אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אחרי 25 שנים: סוזוקי מציגה DRZ חדש
ראשי » דו-גלגלי » אחרי 25 שנים: סוזוקי מציגה DRZ חדש
סוזוקי DRZ

אחרי 25 שנים: סוזוקי מציגה DRZ חדש

סוזוקי מציגה בתערוכת מילאנו דור חדש ל-DRZ, לראשונה מזה 25 שנים, ששומר על מאפייני הדו"ש הקלאסיים בתוספת טכנולוגיה ומראה עדכני

אופיר דואק 05/11/2024 צלם: יצרן

פעם, הרבה לפני שכל אופנוע גבוה התהדר בתואר אדוונצ’ר, אופנועי דו”ש היו נפוצים כאן בהמוניהם. חסרי יומרות אופנתיות, אבל רב-תכליתיים ושימושיים שיכולים לנוע על הכביש בצורה סבירה ביום-יום ולקצר דרך השטח את הדרך הבייתה. סוזוקי הייתה מהבולטות בז’אנר בישראל עם ה-DR ולאחר מכן ה-DRZ (הידוע בכינוי דרוזי) שהוא מהדו”שים היפניים היחידים שהמשיכו להגיע ארצה באופן רציף גם אחרי שאלו איבדו את התקינה האירופאית שלהם.

עם פתיחת תערוכת מילאנו הבוקר ערכה סוזוקי מסיבת עיתונאים בה חשפה את חידושיה לשנת 2025, כאשר גולת הכותרת היא DRZ חדש, לראשונה מזה 25 שנים. הדגם החדש מיישר קו עם שיטת סימון הדגמים הנוכחית של סוזוקי ומכונה DR-Z 4S כשהוא ינסה להחיות מחדש את קטגוריית הדו”ש ולהתאים אותה לעשור השלישי של המילניום.

בהתאם לכך העיצוב שומר על פרופורציות ומאפייני דו”ש קלאסיים ,עם צללית גבוהה ודקיקה יחסית (לא ברמת עולמות האנדורו), פלסטיקה מינימליסטית ומושב שטוח אבל כזה שגם ניתן לשבת עליו ברכיבה בין עירונית. סוזוקי DRZ החדש קיבל יחידת פנס קדמית מודרנית עם תאורת לד עדכנית, המזלג מוסה כדי לשוות מראה קרבי והוא מתגלגל על שילוב של חישוקי 21 אינץ’ מלפנים ו-18 אינץ’ מאחור.


 

המנוע בבסיסו הוא אותו מנוע סינגל מקורר נוזל בנפח 398 סמ”ק, אך מעבר לכך כמעט הכל חדש מסביב. המנוע תוכנן ונבנה מחדש כשהוא זוכה לראש מנוע, בוכנה וגלי זיזים חדשים. ישנם שסתומי יניקה מטיטניום, צמד מצתים לצילינדר ומערכת הזרקה חדשה עם מצערת אלקטרונית וגופי מצערת בקוטר 42 מ”מ. מערכת הפליטה חדש לחלוטין וכוללת ממיר קטליטי דו-שלבי מה שעוזר לאופנוע לעמוד בתקינת יורו 5 פלוס המחמירה. נתוני הספק לא פורסמו אך אמורים להיות באזור ה-40 כ”ס.

תיבת ההילוכים נותרה עם חמישה יחסי העברה, כשלעזרת הרוכב נוסף מצמד מחליק. מערכת הקירור חדשה לחלוטין ומורכבת משני מצננים גדולים יותר מבעבר. לסוזוקי DRZ 4S שלדת צינורת פלדה חדשה וקשיחה מבעבר אליה מחוברת זרוע אחורית חדשה מאלומיניום. מערכת המתלים היא מתוצרת קאייבה ומשלבת בין מזלג קדמי הפוך בעל מהלך של 280 מ”מ לבולם אחורי בעל מהלך של 296 מ”מ, שניהם עם אפשרות כיוונון חלקית.

 

סוזוקי DRZ החדש מגיע עם חבילת אלקטרוניקה עדכנית הכוללת שלושה מצבי ניהול מנוע שונים לבחירה, מערכת בקרת משיכה בעלת שני מצבי המתערבות, מצב שטח ואפשרות ניתוק ומערכת ABS עם מצב שטח המנתק את פעולת המערכת על הגלגל האחורי. לוח המחוונים דיגיטלי ומינימליסטי, כשמטעמי חיסכון לא ברורים לא תמצאו כאן מסך TFT צבעוני. בהמשך למסורת, סוזוקי תציע את ה-DRZ החדש גם בגרסת סופרמוטו הנקראת DR-Z 4SM שלה מתלים בעלי מהלך קצר יותר וחישוקים בקוטר 17 אינץ’ עם צמיגי כביש ספורטיביים ועוד מספר שינויים קלים כדי להתאים לרכיבת כביש ספורטיבית. גרסת ה-SM אמורה להיות אלטרנטיבה שפויה לאופנועי הסופרמוטו הקיצוניים המבוססים על אופנועי אנדורו מקצועיים.

עכשיו רק נותר לראות האם ישמור סוזוקי DRZ החדש על מחיר נגיש ועממי, מה שיכול להפוך אותו ללהיט שיחזיר את הדו”שים לאופנה. אנחנו נצטרך להמתין עד לרבעון השלישי של 2025 אז הוא צפוי לנחות בארץ.

 

Suzuki DR-Z 4S 4SM 13Suzuki DR-Z 4S 4SM 13Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 01Suzuki DR-Z 4S 4SM 01Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 02Suzuki DR-Z 4S 4SM 02Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 03Suzuki DR-Z 4S 4SM 03Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 04Suzuki DR-Z 4S 4SM 04Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 05Suzuki DR-Z 4S 4SM 05Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 06Suzuki DR-Z 4S 4SM 06Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 07Suzuki DR-Z 4S 4SM 07Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 08Suzuki DR-Z 4S 4SM 08Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 09Suzuki DR-Z 4S 4SM 09Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 10Suzuki DR-Z 4S 4SM 10Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 12Suzuki DR-Z 4S 4SM 12Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 14Suzuki DR-Z 4S 4SM 14Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 15Suzuki DR-Z 4S 4SM 15Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 16Suzuki DR-Z 4S 4SM 16Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 17Suzuki DR-Z 4S 4SM 17Preview
Suzuki DR-Z 4S 4SM 18Suzuki DR-Z 4S 4SM 18Preview

DRZ 4S DRZ 4SM סוזוקי סוזוקי DRZ סוזוקי DRZ 4S תערוכת מילאנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד