רוב סקרי האמינות ושביעות הרצון המתפרסמים בענף הרכב מתייחסים לתקופת שימוש קצרה יחסית שבין שנה ל-3 שנים והסיבה לכך פשוטה. קל יותר לקבל מידע מהימן בפרקי הזמן הללו בהן רוב המכוניות נמצאות בבעלות המקורית שלהן וטרם החליפו ידיים. עם זאת, המידע החשוב עבור רוב רוכשי המכוניות הוא רמת האמינות של מכוניות משומשות לאורך השנים, וזו כבר משימה מסובכת יותר לביצוע.
אחד הגופים היחידים שמסוגלים לבצע מחקר רציף ומהימן שכזה הוא מגזין הצרכנות האמריקאי קונסיומר ריפורטס, שסוקר מידי שנה עשרות אלפי קוראים לגבי שביעות הרצון שלהם ממכוניתם. בימים אלו מפרסם המגזין את תוצאות מחקר שבא לבדוק את רמת האמינות של מותגי הרכב השונים בדגמים בני 5 עד 10 שנים מתוצרתם, בדיוק מה שרוכשי מכוניות משומשות רוצים לדעת.
קנסיומר ריפורטס מבצעת מידי שנה סקר בקרב הקוראים בו היא בודקת תלונות על תקלות ואמינות במכוניות אותם חווה בשנה החולפת (לא רק רוכשי מכוניות חדשות). במסגרת הבדיקה השוו אנשי המגזין 150 אלף דיווחים על מכוניות משנת הייצור 2014 עד 2019 תוך שהם מתייחסים ל-20 סוגי תקלות נפוצות מחריקות בלמים וחלקי פלסטיק שנשברו בתא הנוסעים ועד לכשלים שאינם מכוסים באחריות המורחבת של היצרן במנועים, בתיבות ההילוכים ובסוללות של רכבים חשמליים. בחישוב הכללי השוו הבודקים את מספר התקלות הממוצע בכל דגם במחקר למספר התקלות הממוצע לאותו דגם לפי שנתון.
שלא במפתיע, היפניות מככבות גם במחקר זה. לקסוס ממוקמת במקום הראשון עם ציון של 75 נקודות כשלאחריה טויוטה עם 72 נקודות ובמקום השלישי בפער משמעותי מאזדה עם 59 נקודות. העשיריה הראשונה כולל עוד 4 מותגים יפנים: אקיורה במקום הרביעי, הונדה במקום החמישי, סובארו במקום השמיני וניסאן במקום התשיעי. המותג הלא יפני המוביל הוא ביואיק במקום השישי, כשבמפתיע ובניגוד לסברות ולמורכבות הטכנולוגית של דגמיהן, במ.וו נמצאת במקום השביעי ומרצדס סוגרת את העשיריה הראשונה.
באופן מפתיע מבין 26 מותגים שבדירוג יונדאי נמצאת רק במקום ה-17 וקיה במקום ה-19. אבל מה שלא פחות מעניין הוא המיקום של טסלה בתחתית הטבלה במקום ה-24 עם 30 נקודות בלבד. למרות הסברה שמכוניות חשמליות הן אמינות בגלל מיעוט החלקים המכניים, הסקר מגלה כי דגמי טסלה ה-S וה-X הנפוצים משנותיה הראשונות של החברה סבלו משלל מחלות ילדות שהצריכו החלפת סוללות, מנועים חשמליים ויחידות תאורה יחד עם תקלות במערכת המולטימדיה שדרשו לעיתם את החלפת המסך כולו.
בתחתית הרשימה כשהן מקדימות את טסלה נמצאות קרייזלר במקום האחרון והמביך שמוכרת רק את הפאספיקה, כאשר הגרסה ההיברידית נטענת של המיניואן זכתה לכמות שיא של תלונות על מערכת הטעינה, על הסוללות שנזקקו להחלפה ועל רכיבים אלקטרוניים. במקום הלפני אחרון נמצאת דודג’ שדגמי הדוראנגו שלמה מ-2014 סובלים מנזילות, נזילות ממערכת ההיגוי, בעיות בלמים ותמסורת. הפאדיחות של קבוצת קרייזלר בטרם זו עברה לבעלות סטלאנטיס נמשכות גם במותגים נוספים. ג’יפ במקום ה-23 עם תלונות בעיקר על הגרנד צ’רוקי משנת 2014 שהצריכו החלפה של תיבת ההילוכים לצד תקלות במערכת הדלק, ההיגוי ובקרת האקלים כשגם דגמי הרנגלר, הרנגייד והצ’רוקי לא היו חפים מבעיות. ולבסוף גם מותג המסחריות ראם שדורג במקום ה-22 בו התלוננו הבעלים על של בבעיות במנוע, בתמסורת ובאביזרי הנוחות החשמליים בטנדרים מסדרות 1500 ו-2,500.