אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איסוזו דימקס מקבל מנוע חדש ותגבור היברידי
ראשי » חדשות » איסוזו דימקס מקבל מנוע חדש ותגבור היברידי
איסוזו דימקס

איסוזו דימקס מקבל מנוע חדש ותגבור היברידי

הטנדר הפופולארי של איסוזו מקבל ריענון להיצע יחידות ההנעה עם מנוע טורבו דיזל חדש ותוספת של מערכת היברידית קלה למנוע המוכר

אופיר דואק 24/11/2024 צלם: יצרן

למרות שמדובר באחת מקטגוריות הרכב השמרניות ביותר מבחינה טכנולוגית, רוח הזמן מאלצת גם את יצרניות הטנדרים ליישר קו מול תקנות זיהום האוויר המחמירות. בטח כשמדובר בשווקים המערביים בהם המודעות הסביבתית הולכת וגוברת (באפריקה ורחבי העולם השלישי קצת פחות  ודאגים מהעניינים הללו).

בשנים האחרונות טנדרים גדולים בעלי הנעה חשמלית החלו להתגלגל (בינתיים ללא הצלחה גדולה) בשוק האמריקאי, וגם בסין ישנם כמה וכמה טנדרים שהוסבו להנעה חשמלית ו-BYD אף הציגה  לפני מספר חודשים טנדר חדש בעל הנעה היברידית. פורד מצידה חשפה גרסת פלאג אין היברידית לריינג’ר החדש. ומה לגבי היפנים שחזקים בעיקר בגזרת הטנדרים בגודל בינוני? הם עדין נאמנים לטרטור הדיזל. טויוטה אמנם מפתחת אלטרנטיבות מימניות על בסיס ההיילקס ואף הציגה אב טיפוס להילקס חשמלי, אך בינתיים בפועל הוסיפה רק מערכת תגבור היברידי קל 48V למנוע הדיזל המוכר.

איסוזו הציגה גם היא השנה אבטיפוס לדימקס חשמלי שאמור להיכנס לייצור במהלך 2025, אך בינתיים מצטרפת לטויוטה ומתחילה לשווק בתאילנד את הדימקס ואחיו הסגור MU-X (שהוא גרסת ה-SUV על בסיסו) עם מנוע טורבו דיזל בעל תגבור היברידי קל, לצד מנוע טורבו דיזל חדש.


המנוע החדש הוא בנפח 2.2 ליטר ומספק 163 כ”ס ב-3,600 סל”ד, נתון דומה לגרסה החזקה של מנוע ה-1.9 ליטר איתו משווק הדימקס בישראל. נתון המומנט לעומת זאת עלה מ-36.7 ל-40.8 קג”מ המתקבלים כעת כבר ב-1,600 סל”ד. באיסוזו מצהירים על זמינות כוח שהשתפרה ב-56% בסל”ד נמוך לצד צריכת דלק טובה יותר ב-10% לעומת המנוע הקודם. לשיפור בביצועים וצריכת הדלק תורמת גם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני מגלגל ההגה, כאשר ניתן יהיה לקבל את איסוזו דימקס בעל המנוע החדש גם עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה.

מנוע ה-1.9 המוכר ימשיך להיות משווק בדימקס, לפחות בתאילנד, לצד מנוע ה-2.2 החדש אך הוא זכה למערכת היברידית קלה בדומה לזו שכבר מוצעת בטויוטה היילקס, עם יחידת מתנע/מנוע חשמלי המסייעת בזמן תאוצה. מנוע ה-1.9 בעל התגבור ההיברידי מספק 150 כ”ס, כשהוא יוצע דווקא עם תיבת ההילוכים האוטומטית הישנה בעלת שישה יחסי העברה. כרגע באיסוזו לא נוקבים בפרטים לגבי הספק המערכת ההיברידית או הסוללה בה היא מצוידת ומצהירים רק על שיפור משמעותי בפליטת ה-CO2 ושיפור של 10% בצריכת הדלק.

השיווק של איסוזו דימקס וה-MU-X עם המנוע החדש יחל בתאילנד כבר בסוף החודש, אך לא ידוע אם ומתי יוצע המנוע גם בשווקים נוספים ויקבל תקינה אירופאית, מה שיאפשר לו להגיע גם לשוק הישראלי.

DMAX איסוזו איסוזו דימקס טנדר טנדר איסוזו טנדר דימקס טנדר היברידי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
תערוכת מילאנו: CF מוטו מציגה אדוונצ’ר בגדול

תערוכת מילאנו: CF מוטו מציגה אדוונצ’ר בגדול

תערוכת מילאנו: הונדה WN7 החשמלי יוצא לדרך

תערוכת מילאנו: הונדה WN7 החשמלי יוצא לדרך

לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

איון HT (מבחן דרכים): בליגה של הגדולים

איון HT (מבחן דרכים): בליגה של הגדולים

מילאנו 2025: סוזוקי ממציאה מחדש את ה-SV והופכת אותו לקרוסאובר

מילאנו 2025: סוזוקי ממציאה מחדש את ה-SV והופכת אותו לקרוסאובר

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

פאניגאלה על הכוונת: CF מוטו חושפת אופנוע סופרבייק עם מנוע V4

פאניגאלה על הכוונת: CF מוטו חושפת אופנוע סופרבייק עם מנוע V4

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד