אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אינדיאן ספרינגפילד דארק-הורס (מבחן): סוס שחור
ראשי » מבחני דרכים » אינדיאן ספרינגפילד דארק-הורס (מבחן): סוס שחור
אינדיאן ספרינגפילד דארק-הורס (מבחן): סוס שחור

אינדיאן ספרינגפילד דארק-הורס (מבחן): סוס שחור

מסתבר שלפעמים כל מה שהבן-אדם צריך, זה סוס שחור, שקיעה מכוונת היטב וכבישים שלא נגמרים

אריאל אלסיבוני 18/08/2020

אני מכיר את הכביש הזה. יודע את הנוף. אפילו מצפה לו. אבל חושך עכשיו והנוף צבוע כולו שחור. אינדיאן ספרינגפילד דארק-הורס חוצב את דרכו. מתפתל ימינה-שמאלה אל תוך האלומה שיוצרים פנסי החזית שלו.

לרגעים, מרגישה הרכיבה הזו, כמו במנהרה, ארוכה. האפלה מוחלטת סביב, ורק שרוול אור מדויק מוביל אותנו, חוצה את המרחב. הרגעים מתחברים למשך ארוך, ועל החושך הכללי מסביב מתחיל המוח למשוך תמונות מהזיכרון ולפרוס אותן על האינסוף שסביב.

קצוות הכביש מקבלות לרגע סדרת גזעים של יער אירופאי צפוף. ברגע אחר, הכביש הזה רץ לאורך שוליו של אגם רחב ידיים. ואז לרגע הנוף מדברי, צחיח, שומם מקצה לקצה. דמיון? אשליה? החושך הופך להיות קנבס, הרכיבה משחקת בין מצבי תודעה שונים, והגבולות מטשטשים. מסוג הרכיבות שרק מיקום מיוחד, אופנוע שונה ועוד דברים יכולים להוביל אותך אליהן.

ארוך, נמוך, אפל. אפשר לוותר על המשענת מאחור. גם על המושב…

 


ביום ההוא עברנו אני והדארק-הורס כמה מאות ק”מ משותפים. ולא תמיד קלים. יש מקומות שהוא כבש אותי בהם ויש מקומות בהם ייחלתי למשהו קצת שונה. ברגע האמור, הוא היה בדיוק מה שהוא אמור להיות. קרוזר בהגדרה, לא רק על הכביש, גם במחשבה. ואת השורה התחתונה, תקבל כבר עכשיו – זה אופנוע טהור, נטול התייפייפות כזה שמחזיר אותך לתקופה שבו אופנוע היה מפלט עבור יחידים ומיוחדים.

אני אומר טהור, כי למרות שיש כאן טכנולוגיה ותחכום, הם נסתרים מהעין. הם כאן בכדי לייצר רכיבה נעימה יותר, או מתאימה יותר, אבל הם לא פוגעים בחוויה הבסיסית, השורשית. והוא מרגיש כזה, ישיר כמו הברזל שמרכיב אותו. ומרכיב אותו ברזל, שלא יהיה לך ספק. גם חלקים שחשבת שכולם הזרקות ופלסטיק עשויים כאן ברזל מאסיבי.

שחור. הרבה שחור. הלילה שחור מסביב בדיוק כמו הדארק-הורס הזה. כמו שמרמז השם, אין כאן את הניקל-בלינג המקובל בז’אנר. הצללית כולה אפלה למדי וזה מתאים כאן. מתאים מאוד. גם שילוב מזוודות הצד היעילות (עם נעילה חשמלית נוחה מאוד לשימוש) פוגע בול בפוני. מלפנים סידור קלאסי עם מעטפת פנס אדירת מימדים ושני פנסי עזר מהצד. כך מהלך האופנוע הזה בין מראה וותיק לכוחני. רק את משענת המורכבת מאחור לא אהבתי, האופנוע הזה צריך להיות בלעדיה, ובלי המושב האחורי. שני אלו, מתפרקים בקלות תשמח לשמוע.

אינדיאן ספרינגפילד דארק-הורס (מבחן): סוס שחור
מינימליזם. לא מילה גסה.

 

כוחני אמרנו? נתון ההספק הרשמי מדבר על משהו כמו 84 כ”ס שמייצרים 1,811 הסמ”ק של הוי-טווין הזה. אבל כנהוג בז’אנר הוא מפגיז בנתון המומנט. עם 16.5 קג”מ אתה מרגיש ששום דבר לא יכול לעצור אותך. המנוע הזה נראה אולי כמו תכשיט ומתנהג בעוצמה ובטחון של רעידת אדמה אבל יש בו גם תחכום. הציל’ האחורי לדוגמה, זה שממש נמצא בין הרגליים שלך, מפסיק את פעולתו בזמן עצירה, בכדי לא לטגן לך את הנשמה. רעידת אדמה, אבל מתחשבת כזו.

יש כאן שלוש מפות הצתה, אבל זה לא באמת מעניין. אתה יושב נמוך הרגליים והידיים נשלחות קדימה בתנוחה שכולה פאסון, המנוע רועם, העברת הילוכים דורשת פעולה החלטית אבל לא מדי. הדארק הורס מהלך בין המקום הזה של “שמע זה אופנוע שצריך להפעיל אותו” לבין “תראה זה מאוד ידידותי ולא מאיים”. איכשהו הוא מצליח לייצר את התחושה הכל-כך אמריקאית הזו של ברזל שדורש יד רמה, אבל בהגשה מתוחכמת יותר. קצת יותר.

ההתנהגות משדרת על אותו תדר. יש כאן משקל לא מבוטל כזה שדורש ראש טוב וגוף פעיל בכדי לתמרן איתו במהירות הליכה. מצד שני תן לו קצת מהירות והוא מרגיש שהוא יישאר על הגלגלים גם אם מישהו יזרוק עליך מכונת כביסה מרכב נוסע. עם מוטת הכידון הזו קל מאוד להוריד אותו אל הפניות וכל עוד אתה לא מגזים הוא שומר על רגיעה גם מכיוון המתלים.

אינדיאן ספרינגפילד דארק-הורס (מבחן): סוס שחור
רעידת אדמה.

 

וכך הוא מנגן אותך מפנייה לפנייה. רועם דרך האגזוזים, דוחף אותך קדימה ממקום למקום. נוטה בצורה עגולה כל-כך אל תוך הפנייה, משדר את כל היציבות בעולם, מפעים אותך החוצה וחוזר חלילה. אין כאן ויברציות יוצאות דופן, פעימות כוח עגולות יש ויש. מיגון רוח? אל תשאל. אם אתה רוצה למהר ולהרחיק אתה בבעיה. תנוחת הרכיבה, האיברים השלוחים לפנים, הופכים אותך למפרש. אתה לא יכול לנצח את הרוח לאורך זמן. להבדיל מהספרינגפילד הזה, אתה לא עשוי מברזל.

יש כאן בקרת שיוט, כזו שאמורה לעזור לך למתוח איברים. אבל בניגוד להרגלי, בקושי השתמשתי בה. משהו בספרינגפילד הזה אמר לי: “אתה צריך להפעיל את המכונה הזו”. והמשיך ואמר: “כן, רכיבות ארוכות מאוד במהירות שעולה על 110-120 קמ”ש לא נוחה לאורך זמן. תתמודד”. הקשבתי.

אין כאן גם דברים אחרים. בקרת משיכה לדוגמה. אתה צריך לקחת אחריות על סיבוב ידית המצערת שלך. אתה צריך לקחת שליטה. חבר את זה לשאר המכלולים ומה שהם משדרים אליך, ותרגיש שאתה חוזר קצת בזמן. לימים פשוטים יותר. ימים בהם אופנוע היה מנוע וגלגלים. רוכבים היו על הכביש ולא על המקלדת. הכבישים היו ריקים יותר ומשטרת המחשבות הייתה מתוחכמת פחות.

אינדיאן ספרינגפילד דארק-הורס (מבחן): סוס שחור
בין תאורה להארה. אינדיאן ספרינגפילד בלאק-הורס

 

הקטע של הדארק הורס, זה שהוא מנגן על הנימים הפרימאטים האלו, אבל עושה את זה בהגשה מודרנית ומלאה בסטייל. כזו שמעגלת, קצת, את הקצוות החדים של עולם הקרוזרים האלו ונותנת לך ליהנות מחוויות ממקומות וזמנים אחרים. המחיר, ישאיר אותו נחלתם של ספורים. מסע מיוחד כזה בזמן, הוא לא עסק זול מסתבר.

נתונים: 1,811 סמ”ק, 84 כ”ס ב-5,075 סל”ד, 16.5 קג”מ ב-3,000 סל”ד, 349 ק”ג, 204,900 שקלים

 

אינדיאן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
על המדף: מד הקפות של puig

על המדף: מד הקפות של puig

טרקטורוני TGB בישראל

טרקטורוני TGB בישראל

ימי מכירות מרצדס

ימי מכירות מרצדס

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

קרסו – מכירה ישירה

קרסו – מכירה ישירה

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
גאס גאס: בית חדש

גאס גאס: בית חדש

העולם השתגע: מקלארן ארטורה היבריד פלאג-אין

העולם השתגע: מקלארן ארטורה היבריד פלאג-אין

פורשה 911 GT3 חדשה: אפשר להתלהב

פורשה 911 GT3 חדשה: אפשר להתלהב

הוסקוורנה: דואגים לדור העתיד

הוסקוורנה: דואגים לדור העתיד

סקירה (וידאו): מיצובישי ספייסטאר

סקירה (וידאו): מיצובישי ספייסטאר

סוזוקי GSX1300R היאבוסה החדש (וידאו)

סוזוקי GSX1300R היאבוסה החדש (וידאו)

אודי S3 (מבחן): ילד סנדביץ׳

אודי S3 (מבחן): ילד סנדביץ׳

טסלה בישראל: מ-170,000 שקלים

טסלה בישראל: מ-170,000 שקלים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד