוק מתעלה בגודל ובשימושיות, אבל אלו מסוג הדברים שיעניינו את הלקוחות של וולוו ואאודי.

ההקרבות הללו בטלות ונשכחות מיד כיוון שהג’וליה דואגת להזכיר לך בכל פניה עד כמה היא ממוקדת ומאוזנת. ההיגוי מהיר וחד כמיטב המסורת של אלפא, ומקבל משקל נכון במצב הדינאמי. המתלים מעניקים תחושה מאוזנת להפליא עם ריסון מצוין וקשיחות לא מוגזמת שהופכת את המתלים האדפטיביים המוצעים ברמת הגימור הבכירה למיותרים לחלוטין. באלפא רצו כל כך להביס את ב.מ.וו עד כדי כך שיצאה להם מכונית גרמנית. תחושת איזון היתר מודגשת עוד יותר כיוון שהולוצ’ה מצוידת בהנעה כפולה. היא אמנם בתצורתה מתעדפת את הגלגלים האחוריים ורותמת את הקדמיים בעת הצורך, אבל היא מיותרת לחלוטין בתנאי מזג האוויר בארץ בטח לאור הבחירה בצמיגים ברוחב 255 מאחור שמנטרלים עוד יותר כל רצון של הזנב לפתח אישיות משלו. את גרסת ההנעה האחורית לא תוכלו לקבל בישראל נכון לעתה, ובך היא חוטאת לעיקר ומחטיאה את המטרה.

סוף עידן
לכאורה זה היה צריך להיות מבחן דרכים משמח. בטח שכמי שחובב אלפא רומיאו מילדות. אלא שאי אפשר שלא לרדת מהג’וליה, כנראה בפעם האחרונה, בתחושת החמצה. אלפא רומיאו ג’וליה היא המכונית השלמה ביותר שייצרה אלפא רומיאו. יש לה המון יכולת שמשתלבת עם ייחודיות ואופי, מה שבא לידי ביטוי גם בלא מעט פאשלות איטלקיות בלתי נמנעות. אף אחת מהן לא טופלה במסגרת מתיחת הפנים הזו.

מצד שני, אי אפשר שלא להתאכזב מהאיטלקים של ניצלו עד תום את הפוטנציאל הגדול שטמון בפלטפורמה של אלפא רומיאו ג’וליה כשלא הציעו גרסאות מרכב נוספות ויחידות הנעה חזקות יותר. הג’וליה הייתה אמורה להיותה מכונית שתחזיר את אלפא רומיאו למרכז הבמה, אבל שוב ההבטחה הגדולה הפכה למכונית נדירה מידי לאנינים בלבד.

אז האם אני בא להספיד מכונית שאני כל כך אוהב או להלל אותה? התשובה היא גם וגם.
מאלפא רומיאו לא מצפים להיות מושלמת. הפגמים שבכל מכונית אחרת היו בלתי נסלחים מתקבלים בהבנה כחלק מהדבר החמקמק שנקרא אופי. אפשר לקונן על מה שאלפא יכלה לעשות עם הג’וליה, אבל זה מיותר. בהתחשב בכך שמחליפתה תהיה חשמלית, כבדה עם צליל ואופי מסותנז שנרקחו על ידי כותבי שורות קוד, אי אפשר שלא לחבק ולאהוב את הג’וליה הזו שהיא ככל הנראה האלפא האמיתית האחרונה באמת.

אלפא רומיאו ג’וליה ולוצ’ה Q4– תעודת זהות
מנוע:
1,995 סמ”ק, 4 צילינדרים, מגדש טורבו, הספק: 280 כ”ס ב-5,250 סל”ד, מומנט: 40.8 קג”מ ב-2,250 סל”ד, תמסורת: אוטומטית, 9 יחסי העברה. הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 282 ס”מ, משקל: 1,620 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 5.2 שניות, מהירות מרבית: 240 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 9 ק”מ לליטר, מחיר: 340 אלף שקלים

Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 18Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 18Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 15Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 15Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 20Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 20Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 19Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 19Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 16Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 16Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 07Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 07Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 09Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 09Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 11Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 11Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 08Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 08Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 10Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 10Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 12Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 12Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 05Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 05Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 06Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 06Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 13Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 13Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 14Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 14Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 17Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 17Preview
אלפא רומיאו ג'וליהאלפא רומיאו ג'וליהPreview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 02Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 02Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 03Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 03Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 04Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 04Preview
Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 21Alfa Romeo Giulia Veluce 2024 21Preview

אלפא אלפא ג'וליה אלפא רומיאו אלפא רומיאו ג'וליה אלפא רומיאו ג'וליה ולוצ'ה ג'וליה ג'וליה ולוצ'ה Q4
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מיני נפרדת מהתיבה הידנית

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

במראה ספורטיבי: אאודי Q6 איטרון ספורטבק בישראל

במראה ספורטיבי: אאודי Q6 איטרון ספורטבק בישראל

האם סופה של ההוט האצ’ מתקרב?

האם סופה של ההוט האצ’ מתקרב?

סקודה אוקטביה RS ( מבחן דרכים): הזמן הצהוב

סקודה אוקטביה RS ( מבחן דרכים): הזמן הצהוב

מסירות דו”ג: יותר מ-10,000 כלים נמסרו מתחילת 2025

מסירות דו”ג: יותר מ-10,000 כלים נמסרו מתחילת 2025

אש על המים: שריפת ענק באנייה שהובילה מכוניות חשמליות והיברידיות

אש על המים: שריפת ענק באנייה שהובילה מכוניות חשמליות והיברידיות

מוטו גוצי סטלביו (מבחן דרכים): חופשה איטלקית

מוטו גוצי סטלביו (מבחן דרכים): חופשה איטלקית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד