נורטון הוא אחד מהשמות המפוארים שהצמיחה תעשיית האופנועים הבריטית המפוארת, שלא נותר ממנה הרבה כיום מלבד טריומף שעושה חייל. הרבה תהפוכות עברו על נורטון במהלך השנים, אך מזה כעשור וחצי מאז קמה לתחייה מתמקדת נורטון בייצור אופנועי בוטיק מוקפדים ויקרים. הם אפילו הציגו לפני מספר שנים אופנוע היפרספורט מרשים בעל מנוע V4 ומפרט מהשורה הראשונה.
כיוון שמדובר בחברה קטנה, היכולת של נורטון להציג דגמים חדשים מוגבל יחסית, אבל כשהיא מציגה דגם חדש מדובר בכזה שמעורר את בלוטות החשק. לאחר הצגתו של נורטון V4SV הצעד המתבקש הבא היה ליצור על בסיסו גרסת עירום כפי שעושות יצרניות אופנועים רבות לאופנועי הספורט שלהם. עכשיו זה קורה, ונורטון חושפת את V4CR, כאשר להגדרתה לא מדובר בסתם נייקד ספורטיבי אלא ב”קפה רייסר” כפי שמרמז צירוף האותיות CR. אגב, זהו האופנוע הראשון של נורטון שייוצר לאחר שהחברה עברה לבעלות TVS ההודית.
גרסת הקפה רייסר שומרת על מאפייני העיצוב של הדגם הספורטיבי, החל משלדת הצינורות הבוהקת בעיבוד CNC, בליטת מיכל הדלק המדומה המפוסלת (מיכל הדלק עצמו מותקן מתחת למושב) ועד לזרוע האחורית החד צידית. השלת הפריינג אפשרה להתקין פנס קדמי עגול במראה קלאסי ולחשוף חלקית את מנוע ה-V4 השרירי. יחידת המושב היחיד והזנב חדשה לגמרי ומעוצבת בקווים מעוגלים בניחוח דגמי העבר של נורטון עם מושב שטוח כמתבקש מהאפייון של “קפה רייסר”. חרב תחתונה וחיפויי צד העשויים סיבי פחמן מאזנים את הצד המודרני.
מנוע ה-V4 בנפח 1,200 סמ”ק נותר זהה לדגם הספורטיבי ומספק 185 כ”ס ב-12,000 סל”ד ו-12.5 קג”מ. זה לא עניין של מה הבכך שכן רוב האופנועים המוגדרים כ”קפה רייסר” מסתפקים במנוע סינגל או טווין מקבילי בהתאם למה שדהיה מקובל ומצוי בשנות ה-60 ה-70, כך שהנורטון הזה באמת יכול להציע ביצועים של רייסר שיערבבו לכם את הקפה ששתיתם בבוקר. אליהם מצטרף מפרט שכולל מכל טוב שזמין על המדף: החל במתלי אוהלינס מתכווננים במלואם, משכך היגוי של אוהלינס מערכת בלימה לאה של ברמבו מלפנים ומאחור עם קאליפרים רדיאלים ומערכת פליטה עשויה טיטניום.
נורטון V4CR ייוצר בכמות אקסלוסיבית של 200 יחידות בלבד עם תג מחיר התחלתי של 42 אלף פאונד, כ-12 אלף פאונד יותר מדוקאטי סטריטפייטר V4 SP2. תהיו בטוחים שזה לא מה שיפריע לבריטים מבוססים וגאים שהמותג נורטון פורט על נימי הנוסטלגיה.