תעשיית האופנועים מאמצת כידוע בשנים האחרונות טכנולוגיות מתקדמות מעולם מכוניות הנוסעים. אחד התחומים בהם נעשתה קפיצת דרך השנים האחרונות הוא תחום הבטיחות, כאשר היצרניות המובילות החלו לשלב בדגמי האופנועים הבכירים שלהם מערכות התרעה וניתור מתקדמות המספקות אזהרות על התנגשות וסטיה מנתיב, כאשר לאחרונה אפילו הופיעו מערכות בקרת שיוט אדפטיביות גם באופנועי התיור היקרים.
בימאהה רוצים לקחת את תחום הבטיחות שלב אחד קדימה ולשלב גם מערכות בטיחות אקטיביות באופנועי העתיד, זאת מתוך חזון אוטופי שבו בשנת 2050 לא יהיו תאונות אופנועים קטלניות. על פי מחקרים שערכה החברה, 70% מהתאונות האופנוע מתרחשות תוך 2 שניות מרגע התרחשות הסכנה שתוביל לתאונה. להחלטות הרוכב ישנן משקל מכריע על חומרת התאונה, כאשר 17% מהתאונות מתרחשות עקב החלטות שגויות, 10% בגלל שגיאות זיהוי ו-5% בעקבות טעויות תפעול של הרוכב.
עם נתונים שכאלו ברור שלמערכות אקטיביות יכולה להיות הפעה גדולה מאד במניעת תאונות שכאלו, אך התקנת מערכות המתערבות בבלימה ובהיגוי האופנוע מורכבות הרבה יותר מאשר ברכב לא רק בגלל מורכבות הפעולה והפיזיקה שבה פועל האופנוע אלא גם כיוון שמקום ומשקל הם עניינים קריטיים בהתחשב בגודל הממוצע שלה אופנועים.
אחד הפיתוחים עליהם עובדת ימאהה הוא מערכת איזון עצמי של האופנוע, אחרי שביצעה ניסויים במעין רובוט-רוכב המסוגל לרכב על האופנוע עוברים בימאהה לשלב מעשי יותר. המערכת אותו חושפת ימאהה נקראת AMSAS, קיצור של Advanced Motorcycle Stabilization Assist System. מדובר במנוע חשמלי קטן המותקן על הגלגל הקדמי ושומר על יציבות האופנוע במהירויות נמוכות של עד 5 קמ”ש, מה שאמור לנוע חוסר יציבות בנפילות, תוך שהוא מתבסס על ניתוח של מיקום האופנוע בשישה צירים. הצלחה של הפיתוח הנ”ל תוכל לפתוח את השלב הבא שבו מנוע שכזה יוכל לסייע לשמור על יציבות, ואולי גם לתקן היגוי, במהירויות רכיבה גבוהות בהרבה. כרגע המערכת נמצאת בשלב ניסוי, אך לא ברור אם ומתי תגיע לייצור סדרתי.