במאזדה לא מבזבזים זמן. כשבועיים לאחר שהציגה החברה את התכנית האסטרטגית שלה, שכללה בין היתר כניסה משמעותית יותר לשוק החשמליות, חושפים בחברה קדימון ראשון בסין לקראת רכב קרוסאובר חשמלי חדש אותו הם מתכוונים להציג בקרוב תחת השם EZ-60. אותו קרוסאובר הופיע במצגת של החברה כשהוא מיועד להגיע לשוק בשנת 2026, כאשר הוא מיועד להיבנות כחלק משיתוף פעולה עם יצרנית נוספת ולפני שהחברה תשלים את פיתוח הפלטפורמה החשמלית שלה.
לאור הפרסום הסיני של קדימון והשותפות בינהן, די ברור שמי שתשתף פעולה עם מאזדה ביצור הקרוסאובר החשמלי שלה היא צ’אנגן. שיתוף הפעולה עם צ’אנג’ן התממש בשנה שעברה עם הצגתה של מאזדה 6e החשמלית (לשעבר EZ-6), אותה תייצר צ’אנגן במפעליה כשהיא מיועדת לא רק עבור השוק הסיני, אלא אמורה להגיע גם לאירופה ואלינו במהלך החודשים הקרובים.
הקדימון חושף צללית מאוירת של הקרוסאובר החדש, כשניתן להבחין במספר אזכורים לקו העיצוב הנוכחי של מאזדה במבנה השבכה הקדמית ובקו חלונות הצד מזכיר את זה של דגמי ה-CX העדכניים. ניתן להבחין גם בדמיון מסוים לדגם התצוגה Arata אשר הוצג בשנה שעברה בתערוכת בייג’ין.

מעבר לכך לא פרסמה מאזדה פרטים כלשהם על הקרוסאובר החדש, אך העובדה שהוא ייוצר על ידי צ’אנגן בסין משמעותה שכמו במקרה של מאזדה 6e גם ה-EZ-60 יתבסס על דגם קיים של צ’אנגן –קרוב לוודאי על אחד הדגמים של דיפאל, מותג הפרימיום הטכנולוגי של היצרנית הסינית. ההיצע של דיפאל כולל כיום ארבע דגמי קרוסאובר שונים, אחד מהם, ה-S07 משווק גם בישראל כשצללית הקופה שלו נראית התואמת ביותר לזו המוצגת בקדימון של מאזדה.

מאזדה EZ-60 כאמור יהיה בעל הנעה חשמלית, כך שלכל הפחות הוא יוצא בתצורה של מנוע והנעה אחוריים. עם זאת, צ’אנגן מציעה את דגמיה גם עם מנוע בנזין המשמש כגנרטור מאריך טווח לטעינת הסוללה, ויתכן מאד שגרסה זו תוצע גם בשוק האירופאי שבו הביקוש לחשמליות יורד ולהיברידיות-נטענות עולה. פרטים נוספים ותשובות להשערות נקבל בקרוב כאשר תוצג גרסת האב-טיפוס של מאזדה EZ-60, יתכן שכבר בתערוכת שנחאי שתיערך בסוף החודש.