כשהוצאתי רישיון נהיגה אי שם בתחילת שנות ה-90, החלום המוטורי שלי לא היה פרארי או למבורגיני, אלא פיאט אונו טורבו העממית. “מלכת הרמזורים” כינו אותה באותה תקופה בעיתונות הרכב המקומית, ועם מנוע טורבו 1.3 ליטר שהפיק 105 כ”ס, היא סיפקה תאוצה ל-100 קמ”ש ב-8.3 שניות ומהירות מרבית של 205 קמ”ש. נתונים סנסציוניים לאותה התקופה, בטח עבור מכונית קטנה.
איכשהו עברו 30 שנה ומצאתי את עצמי עם טסלה מודל 3 “סטנדרט” עם 285 כ”ס שעושה 5.6 שניות ל-100 קמ”ש שזה מעל ומעבר למה שצריך כיום במציאות. ועדין במציאות הנוכחית השאלה הכי נשאלת היא “למה לא הלכת על ה-“פרפורמנס” שעושה 3.3 שניות ל-100 קמ”ש?” פתאום מכונית שמאיצה בפחות מ-6 שניות ל-100 קמ”ש הפכה לחלשה ואיטית מידי (והיא לא).
הקלישאה אומרת שהחיים הם לא מ-0 ל-100, אבל אם בכל זאת חשוב לכם מכונית שתהיה “מלכת הרמזורים” ועדיין אין לכם כסף לפרארי, אספנו עבורכם את המכוניות המהירות ביותר בתאוצה בישראל, ולא במפתיע כולם חשמליות. מה שכן מפתיע הוא שאין עדיין אף מכונית סינית ברשימה, אך בהחלט ישנן כמה כאלו בארץ שכבר קרובות מאוד לביצועים של אלו שנסקרו כאן.
בכל מקרה, במציאות, ככל הנראה לא תצליחו לשחזר את הצהרות היצרנים האופטימיות, אך כנראה תהיו מאוד קרוב לנתוני התאוצה הרשמיים אם הסוללה תהיה טעונה במלואה, מזג האוויר יאפשר, הכביש יהיה שטוח לחלוטין ותהיו לבד ברכב. המהירות המרבית איננה רלוונטית לכבישי ישראל, וסביר להניח שהמהירות שבה תאבדו את הרישיון תהיה קצרה הרבה יותר. גם על טווח הנסיעה הרשמי האופטימי בקרב כולם אין בכלל על מה לדבר במציאות. יחד עם זאת, אם אתם לא חובבים מושבעים של מכוניות בנזין, הנאה בכל הדגמים שמצוינים כאן מובטחת, וגם הוצאות אחזקה נמוכות משמעותית בהשוואה למכוניות על ספורטיביות מונעות בדלק.
מקום הראשון: טסלה מודל S פלייד – 2.1 שניות
מכונית הסאלון של טסלה והדגם הראשון של היצרן בייצור המוני, עדיין נחשבת לא רק למכונית החשמלית שמאיצה הכי מהר בישראל, אלא גם למלכת המזורים בכלל בקרב כל דגמי המכוניות שנמכרים בארץ ביבוא רשמי לעת עתה. אבל כדי ליהנות מהתואר הזה, תצטרכו לרכוש את גרסת ה-“Plaid” הבכירה, המצוידת בשלושה מנועים חשמליים המפיקים 1,020 כ”ס והנעה כפולה, ומספקים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-2.1 שניות לצד מהירות מרבית של 322 קמ”ש והבטחה לטווח נסיעה עד 600 ק”מ. המחיר? נכון לפרסום כתבה זאת הוא החל מ-632,956 שקלים על הכביש כולל רישוי.
מקום שני: פורשה טייקן טורבו GT עם חבילת Weissach – כ-2.2 שניות
הטייקן, מכונית הסאלון החשמלית של פורשה, לכאורה תופסת כאן את המקום השני-השלישי והרביעי בשלושת גרסותיה, אך משום שמדובר בכמעט אותה מכונית, איחדנו את שלושתן למקום השני. במקרה הזה, בחירה צריכה להיות בגרסת ה-“טורבו” GT הבכירה של היצרן (כן, טורבו ברכב חשמלי…), המצוידת בחבילת הביצועים “Weissach”. בגרסה זו לטייקן הספק משולב של 1,092 כ”ס במצב Boost, הנעה כפולה ותאוצה -100 קמ”ש ב-2.2 שניות עם הפעלת אופציית “בקרת השיגור” של המכונית. המהירות המרבית עומדת על 305 קמ”ש. המחיר? כשני מיליון שקלים על הכביש כולל רישוי. אגב, אם תוותרו אגב על חבילת ה-“Weissach”, תסתפקו ב-2.3 שניות ומהירות מרבית של 290 קמ”ש, אך לא תקבלו עודף.
מקום שלישי: טסלה מודל X פלייד – 2.6 שניות
במקום השלישי שוב טסלה, הפעם עם רכב הפנאי בעל הביצועים הטובים בעולם, המצויד לא רק בדלתות כנף ראוותניות ו-6 מושבים, אלא גם ביחידת הכח החשמלית והחזקה של המודל S פלייד. במקרה הזה, התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 2.6 שניות, טווח הנסיעה עד 543 ק”מ והמהירות המרבית עד 262 קמ”ש. מדובר גם בטסלה היקרה ביותר כיום בישראל. המחיר? החל מ-662,001 שקלים על הכביש כולל רישוי נכון לכתיבת שורות אלו.
מקום רביעי: טסלה מודל 3 פרפורמנס – 3.1 שניות
חלוצת “מלכת הרמזורים” של העידן החשמלי בישראל היא טסלה מודל 3, שעשתה זאת ב-2021 עם נתון תאוצה דרמטי “לאותם ימים” בישראל של ב-3.3 שניות בגרסת ה”פרפורמנס” החזקה ביותר שלה. בינתיים היא צנחה למקום הרביעי, אך הגרסה המחודשת שלה שמציעה צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 460 כ”ס והנעה כפולה, מאיצה כיום ב-3.1 שניות ל-100 קמ”ש, בדרך למהירות מרבית של 262 קמ”ש והבטחה לטווח נסיעה עד 528 ק”מ. אגב, אם היא הייתה מיובאת לארץ מהמפעל בארה”ב ולא מסין, הייתם חוסכים עוד עשירית השניה בתאוצה. בנוסף, מדובר כאן במכונית היחידה בחבורה שהכי קרובה להיות נגישה במציאות גם למעמד הביניים פלוס, וההוכחה לכך היא הכמות הגדולה של המכוניות שעלו עד כה לכביש. המחיר? נכון לעתה החל מ-273,278 שקלים על הכביש כולל רישוי.
מקום חמישי: אאודי איטרון GT RS– 3.3 שניות
סוגרת את רשימת מלכות הרמזורים, מתחרה נוספת מגרמניה והיא אאודי איטרון GT בגרסת ה-RS הבכירה. שוב מכונית סאלון חשמלית ויוקרתית (אחות למחצה של הטייקן) שלצד העיצוב הדרמטי שלה מפיקה אמנם “רק” 598 כ”ס ו-84.7 קג”מ, אך מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.3 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ”ש והבטחה לטווח נסיעה עד 452 ק”מ בלבד במחיר של 1.216 מיליון שקלים כולל רישוי. זה המקום לציין שבחו”ל כבר הוצגה איטרון GT בגרסת RS פרפורמנס בעלת 925 כ”ס שבה התאוצה ל-100 מתקצרת ל-2.5 שניות, מה שהיה מעניק לה את המקום ה-השלישי בדירוג אם הייתה מיובאת.