פעם, הרבה לפני שכל אופנוע גבוה התהדר בתואר אדוונצ’ר, אופנועי דו”ש היו נפוצים כאן בהמוניהם. חסרי יומרות אופנתיות, אבל רב-תכליתיים ושימושיים שיכולים לנוע על הכביש בצורה סבירה ביום-יום ולקצר דרך השטח את הדרך הבייתה. סוזוקי הייתה מהבולטות בז’אנר בישראל עם ה-DR ולאחר מכן ה-DRZ (הידוע בכינוי דרוזי) שהוא מהדו”שים היפניים היחידים שהמשיכו להגיע ארצה באופן רציף גם אחרי שאלו איבדו את התקינה האירופאית שלהם.
עם פתיחת תערוכת מילאנו הבוקר ערכה סוזוקי מסיבת עיתונאים בה חשפה את חידושיה לשנת 2025, כאשר גולת הכותרת היא DRZ חדש, לראשונה מזה 25 שנים. הדגם החדש מיישר קו עם שיטת סימון הדגמים הנוכחית של סוזוקי ומכונה DR-Z 4S כשהוא ינסה להחיות מחדש את קטגוריית הדו”ש ולהתאים אותה לעשור השלישי של המילניום.
בהתאם לכך העיצוב שומר על פרופורציות ומאפייני דו”ש קלאסיים ,עם צללית גבוהה ודקיקה יחסית (לא ברמת עולמות האנדורו), פלסטיקה מינימליסטית ומושב שטוח אבל כזה שגם ניתן לשבת עליו ברכיבה בין עירונית. סוזוקי DRZ החדש קיבל יחידת פנס קדמית מודרנית עם תאורת לד עדכנית, המזלג מוסה כדי לשוות מראה קרבי והוא מתגלגל על שילוב של חישוקי 21 אינץ’ מלפנים ו-18 אינץ’ מאחור.
המנוע בבסיסו הוא אותו מנוע סינגל מקורר נוזל בנפח 398 סמ”ק, אך מעבר לכך כמעט הכל חדש מסביב. המנוע תוכנן ונבנה מחדש כשהוא זוכה לראש מנוע, בוכנה וגלי זיזים חדשים. ישנם שסתומי יניקה מטיטניום, צמד מצתים לצילינדר ומערכת הזרקה חדשה עם מצערת אלקטרונית וגופי מצערת בקוטר 42 מ”מ. מערכת הפליטה חדש לחלוטין וכוללת ממיר קטליטי דו-שלבי מה שעוזר לאופנוע לעמוד בתקינת יורו 5 פלוס המחמירה. נתוני הספק לא פורסמו אך אמורים להיות באזור ה-40 כ”ס.
תיבת ההילוכים נותרה עם חמישה יחסי העברה, כשלעזרת הרוכב נוסף מצמד מחליק. מערכת הקירור חדשה לחלוטין ומורכבת משני מצננים גדולים יותר מבעבר. לסוזוקי DRZ 4S שלדת צינורת פלדה חדשה וקשיחה מבעבר אליה מחוברת זרוע אחורית חדשה מאלומיניום. מערכת המתלים היא מתוצרת קאייבה ומשלבת בין מזלג קדמי הפוך בעל מהלך של 280 מ”מ לבולם אחורי בעל מהלך של 296 מ”מ, שניהם עם אפשרות כיוונון חלקית.
סוזוקי DRZ החדש מגיע עם חבילת אלקטרוניקה עדכנית הכוללת שלושה מצבי ניהול מנוע שונים לבחירה, מערכת בקרת משיכה בעלת שני מצבי המתערבות, מצב שטח ואפשרות ניתוק ומערכת ABS עם מצב שטח המנתק את פעולת המערכת על הגלגל האחורי. לוח המחוונים דיגיטלי ומינימליסטי, כשמטעמי חיסכון לא ברורים לא תמצאו כאן מסך TFT צבעוני. בהמשך למסורת, סוזוקי תציע את ה-DRZ החדש גם בגרסת סופרמוטו הנקראת DR-Z 4SM שלה מתלים בעלי מהלך קצר יותר וחישוקים בקוטר 17 אינץ’ עם צמיגי כביש ספורטיביים ועוד מספר שינויים קלים כדי להתאים לרכיבת כביש ספורטיבית. גרסת ה-SM אמורה להיות אלטרנטיבה שפויה לאופנועי הסופרמוטו הקיצוניים המבוססים על אופנועי אנדורו מקצועיים.
עכשיו רק נותר לראות האם ישמור סוזוקי DRZ החדש על מחיר נגיש ועממי, מה שיכול להפוך אותו ללהיט שיחזיר את הדו”שים לאופנה. אנחנו נצטרך להמתין עד לרבעון השלישי של 2025 אז הוא צפוי לנחות בארץ.