אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איסוזו דימקס מקבל מנוע חדש ותגבור היברידי
ראשי » חדשות » איסוזו דימקס מקבל מנוע חדש ותגבור היברידי
איסוזו דימקס

איסוזו דימקס מקבל מנוע חדש ותגבור היברידי

הטנדר הפופולארי של איסוזו מקבל ריענון להיצע יחידות ההנעה עם מנוע טורבו דיזל חדש ותוספת של מערכת היברידית קלה למנוע המוכר

אופיר דואק 24/11/2024 צלם: יצרן

למרות שמדובר באחת מקטגוריות הרכב השמרניות ביותר מבחינה טכנולוגית, רוח הזמן מאלצת גם את יצרניות הטנדרים ליישר קו מול תקנות זיהום האוויר המחמירות. בטח כשמדובר בשווקים המערביים בהם המודעות הסביבתית הולכת וגוברת (באפריקה ורחבי העולם השלישי קצת פחות  ודאגים מהעניינים הללו).

בשנים האחרונות טנדרים גדולים בעלי הנעה חשמלית החלו להתגלגל (בינתיים ללא הצלחה גדולה) בשוק האמריקאי, וגם בסין ישנם כמה וכמה טנדרים שהוסבו להנעה חשמלית ו-BYD אף הציגה  לפני מספר חודשים טנדר חדש בעל הנעה היברידית. פורד מצידה חשפה גרסת פלאג אין היברידית לריינג’ר החדש. ומה לגבי היפנים שחזקים בעיקר בגזרת הטנדרים בגודל בינוני? הם עדין נאמנים לטרטור הדיזל. טויוטה אמנם מפתחת אלטרנטיבות מימניות על בסיס ההיילקס ואף הציגה אב טיפוס להילקס חשמלי, אך בינתיים בפועל הוסיפה רק מערכת תגבור היברידי קל 48V למנוע הדיזל המוכר.

איסוזו הציגה גם היא השנה אבטיפוס לדימקס חשמלי שאמור להיכנס לייצור במהלך 2025, אך בינתיים מצטרפת לטויוטה ומתחילה לשווק בתאילנד את הדימקס ואחיו הסגור MU-X (שהוא גרסת ה-SUV על בסיסו) עם מנוע טורבו דיזל בעל תגבור היברידי קל, לצד מנוע טורבו דיזל חדש.


המנוע החדש הוא בנפח 2.2 ליטר ומספק 163 כ”ס ב-3,600 סל”ד, נתון דומה לגרסה החזקה של מנוע ה-1.9 ליטר איתו משווק הדימקס בישראל. נתון המומנט לעומת זאת עלה מ-36.7 ל-40.8 קג”מ המתקבלים כעת כבר ב-1,600 סל”ד. באיסוזו מצהירים על זמינות כוח שהשתפרה ב-56% בסל”ד נמוך לצד צריכת דלק טובה יותר ב-10% לעומת המנוע הקודם. לשיפור בביצועים וצריכת הדלק תורמת גם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני מגלגל ההגה, כאשר ניתן יהיה לקבל את איסוזו דימקס בעל המנוע החדש גם עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה.

מנוע ה-1.9 המוכר ימשיך להיות משווק בדימקס, לפחות בתאילנד, לצד מנוע ה-2.2 החדש אך הוא זכה למערכת היברידית קלה בדומה לזו שכבר מוצעת בטויוטה היילקס, עם יחידת מתנע/מנוע חשמלי המסייעת בזמן תאוצה. מנוע ה-1.9 בעל התגבור ההיברידי מספק 150 כ”ס, כשהוא יוצע דווקא עם תיבת ההילוכים האוטומטית הישנה בעלת שישה יחסי העברה. כרגע באיסוזו לא נוקבים בפרטים לגבי הספק המערכת ההיברידית או הסוללה בה היא מצוידת ומצהירים רק על שיפור משמעותי בפליטת ה-CO2 ושיפור של 10% בצריכת הדלק.

השיווק של איסוזו דימקס וה-MU-X עם המנוע החדש יחל בתאילנד כבר בסוף החודש, אך לא ידוע אם ומתי יוצע המנוע גם בשווקים נוספים ויקבל תקינה אירופאית, מה שיאפשר לו להגיע גם לשוק הישראלי.

DMAX איסוזו איסוזו דימקס טנדר טנדר איסוזו טנדר דימקס טנדר היברידי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד