לצד העלמותן של מכוניות ספורטיביות עממיות, גם הנוכחות של מכוניות קבריולה הולכת ומתמעטת על הכבישים. אם פעם כל יצרן החזיק לפחות דגם קבריולה אחד בהיצע שלו, כיום ניתן לספור את דגמי המכוניות נטולות הגג על יד אחת, כשר מותגי הפרימיום עוד מחזירים בארסנל שלהם דגמים שכאלו ומצליחים להפוך אותם לריווחים.
גם באירופה, שם מכוניות קבריולה נחשבו מכוניות פאן מבוקשות במשך שנים על אף מזג האוויר, מכוניות נטולות גג הולכות ומתמעטות כפי שמעיד דירוג המכירות של מכוניות נטולות גג ב-2024. אז מי הייתה הקבריולה הנמכרת ביותר באירופה?
אולי לא תופתעו אבל מדובר במיני קבריו, היא אמנם ממש לא זולה, אבל הודות ללוק, לאופנתיות וגם לשוק הבית החזק בבריטניה הצליחה מיני למכור בשנה החולפת 11,895 יחידות של מיני קבריו. מיני קבריו מחזיקה אמנם ב-8% מרשימים מסך המכירות של המותג באירופה, אבל עדין במספרים אבסולוטיים מדובר עדין מדובר בכמות קטנה של מכוניות, בטח בהתחשב בעובדה שלמיני קבריולה אין שום תחרות בקטגוריית הגודל שלה (אלא אם מחשיבים את פיאט 500C שהיא לא קבריולה מלאה). ולחשוב שפעם מכוניות סופרמיני נטולות גג היו מצרך עממי למדי.
למרום השני ברשימה מגיעה פולקסווגן T רוק קבריולה. הגרסה נטולת הגג לקרוסאובר הקומפקטי של החברה שבמידת מה תופסת את מקומה של הגולף קבריולה שמשך שנים נחשבה לאחת המכוניות הפופולאריות בז’אנר באירופה. פולקסווגן מכרה בשנה החולפת 10,691 יחידות מה-T רוק קבריולה כ-5% בלבד מסך המכירות של ה-T רוק שנחשב אחד מהדגמים הפופולאריים ביבשת עם למעלה מ-200 אלף מסירות בשנה. עם זאת, ייצור גרסת הקבריולה של ה-T רוק אמור להסתיים ב-2027 ולא בטוח שתוצג לו ממשיכה. ואחרי הפסקת הייצור של אאודי TT ו-A5 קבריולה זה אומר שלקבוצת פולקסווגן לא יישארו מכוניות קבריולה בהיצע (למעט מאשר במותגי העל של הקבוצה)
באופן מעניין, למקום השלישי מגיעה פורשה 911 קבריו הלא עממית כלל, ממנה נמכרו 8,120 יחידות ממגוון הגרסאות בהן היא מוצעת. מדובר ביותר משליש מסך המכירות של ה-911 באירופה. פורשה נמצאת גם במקום השמיני עם 4,815 יחידות של ה-718 בוקסטר הזולה יותר. במקרה של פורשה זה לא מפתיע כיוון שבאופן מסורתי מי שיכול להרשות לעצמו בוחר באחותה גדולה.
בהמשך הרשימה נמצאות ב.מ.וו סדרה 4 במקום הרביעי עם 7,251 יחידות, מאזדה MX5 שלמרות היותה רודסטר עממית מכרה באירופה 6,455 יחידות בסך הכל כשהיא מקדימה את ב.מ.וו Z4 שאחריה עם 5,499 יחידות. במקום השביעי נמצאת מרצדס CLE שהחליפה הן את ה-C קבריו והן את ה-E קבריו בגלל רף המכירות שלא מצדיק שני דגמים נפרדים. מה-CLE 4,918 יחידות, מה שדי מצדיק את המהלך של מרצדס.
במקום התשיעי נמצאת אאודי A5 קבריולה שיצורה כאמור הופסק ללא מחליפה. היא נמצאת במקום התשיעי עם 4,572 יחידות. את העשיריה סוגר ג’יפ רנגלר עם 3,909 יחידות. לא ממש מכונית קבריולה, אבל מצד שני עדין בעל אפשרות להסרת הגג במלואו ובפני עצמו שריד כמעט אחרון לתקופה שרכבי שטח קשוחים, וגם רכבי פנאי קטנים הציעו גרסאות פתוחות.