ישנן שתי תקופות בהן קאדילאק הייתה בפסגה של יצרניות היוקרה בתעשיית הרכב. הראשונה הייתה לפני מלחמת העולם השניה כאשר מכוניותיה שימשו כבסיס אהוב על בוני מרכבים של מכוניות פאר לאנשי האלפיון, והתקופה השניה הייתה בשנות ה-50 וה-60 שלאחר המלחמה עם אוניות הכביש הענקיות בעלות העיצוב הראוותני כמו הדה-וויל והאלדוראדו.
בקאדילאק מנסים לנצל את המעבר להנעה חשמלית כדי לחזור למעמד הזה, כשהסלסטיק המרשימה ועתירת הטכנולוגיה שעתידה להגיע בקרוב לאולמות התצוגה מבשרת עלה כיוון העתידי של מותג היוקרה. בעוד קאדילאק סלטסטיק מתברגת בנישה של מכוניות הסדאן הענקיות ואולטרה יוקרתיות, היא משמשת כעת בסיס לקונספט חדש בשם SOLLIE כשבהתאם לשמש הנרמזת בשם (SOL) מדובר במכונית קבריולה.
כמה מהמכוניות האייקוניות ביותר של קאדילאק היו מכוניות קבריולה גדולות ומפוארות, אך ככל שהנישה הזו מזוהה עם קאדילאק היא נעדרת ממנה כבר 4 עשורים, מאז הגלגול האחרון של האלדוראדו. קאדילאק עוד ניסתה למכור בהמשך מכוניות קבריולה/רודסטר דו-מושביות כמו האלאנטה וה-XLR שנכשלו כישלון חרוץ.
קאדילאק סוליי אולי מבשרת על השינוי. בדרך להפיכתה לקבריולה בתצורת 2+2 מעצבי קאדילאק עשו הרבה מעבר לנסר את הגג של הסלסטיק. המרכב הוסב לתצורה של שתי דלתות ענק המאפשרות גישה נאותה לצמד המושבים מאחור, הזנב קיבל טיפול אלגנטי עם מראה מחודד בסגנון סירה ופס תאורת לד לרוחב הגוף והחיפוי לגג הבד המתקפל משתלב עם הגימור שמעל קו חלונות הצד עד למפגש עם הקורה הקדמית. גם הבחירה בצבע צהוב המכונה “מנילה קרם” שקאדילאק עשתה בו שימוש בשנים 1957 ו-1958 היא רמיזה לימי הזוהר ההם.
דגש עוד יותר דגול הוענק לתא הנוסעים. הקוקפיט המוכר של הסלסטיק עם פרישת מסכים בגודל 55 אינץ’ מקצה לקצה נשמר, כשאל אלו מצטרפים מסך תפעול בקונסולה המרכזית לנהג ולנוסע ומסך תפעול מרכזי נוסף לצמד הנוסעים מאחור. הקונולה המרכזית המוגבהת והמודגשת יוצרת הפרדה בין הצדדים לאורך כל תא הנוסעים כשהיא, כמו גב המושבים והגימור העוטף את הדלתות מצופים פורניר עץ בעבודת יד. בין צמד המושבים האחורי, שהם בעלי מגוון אפשריות כיוונון ומשלבים כמו הקדמיים צמד רמקולים במשענות הראש, שוכן מקרר שמפניה עם מגש זכוכית נשלף כפי שניתן למצוא בלימוזינות פאר.
בקאדילאק לא חושפים פרטים טכניים על הסוליי. למען האמת זה לא כל כך משנה כיוון מדובר במכונית בעלת הנעה חשמלית עם מכלולים שמן הסתם יהיו זהים לאלו שבסלסטיק, כך שאל תצפו לאיזה מנוע V8 בנפח של 7 ליטרים. למעשה אין מצה לצפות כרגע לייצור סדרתי כיוון שכרגע קאדילאק סוליי היא בגדר תרגיל עיצובי בלבד. היא תוצב במרכז העיצוב של קאדילאק במישגן אליו מוזמנים לקוחות הסלסטיק לבצע עיצוב והתאמה אישית של רכבם, מה שאומר שעם קצת הפגנת התלהבות מצידם אולי נזכה לראות את קאדילאק מייצרת יורשת רוחנית לאלדוראדו.