טסלה ניסתה להמציא את המכונית מחדש בהרבה אופנים, כשהיא מנסה לשנות את סדרי העולם בתחכום ועיצוב מינימליסטי. לא תמיד הנדסת האנוש החדשנית של טסלה קלה לעיכול, אבל לחלק מהרעיונות אפשר להסתגל. עם זאת, מסתבר שתחכום היתר בניסיון להיראות חדשני ומינימליסטי יכול להביא להילכדות ואפילו לסכנת חיים, כפי שהתגלה לאחרונה במנגנון פתיחת הדלתות של טסלה.
פתיחה חשמלית של דלתות המכונית הוא גימיק שהולך ונהיה נפוץ יותר ויותר, ויאמר לזכותה של טסלה שהיא ממש לא היחידה והראשונה להשתמש בו. כיוון שמדובר במנגנון חשמלי שיכול להתקלקל ותלוי במתח שבמצבר המכונית, הרגולציה מחייבת להתקין בנוסף מנגנון פתיחה מכאני כגיבוי (מה שהופך את עניין הפתיחה החשמלית למיותר בפני עצמו). כמעט כל יצרנית רכב מציידת את שלט המכונית במפתח נשלף איתו ניתן לפתוח את המכונית מבחוץ כאשר המצבר שובק חיים. בטסלה כאמור, המצב שונה.
מקרה שאירע בשבוע שעבר באריזונה הציף מחדש תלונות על תחכום היתר של מנגנון פתיחת הדלתות בדגמי טסלה. סבתא אשר לקחה את נכדתה בת השנתיים לטיול חגרה אותה במושב האחורי וסגרה את דלת המכונית, כשבדיוק לאחר מכן הפסיק מנגנון פתיחת הדלתות להגיב עקב התרוקנות המצבר (נעילת הדלתות בטסלה שואבת זרם מרשת ה-12V במכונית ולא מהסוללה המשמשת להזנת המנועים החשמליים). כיוון שהמכונית לא הגיבה כרטיס הפתיחה והאפליקציה, לא הייתה דרך לפתוח מחדש את הדלתות או לחבר מצבר גיבוי, מה שאילץ את הסבתא להזמין כבאים לחילוץ על ידי ניפוץ זכוכית הרכב. יש לציין שלטסלה יש נוהל של מספר כיצד לחבר מצבר לאפשר פתיחה במקרה של כשל, לא בדיוק משהו שקל לזכור ולבצע במצב פאניקה כשפעוט לכוד בתוך הרכב.
מקרה זה מצטרף למקרים אחרים בהם התלוננו לקוחות ומשתמשים בדגמי טסלה כי מנגנון פתיחת החירום של הדלתות מתוך הרכב אינו נגיש. למעשה, בניסיון למינימליזם ניסו בטסלה להסתירו ככל הניתן. עד לאחרונה כבל השחרור היה חבוי בכיס האכסון התחתון של הדלת מאחורי כיסוי פלסטי, מה שלא אפשר למצוא אותו בזמן חירום אלמלא קראתם את ספר הרכב. חלק מהמקרים בהם דיווחו על הילכדות ברכב היו של משתמשים רכבי טסלה שכורים, שמן הסתם לא טורחים לקרוא את ספר הרכב, כשמקרה זכור בתקשורת האמריקאית הוא של אם וביתה שלכדו בספטמבר האחרון בתוך טסלה שכורה שהמצבר שלה שבק ונזקקו לסיוע חיצוני.
לקושי במציאת פתיחת החירום ישנה גם משמעות גדולה במקרה של תאונה, או חלילה שריפה, כאשר מנגנון הפתיחה האלקטרוני מושבת. במספר תאונות בהן היו מעורבות מכוניות טסלה הגיעו למסקנה החוקרים כי הנוסעים ניסו להיחלץ מהן ללא הצלחה. טסלה ביצעה שיפורים במנגנון פתיחת החירוום וכעת הוא ממוקם בדגמי מודל 3 ומודל Y בצמוד למתגי התפעול של החלונות, אך מסתבר שהוא לא ממש נוח לתפעול עבור ילדים. בכל מקרה, עדין ישנן מאות אלפי מכוניות טסלה עם מנגנון הישן והבלתי נגיש לפתיחת החירום.
העצה שלנו היא שאם אתם בעלי טסלה, לא להתעצל ולקרוא היטב את ספר הרכב כדי להבין כיצד פועל מנגנון החירום. זה עלול לחסוך המון קושי במקרה חירום.