לצד תחילת השיווק של שלושת הדגמים המסחריים החדשים של פורד בישראל ל-2024, יצאה גם בשורה משמחת עבור חובבי הרכב כאשר בדלק מוטורס מתכננים להתחיל לשווק בתחילת השנה הבאה באופן רשמי את פורד מוסטאנג. מכונית השרירים של פורד זוכה להצלחה נאה במשך שנים באפיקי היבוא האישי והמקביל, כאשר מידי שנה מגיעות ארצה עשרות יחידות בשלל הגרסאות והתצורות בהן מוצעת המוסטאנג.
בדומה לשברולט קאמרו ושברולט קורבט שגם הן זכו להצלחה באפיקי היבוא האישי שגרמו ליבואן הרשמי להתחיל יבוא שלהן ארצה, ההצלחה של המוסטאנג לא נעלמה מעיני אנשי דלק מוטורס שכבר הצהירו מספר פעמים עבר על כוונתם להביא את המוסטאנג לישראל, מה שלא הבשיל עד כה. בעבר אחד החסמים ליבוא המוסטאנג לישראל הייתה עובדה שהיא בעלת תקינה אמריקאית, אך חסם זה הוסר לאחד שכבר שנים ניתן לייבא לישראל דגמים בעלי תקינה שכזו, מה גם שכבר בדור הקודם זכתה פורד מוסטאנג לתקינה אירופאית מלאה כדי שתוכל להיות משווקת באירופה.
בפעם האחרונה שפורד מוסטאנג הגיעה ארצה ביבוא רשמי היה זה אי שם באמצע שנות ה-90 כאשר זיכיון היבוא היה בידי “החברה לאוטומובילים” (בבעלות “מכשירי תנועה”). היה זה הדור הרביעי של המוסטאנג שהוצג בשנת 1994 והגיע כחלק מקאמבק של הדגמים האמריקאים של פורד ארצה. אלא שהמוסטאנג שהגיעה ארצה הייתה בעלת מנוע 3.8 ליטר ו-150 כ”ס בלבד ותיבת הילוכים אוטומטית. הביצועים שהיו רחוקים מאלו של מכונית שרירים (למעשה כל הוט האץ’ נפוצה באותה תקופה השאירה אותה מאחור) ותג מחיר גבוה גרמו לכישלון. במכירות.
בדלק מוטורס הפיקו לקחים והמוסטאנג, שזכתה לדור חדש לחלוטין לקראת 2023, צפויה להגיע ארצה קודם כל בגרסת ה-GT עם מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר המספק 480 כ”ס ו-58 קג”מ העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת עשה יחסי העברה. ישנה גם תיבת הילוכים ידנית כאופציה שכנראה תישאר עבור לקוחות היבוא האישי. מדובר בגרסה החזקה ביותר של המוסטאנג כיום למעט ה-Dark Horse שלא צפויה להגיע בשלב זה וה-GTD המופרעת שביצור מוגבל. יתכן מאד, בטח לאור הפופולאריות שלה, שגם גרסת האקובוסט עם מנוע 2.3 ליטר מוגדש ו-315 כ”ס תצטרף בעתיד.
על פי התמחור בחו”ל, ואם בדלק מוטורס לא יטילו פצצה, המחיר של המוסטאנג GT בארץ אמור להיות מעל 400 אלף שקלים. לא מעט, אבל שזו ככל הנראה ההזדמנות האחרונה לרכוש מכונית שרירים אמיתית עם מנוע V8 לאחר שהקאמרו תרד מפס הייצור בשנה הבאה ודודג’ צ’אלנג’ר הבאה תעבור למנוע שישה צילינדרים מוגדש.