מרוץ 24 השעות של לה מאן נערך בסוף השבוע בפעם ה-100, וציון הדרך ההיסטורי הזה לווה בניצחון היסטורי לא פחות. 50 שנה בדיוק לאחר שלקחה חלק בלה מאן בפעם האחרונה באופן רשמי, ו-58 שנים לאחר הניצחון האחרון שלה במרוץ הסיבולת המפורסם בעולם, שוב השיגה מכונית עם סמל הסוס הצוהל את מספר ההקפות הרב ביותר וניצחה במרוץ.
אחרי מרוץ צמוד, בעל מזג אוויר הפכפך והרבה דרמות כמו שרק הלה מאן יודע לספק, חצתה מכונית הפרארי P499 מספר 51 את קו הסיום לאחר קרב צמוד מול טויוטה מספר 8. בפרארי המנצחת נהג צוות כל איטלקי שכלל את אלסנדרו פייר גווידי, ג’יימס קלאדו ואנטוניו ג’ובינצי שצברו יחד 342 הקפות, והצליחו להקדים ב-1:21.793 דקות את הטויוטה של סבסטיאן בואמי, ברנדון הארטלי וריו הירקאווה.
מדובר בהפתעה גדולה לאחר שהטויוטה ההיברידית שולטת במרוץ 24 השעות של לה מאן מאז שנת 2018 עם חמישה ניצחונות רצופים. פרארי חזרה השנה להתחרות עם ה-P499 שקטנוניים יגידו שהיא לא ממש פרארי טהורה, שכן היא נבנתה על בסיס שלדה של סדנת דאלארה, כאשר פרארי סיפרה את יחידת ההנעה ההבירידית המורכבת ממנוע 3.0 ליטר V6 כפול מגדשים ומנוח חשמלי קדמי בהספק משולב של 939 כ”ס.
למעשה הניצחון האחרון של פרארי בלה מאן היה בשנת 1965 עם ה-250 LM, וגם הוא לא הושג על ידי קבוצת המפעל אלא על ידי קבוצת נורת’ אמריקן רייסינג עם הנהגים האמריקאים מאסטן גרגורי ואד היוגס יחד עם האוסטרי קארל רינדט. פרארי המשיכה להתחרות מאז בלה מאן, אך הפסידה שנה אחר שנה לפורד, פורשה ואפילו מאטרה-סימקה. בסופו של דבר לאחר שסיימה רק במקום השני בלה מאן של שנת 1973 פרשה פרארי ממרוץ הסיבולת ועברה להתמקד בפורמולה 1. עם זאת, דגמי פרארי המשיכו להתחרות ולזכות בהצלחות בקטגוריות המשנה על ידי קבוצות פרטיות, אך לא בקטגוריה הבכירה של רכבי הפרוטוטייפ.
פרארי קטפה במרוץ השנה גם את המקום החמישי, כאשר במקומות השלישי והרביעי התברגו צוותים שנהגו בקאדילאק V Series R. טויוטה תעדיף לשכוח את המרוץ השנה לא רק בגלל ההפסד הדרמטי, אלא גם בגלל העובדה שהצוות השני של הקבוצה סיים רק במקום ה-51. גם פיג’ו ופורשה שלהן היסטוריה מפוארת בלה מאן יצאו מאוכזבים השנה, לאחר שהמיקום הגבוה ביותר שהשיגו צוותיהם היה במקומות ה-8 וה-16 בהתאמה.