מאז שנות ה-80 שוק אופנועי המוטוקרוס שומר על מאזן כוחות יציב, בו ארבעת היצרניות היפניות נותנות את הטון כאשר היצרניות האירופאיות למעט קבוצת ק.ט.מ וכמה יצרניות בוטיק משאירות להם את הזירה. כעת מאזן הכוחות יכול להשתנות, כאשר שתי יצרניות אירופאיות חשובות נכנסות לתחום. האחת היא דוקאטי שעובדת על מוטוקרוס משלה והשניה היא טריומף שחושפת כעת את TF250 X החדש.
בעוד שניתן לתהות מה לדוקאטי לחפש בעולם אופנועי השטח, עבור טריומף מדובר בצעד מאוחר אך טבעי. טריומף הייתה מהחלוצות בתחום אופנועי השטח הייעודיים בשנות ה-60, בתחילה עם גרסאות מוסבות על בסיס הדגמים שלה בסגנון הסקרמבלר ולאחר מכם גם עם דגמים ספציפיים והצלחה במרוצים. בתחילה נכנסת טריומף לקטגריית הרבע ליטר הפופולארית במיוחד, אך במהלך השנה הבא יוצג גם גם מוטוקרוס נוסף בנפח 450 סמ”ק.
כמו יתר דגמי טריומף, גם המוטוקרוס החדש שלה מכוון לפלח הגבוה/יוקרתי בקטגוריה וזה אומר שימוש במיטב המכלולים והטכנולוגיה מכל הבא ליד. המנוע מפיתוח עצמי של טריומף הוא מרובע פעימות מוזרק בנפח 250 סמ”ק, בעל מהלך קצרצר של 52.3 מ”מ, קדח של 78 מ”מ ויחס דחיסה גבוה של 14.4:1. הבוכנה עשויה אלומיניום מחושל, השסתומים הם מטיטניום, ישנו ציפוי DLC לחלקים הנעים וכיסויי צד ממגנזיום. מערכת ניהול המנוע מציעה אפשרות לבחירת מספר מפות הצתה לצד ביצוע שינוי פרמטרים שונים באמצעות אפליקציה ייעודית שמגיעה כחלק מחבילת המרוצים הכוללת בין היתר גם מערכת פליטה של אקרפוביץ’ מטיטניום, בקרת זינוק מושב ושנה ועוד כמה גודיז.
השלדה והזרוע האחורית של האופנוע עשויים אלומיניום, וכך גם משולשי ההיגוי. מערך המתלים הוא מתוצרת קאייבה עם מזלג הפוך 48 מ”מ ובולם אחורי בעלי אפשרות כיוונון מהלך של 310 ו-305 מ”מ מאחור. מערכת הבלימה היא מתוצרת ברמבו ומשלבת בין דיסק 260 מ”מ וקאליפר כפול בוכנות מלפנים לדיסק 240 מ”מ וקאליפר בוכנה אחת מאחור. רשימת האבזור כוללת כידון Pro Taper עם ליבת סיבי פחמן וחישוקי אלומיניום המאפשרים לטריומף להצהיר על משקל נוצה יבש של 104 ק”ד בלבד.
טריומף לוקחת ברצינות את עניין הכניסה לעולם המוטוקרוס ותשווק את משפחת ה-TF החל מאביב 2024 במרכזי שטח ייעודיים נפרדים מהסוכנויות הרגילות שיוקמו באירופה,ארה”ב ואוסטרליה. המרכזים אשר יכללו אולמות מכירה, מוסך,צוותים טכניים לתמיכה במשתתפים במרוצים וימכרו בו גם ציוד רכיבה ואביזרים מקטלוג ייעודי שתוציא טריומף לסדרת המוטוקרוס שלה. מחירו של טריומף TF250 X באנגליה יתחיל ב-9,800 פאונד, כ-1,500 פאונד יותר מהמתחרים היפניים מקבילים.