אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איך אומרים ג’ימני בסינית?
ראשי » חדשות » איך אומרים ג’ימני בסינית?
באוג'ן

איך אומרים ג’ימני בסינית?

המותג הסיני באוג'ן מתחיל לשווק רכב פנאי זעיר בעל עיצוב בהשראת סוזוקי ג'ימני, אך ללא יומרות שטח, בעל הנעה חשמלית ואפילו מסך חיצוני להקרנת אימוג'י

אופיר דואק 30/05/2023 צלם: יצרן

זה לא סוד שיצרניות הרכב הסיניות נוטות להשאיל לעיתים קרובות רעיונות מיצרניות מערביות, לפעמים ברמה שגובלת בהעתקה בוטה. בימים אלו יוצא לשוק בסין רכב פנאי קטן שלא צריך הרבה דמיון כדי להבחין שמתכנניו שאבו השראה מסוזוקי ג’ימיני המצליח והייחודי.

לדגם החדש קוראים יפ ((Yep) והוא שייך למותג באוג’ן (Baojun) ,מותג שהוקם על ידי השותפות של ג’נרל מוטורס ו-SAIC בשוק הסיני בשנת 2010, וכיום מתמקד בייצור של מכוניות קטנות וקומפקטיות הפונות לקהל צעיר ואופנתי. יפ בהחלט עונה להגדרה הזו. הוא משלב מרכב קובייתי וקווים רבועים, עם אלמנטים מודרניים ביחידות התאורה מלפנים ומאחור ואפילו גימיק בדמות מסך הממוקם על דלת תא המטען במקום שבו לג’ימני יש גלגל חלופי, כשהוא מקרין חיצים בעת איתות או אימוג’י כדי להביע את מצב הרוח של הנהג.

המידות אגב, קרובות לאלו של הג’ימני עם אורך וגובה כמעט זהים של 338 ו-172 ס”מ בהתאמה, אם כי בסיס הגלגלים של היפ קצר ב-14 ס”מ ועומד על 211 ס”מ בלבד. למרות המראה הקובייתי וכמה אלמנטים שהועתקו ממקור ההשראה כמו הפגוש הקדמי, באוג’ן ממש לא מייעדים את היפ לשטח, כך שאפילו אל תפנטזו על סרנים חיים או הילוך כוח. בחברה מצהירים שמדובר בכלי עירוני שנועד בעיקר לטפס על מדרכות ומדרגות כפי שניתן לראות בסרטון התדמית של הרכב. תא הנוסעים צבעוני ולא נראה ספרטני כמו בסוזוקי, בטח כאשר הוא מציע כמקובל כיום שני מסכים צמודים ללוח המחוונים ומערך המולטימדיה.


על ההנעה של היפ אחראי מנוע חשמלי בהספק צנוע של 68 כ”ס המניע ישירות את הגלגלים האחוריים, אבל בלאו הכי בגלל שמדובר ברכב עירוני ביעודו המהירות המרבית מוגבלת ל-100 קמ”ש. סוללה הצנועה אף היא ובעלת קיבולת של 28.1 קוט”ש, ממוקמת ברצפת הרכב ואמורה להספיק לטווח נסיעה של כ-300 ק”מ על פי התקן הסיני, כשהיא תומכת בטעינת DC לא כל כך מהירה המאפשרת לטעון אותה מ-30% ל-80% קיבולת ב-35 דקות.

מחירו של הג’יפון הצעצועי הזה בסין נע בין 12 ל-13.3 אלף דולר, כשבגרסתו המאובזרת הוא מציע מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות. זה אומר שלפחות בתיאוריה בארץ הוא יכול היה להימכר בפחות מ-100 אלף שקלים, אלא שדגמי באוג’ן כלל לא מיועדים ליצוא.

Baojun Yep באוג'ן באוג'ן יפ סוזוקי ג'ימני
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד