תערוכת הרכב של בנגקוק הפכה ברבות השנים למקום בו נוהגות היצרניות היפניות לחשוף את חידושיהן בקטגוריית הטנדרים, זאת לאר הפופולאריות שלהם בתאילנד ומפעלי הייצור השוכנים בה. בשבוע הבא תיפתח תערוכת בנגקוק 2024 ואיסוזו מביאה אליה חידוש מעניין בדמות גרסת אבטיפוס חשמלי לדימקס הפופולארי, שהוא רב מכר מקומי בתאילנד ומהטנדרים הנמכרים ביותר בישראל בשני העשורים האחרונים.
אב הטיפוס מתבסס על הדור העדכני של הדימקס שהוצג בשנת 2019 ולא זכה מאז לשינויים מהותיים, וגם השינויים לה זוכה גרסה החשמלית מינוריים למדי בכל הקשור למראה. ניתן להבחין בשבכה קדמית חדשה ואטומה לצד יחידות תאורה ראשיות חדשות במראה מודרני יותר, עיצוב חדש לפגוש הקדמי ופנסי ערפל עגולים, אבל לא הרבה מעבר לכך.
מה שחשוב הוא המכאניקה. את מקומו של מנוע הדיזל תופס מלפנים מנוע חשמלי בהספק של 53 כ”ס ו-11 קג”מ מלפנים, אליו מצטרף מנוע נוסף היושב על הסרן האחורי המספק 120 כ”ס ו-22.1 קג”מ. לטענת איסוזו שני המנועים פועלים במקביל כדי לייצר הנעה כפולה קבועה, כאשר חלוקת הכוח משתנה. ההספק המשולב עומד על 173 כ”ס, הספק מעט יותר גבוה מאשר מנוע הדיזל בנפח 1.9 ליטר איתו משווק הדימקס בישראל, אם כי נתון המומנט מעט נמוך יותר, אך המיידיות באספקת הכוח של המנועים החשמליים אמורה לפצות על כך.
לדימקס החשמלי ישנה סוללה בקיבולת של 66.9 קוט”ש, אך באיסוזו לא מצהירים כרגע על נתוני טווח או זמני טעינה. למרות שהסוללה שוקלת לא מעט, באיסוזו מצהירים כי לדימקס החשמלי ישנה יכולת נישאת מטען של טון שלם ויכולת גרירה של 3.5 טון, כשהוא יכול להגיע למהירות מרבית של למעלה מ-130 קמ”ש.
באיסוזו מבטיחים שגרסה חשמלית של הדימקס תיכנס לייצור בשנה הבאה. כשהשיווק יחל תחילה בנורבגיה שם המכוניות החשמליות שולטות בשוק, כאשר לאחר מכן הדימקס החשמלי אמור להגיע גם לשווקים נבחרים נוספים כמו בריטניה, אוסטרליה ותיאלנד כמובן. כרגע לא ידוע אם גם ישראל נמצאת על מפת היעדים של איסוזו דימקס החשמלי.