בתהליך החזרה לחיים של לנצ’יה לא מהססים קברניטי המותג שדעך בשלושת העשורים האחרונים לפשפש בעבר ולנגן על הנוסטלגיה. אמרתם לנצ’יה? אמרתם מרוצי ראלי וזו הסיבה שהחליטו בחברה להחזיר את המיתוג המיתולוגי HF ובעקבותיו גם לחזור למרוצי ראלי עם גרסת ראלי ייעודית של האפסילון החדשה.
אחרי ההכרזה הרשמית, השיקה לנצ’יה בסוף השבוע את אפסילון HF ראלי4, המכונית איתה תעשה לנצ’יה צעדים ראשונים בחזרה לתחרויות הראלי. אמנם לא בקטגוריה הבכירה, אבל גם זו התחלה. לנצ’יה בחרה להשיק את המכונית עם לא אחר מאשר מיקי ביאסיון (שתוכלו לראותו נוהג בה בסרטון המצורף), אשר זכה בשתי אליפויות WRC בשנים 1998 ו-1989 עם לנצ’יה דלתא HF, כחלק מהרצף המיתולוגי של 6 אליפויות עולם רצופות שהיו שירת הברבור של לנצ’יה בעולם מרוצי הראלי.
לנצ’יה אפסילון HF ראלי4 מיועדת להתחרות בקטגוריית ראלי4 העממית יחסית למכוניות ראלי בעלות הנעה קדמית עם שיפורים מתונים, בנוסף מקימה לנצ’יה ליגה ייעודית עבור האפסילון HF כדי לטפח דור נהגים חדש במטרה לחזור לבסס את עצמה בעולם מרוצי הראלי. מרוצי WRC? לפחות לא בשנים הקרובות.
מתחת לגוף בעל התוספות הספורטיביות ופסי המרטיני האייקוניים,אבל בלי ניפוחי מרכב וספויילר אימתני מאחור, לגרסת הראלי של האפסילון יש את השדרוגים המתאימים כדי לעמוד בתקנות התחרותיות. זה אומר כלוב בטיחות תקני, מושבים בעלי חגורות בטיחות מרובות עיגונים ומערכת כיבוי אש. את האפסילון הזו מזיז מנוע 1.2 ליטר טורבו תלת צילינדרי המספק 212 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה. שילוב שהיה יכול להיות נהדר אם הייתה לנצ’יה טורחת להציע אותו גם באפסילון הסדרתית.
במקום זה לנצ’יה אפסילון HF שתימכר לקהל הרחב תהיה למרבה הצער חשמלית מלאה, עם יחידת הנעה המספקת 280 כ”ס, המשמשת גם את אבארט 600e החדשה, אשר תזניק את המכונית ל-100 קמ”ש ב-5.8 שניות. היא תצויד במכלולים משודרגים, דיפרנציאל מוגבל החלקה ועוד שלל תוספות שלא יצליחו לטשטש את העובדה שזו המכונית הכי לא מתאימה כדי לעשות קאמבק לאותיות HF.
אם תרצו לשים את היד על לנצ’יה אפסילון HF ראלי4 הראויה יותר תצטרכו לקחת בחשבון שהיא מיועדת רק למתחרים במרוצי ראלי ולרשום צ’ק של סך 75 אלף יורו. לפחות כרגע נצטרך להמשיך ולחלום על לנצ’יה חדשה שראויה לצמד האותיות HF ופסי המרטיני.
pojo-gallery id=”41773″]