למרות שמדובר באחת מקטגוריות הרכב השמרניות ביותר מבחינה טכנולוגית, רוח הזמן מאלצת גם את יצרניות הטנדרים ליישר קו מול תקנות זיהום האוויר המחמירות. בטח כשמדובר בשווקים המערביים בהם המודעות הסביבתית הולכת וגוברת (באפריקה ורחבי העולם השלישי קצת פחות ודאגים מהעניינים הללו).
בשנים האחרונות טנדרים גדולים בעלי הנעה חשמלית החלו להתגלגל (בינתיים ללא הצלחה גדולה) בשוק האמריקאי, וגם בסין ישנם כמה וכמה טנדרים שהוסבו להנעה חשמלית ו-BYD אף הציגה לפני מספר חודשים טנדר חדש בעל הנעה היברידית. פורד מצידה חשפה גרסת פלאג אין היברידית לריינג’ר החדש. ומה לגבי היפנים שחזקים בעיקר בגזרת הטנדרים בגודל בינוני? הם עדין נאמנים לטרטור הדיזל. טויוטה אמנם מפתחת אלטרנטיבות מימניות על בסיס ההיילקס ואף הציגה אב טיפוס להילקס חשמלי, אך בינתיים בפועל הוסיפה רק מערכת תגבור היברידי קל 48V למנוע הדיזל המוכר.
איסוזו הציגה גם היא השנה אבטיפוס לדימקס חשמלי שאמור להיכנס לייצור במהלך 2025, אך בינתיים מצטרפת לטויוטה ומתחילה לשווק בתאילנד את הדימקס ואחיו הסגור MU-X (שהוא גרסת ה-SUV על בסיסו) עם מנוע טורבו דיזל בעל תגבור היברידי קל, לצד מנוע טורבו דיזל חדש.
המנוע החדש הוא בנפח 2.2 ליטר ומספק 163 כ”ס ב-3,600 סל”ד, נתון דומה לגרסה החזקה של מנוע ה-1.9 ליטר איתו משווק הדימקס בישראל. נתון המומנט לעומת זאת עלה מ-36.7 ל-40.8 קג”מ המתקבלים כעת כבר ב-1,600 סל”ד. באיסוזו מצהירים על זמינות כוח שהשתפרה ב-56% בסל”ד נמוך לצד צריכת דלק טובה יותר ב-10% לעומת המנוע הקודם. לשיפור בביצועים וצריכת הדלק תורמת גם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני מגלגל ההגה, כאשר ניתן יהיה לקבל את איסוזו דימקס בעל המנוע החדש גם עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה.
מנוע ה-1.9 המוכר ימשיך להיות משווק בדימקס, לפחות בתאילנד, לצד מנוע ה-2.2 החדש אך הוא זכה למערכת היברידית קלה בדומה לזו שכבר מוצעת בטויוטה היילקס, עם יחידת מתנע/מנוע חשמלי המסייעת בזמן תאוצה. מנוע ה-1.9 בעל התגבור ההיברידי מספק 150 כ”ס, כשהוא יוצע דווקא עם תיבת ההילוכים האוטומטית הישנה בעלת שישה יחסי העברה. כרגע באיסוזו לא נוקבים בפרטים לגבי הספק המערכת ההיברידית או הסוללה בה היא מצוידת ומצהירים רק על שיפור משמעותי בפליטת ה-CO2 ושיפור של 10% בצריכת הדלק.
השיווק של איסוזו דימקס וה-MU-X עם המנוע החדש יחל בתאילנד כבר בסוף החודש, אך לא ידוע אם ומתי יוצע המנוע גם בשווקים נוספים ויקבל תקינה אירופאית, מה שיאפשר לו להגיע גם לשוק הישראלי.