אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אחרי 90 שנה: אאודי מחזירה לחיים מכונית ספורט טורינג עם מנוע V16
ראשי » חדשות » אחרי 90 שנה: אאודי מחזירה לחיים מכונית ספורט טורינג עם מנוע V16
אוטו יוניון טייפ 52

אחרי 90 שנה: אאודי מחזירה לחיים מכונית ספורט טורינג עם מנוע V16

אאודי חוזרת למקורות ולימי חיצי הכסף של אוטו יוניון משנות ה-30, כשהיא מעלה באוב אב טיפוס נשכח עם מנוע V16 מרכזי שלא יוצר מעולם, נבנה מחדש ומפגין את שריריו בפסטיבל גודווד

אופיר דואק 14/07/2024 צלם: יצרן

שנות ה-30 היו תור הזהב בהתפתחות המוטורית, כאשר מרוצי מכוניות שימשו הזדמנות להביא לידי ביטוי לא רק שאפתנות טכנולוגית אלא גם שאפתניות לאומניות. תעשיית הרכב הגרמנית באותן שנים היא הביטוי המובהק לכך, עם הניסיונות פורצי הדרך מרוצי הפורמולה 1 של מרצדס ואוטו יוניון. חיצי הכסף הרועמים של אותן שנים נחשבים עד היום לפלא מכאני בו ניתן לחזות גם כיום בעיקר האירועים קלאסיים כמו פסטיבל המהירות של גודווד.

לקראת פסטיבל גודווד השנה החילטו באאודי, שכידוע היא גלגול של אותה אוטו יוניון, לחפור בארכיוני החברה ולהוציא משם יצירה חד-פעמית המכונה Type 52 שערכה בה תצוגת בכורה 90 שנה אחרי שנהגתה על שולחן השרטוטים. וכשאנחנו אומרים “בכורה” מדובר בבכורה אמיתית, שכן אוטו יוניוו טייפ 52 היא אבטיפוס ראשוני של פרויקט שנגנז, שלבי הפיתוח שלו לא הושלמו וכמובן שלא הגיע לייצור סדרתי כלשהו.

אוטו יוניון טייפ 52 נולדה בסוף שנת 1933 כפרויקט ליצירת מכונית ספורט טורינג חוקית לכביש הציבורי על בסיס מכוניות הגרנד פרי של החברה, שנועדה להתחרות במרוצים כמו מיליה מיליה. שם הקוד לפרויקט, ממנו הייתה אמורה להיוולד גם גרסת כביש שתימכר ללקוחות אמידים במיוחד, היה שנלספורטוואגן כשהמשימה הוטלה על משרד התכנון של פרדיננד פורשה שביצע את סקיצות העיצוב הראשוניות. התכנון היה לבנות את המכונית על שלדת סולם של דגם הגרנד פרי עם מנוע V16 בעל מגדש על המותקן במרכז המכונית, כאשר הנהג יושב במרכז ומכל צד שלו ישנו מושב נוסף – בדיוק כמו הסידור במקלארן F1 שהופיעה 60 שנים מאוחר יותר. מכונית העל של שנות ה-30 אם תרצו.

Imagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionImagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionPreview
Imagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionImagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionPreview
Imagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionImagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionPreview
Imagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionImagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionPreview
Imagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionImagined over 90 years ago, now brought to life: Audi TraditionPreview
Auto Union Typ 52Auto Union Typ 52Preview
Audi Tradition at the Goodwood Festival of Speed 2024Audi Tradition at the Goodwood Festival of Speed 2024Preview
Audi Tradition at the Goodwood Festival of Speed 2024Audi Tradition at the Goodwood Festival of Speed 2024Preview
Auto Union Typ 52Auto Union Typ 52Preview
Auto Union Typ 52Auto Union Typ 52Preview
אוטו יוניון טייפ 52אוטו יוניון טייפ 52Preview

מנהלי הפרוייקט החליטו לבנות אב טיפוס אחד על בסיס העיצוב המקורי של פורשה, אך מהר מאד זנחו באוטו יוניון את הרעיון, הטייפ 52 הפכה לקוריוז היסטורי ומעולם לא הבשילה לאב-טיפוס נוסע. לפני מספר שנים החליטו באאודי להחזיר אותה לחיים על בסיס השרטוטים והתוכניות המקוריות שנמצאו בארכיונים. לטובת המשימה רתמו באאודי את סדנת Crosthwaite & Gardner המתמחה בשחזור מכוניות קלאסיות וגם שיחזרה עבור אאודי את דגמי חיצי הכסף שבאוסף החברה.


התוצאה הסופית נאמנה למקור עם מספר שיפורים טכניים מתבקשים ושומרת על המראה האווירודינמי המתקדם לתקופתו, עם חיפוי מלא לגלגלים האחוריים, קשת גג היוצרת חלק אחורי דמוי טיפה וזנב מוארך. למכונית אמנם יש 4 דלתות הנפתחות נגד כיוון הנסיעה, אך אלו האחוריות נועדו עבור גישה למקום בו שוכן הגלגל החלופי וציוד הכרחי נוסף לתחרויות טורינג ארוכות טווח כמו מיכל דלק נוסף. במקור תוכנן לעשות שימוש במנוע ה-V16 השוכן מאחורי תא הנוסעים שהיה אמור לספק לאחר התאמות לדלק רגיל 200 כ”ס ב-3,650 סל”ד, שיניעו מרכב השוקל 1,300 ק”ג ויאפשרו להגיע למהירות מרבית של 200 קמ”ש יוצאי דופן לתקופתה של הטייפ 52.

בגלגולה הנוכחי של אוטו יוניון טייפ 52 הוגדל הנפח ל-6,005 סמ”ק, הזהה לנפח מנוע ה-V16 של אוטו יוניון טייפ C שכיכבה במרוצי הגרנד פרי של התקופה, והותאם בחזרה לשימוש בדלק מרוצים המורכב מ-50% מתנול ו-10% טולואן. התוצאה היא הספק שקפץ ל-520 כ”ס ב-4,500 סל”ד ומועבר לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה שנלקחה ממכונית הגרנד פרי של אוטו יוניון. כדי לגרום ליצירה הזו לנוע בצורה בטוחה, נאלצו המשחזרים לבצע כמה התאמות הנדסיות כמו הארכת בסיס הגלגלים והחלפת תצורת המתלים מקפיצי עלה רוחביים למוטות פיתול בשילוב בולמי זעזועים הידראולים.

התוצאה הסופית הפגינה את ביצועיה כאמור בפסטיבל גוודווד שנערך בסוף השבוע לצידה של האיטרון GT RS המחודשת שמחווירה לצידה ולא בטוח שמישהו ירצה לשחזר אותה בעוד 90 שנה כמו את הטייפ 52 המדהימה הזו.

אאודי אוטו יוניון טייפ 52 פסטיבל גודווד
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד