אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אחרי 58 שנים: פרארי חוזרת לנצח בלה מאן
ראשי » חדשות » אחרי 58 שנים: פרארי חוזרת לנצח בלה מאן
פרארי

אחרי 58 שנים: פרארי חוזרת לנצח בלה מאן

פרארי חזרה ללה מאן אחרי יובל ואחרי קרב צמוד מול טויוטה השיגה ניצחון היסטורי במרוץ הסיבולת המפרך אחרי 58 שנים

אופיר דואק 12/06/2023 צלם: יצרן

מרוץ 24 השעות של לה מאן נערך בסוף השבוע בפעם ה-100, וציון הדרך ההיסטורי הזה לווה בניצחון היסטורי לא פחות. 50 שנה בדיוק לאחר שלקחה חלק בלה מאן בפעם האחרונה באופן רשמי, ו-58 שנים לאחר הניצחון האחרון שלה במרוץ הסיבולת המפורסם בעולם, שוב השיגה מכונית עם סמל הסוס הצוהל את מספר ההקפות הרב ביותר וניצחה במרוץ.

אחרי מרוץ צמוד, בעל מזג אוויר הפכפך והרבה דרמות כמו שרק הלה מאן יודע לספק, חצתה מכונית הפרארי P499 מספר 51 את קו הסיום לאחר קרב צמוד מול טויוטה מספר 8. בפרארי המנצחת נהג צוות כל איטלקי שכלל את אלסנדרו פייר גווידי, ג’יימס קלאדו ואנטוניו ג’ובינצי שצברו יחד 342 הקפות, והצליחו להקדים ב-1:21.793 דקות את הטויוטה של  סבסטיאן בואמי, ברנדון הארטלי וריו הירקאווה.

מדובר בהפתעה גדולה לאחר שהטויוטה ההיברידית שולטת במרוץ 24 השעות של לה מאן מאז שנת 2018 עם חמישה ניצחונות רצופים. פרארי חזרה השנה להתחרות עם ה-P499 שקטנוניים יגידו שהיא לא ממש פרארי טהורה, שכן היא נבנתה על בסיס שלדה של סדנת דאלארה, כאשר פרארי סיפרה את יחידת ההנעה ההבירידית המורכבת ממנוע 3.0 ליטר V6 כפול מגדשים ומנוח חשמלי קדמי בהספק משולב של 939 כ”ס.


למעשה הניצחון האחרון של פרארי בלה מאן היה בשנת 1965 עם ה-250 LM, וגם הוא לא הושג על ידי קבוצת המפעל אלא על ידי קבוצת נורת’ אמריקן רייסינג עם הנהגים האמריקאים מאסטן גרגורי ואד היוגס יחד עם האוסטרי קארל רינדט. פרארי המשיכה להתחרות מאז בלה מאן, אך הפסידה שנה אחר שנה לפורד, פורשה ואפילו מאטרה-סימקה. בסופו של דבר לאחר שסיימה רק במקום השני בלה מאן של שנת 1973 פרשה פרארי ממרוץ הסיבולת ועברה להתמקד בפורמולה 1. עם זאת, דגמי פרארי המשיכו להתחרות ולזכות בהצלחות בקטגוריות המשנה על ידי קבוצות פרטיות, אך לא בקטגוריה הבכירה של רכבי הפרוטוטייפ.

פרארי קטפה במרוץ השנה גם את המקום החמישי, כאשר במקומות השלישי והרביעי התברגו צוותים שנהגו בקאדילאק V Series R. טויוטה תעדיף לשכוח את המרוץ השנה לא רק בגלל ההפסד הדרמטי, אלא גם בגלל העובדה שהצוות השני של הקבוצה סיים רק במקום ה-51. גם פיג’ו ופורשה שלהן היסטוריה מפוארת בלה מאן יצאו מאוכזבים השנה, לאחר שהמיקום הגבוה ביותר שהשיגו צוותיהם היה במקומות ה-8 וה-16 בהתאמה.

24 השעות של לה מאן לה-מאן פרארי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד