בשנת 1995 בסוף השבוע בו נערך מירוץ הפורמולה 1 בסאן מרינו התרחש אירוע לא שגרתי, בו כנופיה של גנבי רכב גנבו את שתי מכוניות הפרארי הפרטיות של נהגי קבוצת פרארי מחניית בית המלון בו השתכנו. האחת הייתה פרארי F355 של ז’אן אלז’י והשניה הייתה פרארי F512M של גרהרד ברגר. מאז נעלמו עקבותיהן של שתי המכוניות הנחשקות והמיוחסות, לפחות של אחת מהן.
בשבוע שעבר הודיעה משטרת המטרופוליטן של לונדון כי איתרה את מכונית הפרארי של גרהרד ברגר, 28 שנים לאחר שנגנבה. מציאת המכונית התרחשה לאחר דיווח שקיבלה המשטרה בחודש ינואר מפרארי על בדיקה שביקש לבצע רוכש אמריקאי למכונית דרך סוכן רכב בבריטניה במהלך 2023 בו נתגלה כי מדובר במכונית גנובה. בדיקה של מחלקת הפשע המאורגן גילתה כי המכונית המדוברת יובאה לבריטניה מיפן בסוף השנה שעברה.
לאחר אימות היסטוריית הרכב עם פרארי הסתבר בתוך 4 ימים כי אכן מדובר במכונית שנגנבה מברגר, נמנעה יציאתו מבריטניה והוא הוחרם על ידי המשטרה עד אשר הרכב יוחזר לבעליו המקוריים. במפתיע, למרות שעברו עליה 28 שנים כמכונית גנובה, נשמרה המכונית במצב טוב מאד. כרגע נמסר מהמשטרה כי לא נעצרו חשודים ויתכן כי המכונית אשר במשך שנים לא טופלה ותועדה בסוכנויות פרארי רשמיות פשוט חמקה מתחת לרדאר עד אשר בוצע ניסיון בדיקה ואימות של מספרי שלדה ומנוע המקובלים בקרב אספנים הרוכשים מכוניות פרארי קלאסיות ונדירות.
פרארי F512M שהוצגה בשנת 1994 היא הגלגול האחרון של הטסטה רוסה האייקונית משנות ה-80, אשר איבדה את פנסי החזית הנשלפים וקיבלה עיצוב חזית דומה לזה של ה-F355. מדובר בדגם האחרון של פרארי שעשה שימוש במנוע הבוקסר בעל 12 הצילינדרים שנפחו נותר 4.9 ליטר, אך מספר שינוים העלו את הספקו ל-440 כ”ס. נתוני הביצועים נאים גם בקנה מידה של היום עם זינוק ל-100 ב-4.7 שניות ומהירות מרבית של 315 קמ”ש. רק 501 יחידות של פרארי F512M ייוצרו במשך שנתיים, כאשר המחיר הממוצע של מכונית שכזו הוא בין 400 ל-450 אלף דולר.
לצערו של ז’אן אלז’י, עדין אין קצה חוט כדי לאתר את הפרארי שלו שנגנבה באותה תקרית, אבל לאור ההתפתחויות אל לו לאבד תקווה.