תצורת ה”שוטינג ברייק” (Shooting Brake), שהיא מעין שילוב בין מרכב קופה 2 דלתות וסטיישן, שהייתה פופולארית בעולם הרכב בשנות ה-70 כמעט נעלמה לגמרי מן העולם. למעט מהדורות מיוחדות לדגמי על כמו אסטון מרטין ופרארי לא תוכלו למצוא כיום את תצורת המרכב הייחודית הזו. כעת ב.מ.וו, שהייתה מהיצרניות האחרונות להציע תצורה שכזו בדגמים ביצור סדרתי, משתעשעת ברעיון להחיות את התצורה הנשכחת.
באופן מסורתי מציגה ב.מ.וו דגמי תצוגה חד פעמיים לקראת מפגש Concorso d’Eleganza Villa d’Este באגם קומו באיטליה, אחד מאירועי הרכב היוקרתיים בעולם. השנה מביאה ב.מ.וו למפגש קונספט חדש בשם Z4 טורינג קופה, שכבר משמו ניתן להבין את הכיוון העיצובי שבו הוא הולך שכן הכינוי טורינג מוצמד לדגמי הסטיישן של ב.מ.וו והמילה קופה, נו, אתם כבר יודעים.
תצורת השוטינג ברייק, או טורינג קופה, לא זרה לב.מ.וו והיא הציעה גרסאות שכאלו לדגמי הרודסטר שלה Z3 והדור הראשון של Z4 שיוצר עד שנת 2009. הקונספט Z4 טורינג קופה ממשיך באותו כיוון, כאשר עיקר תשומת הלב התרכזה בחלקה האחורי של המכונית. במבט מן הצד ניתן להבחין בחלון צד קטן המשתלב עם קו הכתפיים העולה במקביל לתפיחה שמעל בית הגלגל האחורי, כאשר בינו לבין קורה C הנטויה חוצץ פאנל כסוף הממשיך את הגימור העוטף את קו החלונות עד לקורה הקדמית.
הזנב הקצוץ מסתיים במעין בליטה המשוכה לאחור היוצרת את האות Z. כאשר פותחים את הדלת האחורית מגלים את החלל תחום דמוי אמבטיה התחום עד לצמד המושבים הקדמי, המציע רצפה שטוחה ורצועות עור עבות לעיגון המטען עם מספיק מקום לתיק נסיעות וסט מקלות גולף לטיול סוף השבוע. מעבר לכך קיבלה ב.מ.וו Z4 פגושים חדשים מלפנים ומאחור עם כונסי אוויר בולטים ומובחנים יותר ודיפיוזר אחורי מודגש.
באופן מעניין, ב.מ.וו לא התפתו להתקין גג זכוכית פנורמי גדול והסתפקו בגג מתכת סטנדרטי אך הוא כולל צמד בליטות אורכי מבוגנן המשלתב עם מיקום צירי הדלת האחורית. לצד זאת ישנו שילוב לא שגרתי של חישוקי 20 אינטש מלפנים ו-21 אינטש מאחור התורמים ליציבה נטויה קדימה, המשלימה את פרופורציות הלא שגרתיות של החרטום הארוך והגוף הקצר. החישוקים אגב, ייחודיים בעיצובם וצבועים בצבע ברונזה. עיצוב תא הנוסעים של דגם הקונספט נותר זהה ל-Z4 הסדרתית, אך הוא עבר טיפול מקיף של סדנת Poltrona Frau המתמחה בעיבוד עור שיצרה לו גימור ייחודי דו-גווני עם תפרים בעבודת יד.
למרות התוצאה הסופית שנראית יותר סדרתית מאשר קונספט עתידני, לצערנו הסיכויים שנראה את ב.מ.וו Z4 טורינג קופה מגיעה לאולמות התצוגה הוא נמוך מאד. אחת הסיבות היא שבמסגרת ההסכם בין ב.מ.וו לטויוטה כדי ליצור בידול כאשר פותחו יחד ה-Z4 והסופרה הנוכחית הוסכם כי ה-Z4 לא תיוצר בגרסת קופה ואילו הסופרה לא תיוצר במרכב פתוח.
ב.מ.וו Z4 במבחן דרכים – כשהרודסטר מתברגנת