אופנועי הסופרספורט והסופרבייק שהיו כל כך פופולריים בעבר די נעלמו מהשוק בעשור האחרון ולא באשמתם. תקני זיהום האוויר האירופאים הגבילו את שיווקם בתקינה אירופאית, בזמן שהאמריקאים שקצת יותר מתירנים בתחום המשיכו ליהנות מכל הטוב שיש לאופנועי הספורט להציע. כל זאת בזמן שהביקוש לאופנועי 750- ו-600 סמ”ק בשוק המשומשים הולך וגדל.
כעת, וכפי שדיווחנו בעבר, הקטגוריה הולכת להתעורר מחדש, כאשר בימים אלו לאחר 7 שנות היעדרות חוזרת סוזוקי לשווק בישראל את דגמי ה-GSX-R600 ו-GSX-R750 המוכרים והאהובים שיצטרפו ל-GSX-R1000 שנשאר איתנו עד כה כנציג הספורטיבי הבודד של סוזוקי. במהלך השנים צמד האופנועים המוצלח לא עבר שינוי מהותי למעט עדכונים קוסמטיים וצביעות חדשות, אבל זה דווקא לא רע, להפך.
בזמן שאופנועי הליטר הפכו להיות חזקים באופן קיצוני ויקרים בהתאם, צמד הג’יקסרים ממשיך להציע מפרט עדכני וביצועים ברמה הגבוהה ביותר של הקטגוריה, עם מתלים מתכווננים מתוצרת Showa עם מזלג BPF מלפנים, מערכת בלימה של ברמבו ובורר מצבי רכיבה, כל זאת במחיר שפוי למדי. בנוסף, השניים מציעים חווית רכיבה טהורה נטולת ABS ומערכות בקרת משיכה למינהן.
סווזקי GSX-R600 הוא בעל 125 כ”ס ו7- קג”מ, כאשר מחירו עומד על 90 אלף שקלים כולל אגרות רישוי והוא יוצע בשלוש צביעות: לבן פנינה בשילוב כחול, אפור מט ושחור נוצץ . סוזוקי GSX-R750 בעל הנפח האייקוני מביא איתו 148 כ”ס ו-8.8 קג”מ כאשר מחירו עומד על 100 אלף שקלים כולל אגרות רישוי והוא יגיע בצבעי כחול מטאלי וכסוף בסכמה קלאסית של משפחת הג’יקסרים לדורותיה. אגב, לשם השוואה, כיום אופנועי ליטר ספורטיביים יקרים בלפחת 50% ומחירו של סוזוקי GSX-R600 לפני עשור היה יותר מ-100 אלף שקלים. הבשורה המעניינת עוד יותר היא ששני הכלים יוצעו גם ברישוי אפור, עבור מי שמעוניינים נטו בהשחזות על המסלול. במקרה זה מחירי הצמד יעמדו על כ-77 ו-85 אלף שקלים בהתאמה.