1. אינדיאן שייכת לפולריס: תאגיד פולריס, שאנחנו מכירים מתחום הטרקטורונים ורכבי-השטח בארץ, הוא הבעלים של חברת אינדיאן. אז כן, חוץ מאופנועי שלג, רכבי שטח, רכבים טקטיים לשימושים צבאיים ועוד מייצר תאגיד הענק גם קאסטומים נוצצים. ועוד פרט טריוויה מעניין, פולריס המציאה גם את מותג הקאסטום ויקטורי. לפני כמה חודשים, החליטה החברה להתמקד רק באינדיאן בכל הקשור לאופנועי קאסטום לפחות.
2. לא מעט ידיים: הרבה חברות החזיקו בשם אינדיאן משנות החמישים ועד לימנו. אפשר לסמן שש עיקריות אבל מה שאתה צריך לדעת זה שהשם הזה התגלגל מכאלו שהדביקו אותו על כל מיני אופנועים מיובאים ואפילו על אופנועים קטני נפח מהמזרח הרחוק. ב-2006 הגיע המותג לידיים נכונות והתחיל לעלות בחזרה שוב על דרך המלך. ב-2011 אינדיאן כבר הייתה של פולריס.
3. למה זה קרה בעצם: עד לעצירת הפעילות בשנת 1953 הספיקה כבר אינדיאן להחליף ידיים לא תמיד סימן חיובי. צריך לזכור גם שבשנים שלפני היא תכננה אופנוע לשימוש מדברי לטובת הצבא האמריקני (לשימוש במלחמת העולם השנייה) אבל הצבא בחר ללכת לכיוון אחר (הג’יפ כמובן) והסתפק בכ-1,000 יחידות מהאינדיאן 841. אולי החברה פשוט לא מצאה את הדרך בלי מי שהמציא אותה למעשה.
4. הנדי והנדסטורם: ג’ורג הנדי היה אלוף במירוצי אופניים שהפך ליצרן אופניים ואז, החליט לבנות אופנוע. הוא צירף אליו את אוסקר הנדסטורם שיהיה אחראי על עניין ההנעה והשניים יצאו לדרך. ב-1902 הם מכרו את האופנוע הראשון מתוצרתם וזכו לראשונה במירוץ סיבולת. מאז הם המשיכו לעשות את זה, למכור ולנצח מירוצים, במשך עשרות שנים. וזה מביא אותנו לנקודה האחרונה.
5. האינדיאן המהיר ביותר: כשהוא בן 68 ורכוב על אינדיאן סקאוט בן 47 שבר ברט מונרו את שיא המהירות לאופנועי ‘סטרימליינר’ מתחת ל-1000 סמ”ק. ההישג שלו קיבל שתי פרשנויות קולנועיות (ב-1971 וב-2005) כשאת השנייה אתה בטוח מכיר. השיא של מונרו מקבל משמעות נוספות כשזוכרים שהוא השיג מהירות ממוצעת של 295.4 קמ”ש. במהלך הנסיונות השיג מונרו גם מהירות של 331 קמ”ש (רק לצד אחד) – לא רע לאופנוע שיצא משערי החברה עם מהירות מרבית רשמית של 89 קמ”ש…