אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אופנועי V8: הכי גדול, הכי חזק
ראשי » מגזין » אופנועי V8: הכי גדול, הכי חזק

אופנועי V8: הכי גדול, הכי חזק

וי-טווין? ארבע בשורה? אולי שישה ציל'? יש מי שחושבים בגדול ומאמינים שאופנוע צריך לבוא עם מנוע V8. אנחנו לא ממש מסכימים איתם

אופיר דואק 28/07/2025

אין כמעט חובב רכב שמכבד את עצמו שלא אוהב מנועי V8. בין אן זה במכונית שרירים אמריקאית, מכונית מסלול או סופרקאר אקזוטית, תצורת המנוע המופלאה הזו מגלמת את כל מה שפטרולהד אוהבים במכוניות.

במהלך ההיסטוריה היו חברות ואנשים שחשבו שזה רעיון מצוין להשתיל מנועי V8 גם באופנועים. מקרטיס בראשית המאה ועד מוטו גוצי. גם בעידן המודרני הרעיון של אופנוע V8 הביא ליצירת כמה מהכלים היותר מיוחדים/מוזרים/ביזארים שעלו על הכביש. הנה מדגם של חמישה אופנועי V8 שכאלו.

1. בוס הוס: חברת בוס הוס האמריקאית לקחה את רעיון האופנוע עם מנוע V8 צעד אחד קדימה. מאז 1990 מייצרת החברה מגוון של אופנועים בעלי מנועי V8 של ג’נרל מוטורס (סמול בלוק ו-LS3). ההיצע של החברה כולל אופנועי קרוזר, באגר, אופנועי תיור וטרייקים. המשותף לכולם הוא מנוע V8 רועם, עמוס כרום, עם 430 עד 560 כ”ס בשילוב תיבת הילוכים חצי אוטומטית עם שני יחסי העברה – לא צריך יותר מזה עם כל כך הרבה מומנט.

כבר עשרות שנים שהדבר הכל-כך מיותר הזה חי וקיים

 


2. נורטון נמסיס V8: עם האופנוע הזה ניסו כמה יזמים לחזיר את נורטון לחיים ב-1998. עם מנוע V8 שנשא את השם ‘נמסיס’ ובמטרה לייצר את האופנוע המהיר בעולם. בחברה גייסו מהנדס פורמולה 1 לשעבר שרקח מנוע 1,479 סמ”ק, קומפקטי ומוזרק, שסיפק 235 כ”ס ב-12 אלף סל”ד. אותו מנוע שכן לרוחב שלדת האלומיניום. בכל מקרה, הפרויקט השאפתני והיקר להפליא הזה לא האריך ימים (כמו התחיה של נורטון עצמה) ומלבד כמה אבות טיפוס הוא נותר קוריוז היסטורי.

מתלים סמי-אקטיבים, תפעול הילוכים באמצעות מתגים ועוד התחכמויות לא עזרו לנורטון הזה

 

3. מורבידלי V8: ליצרנית האופנועים האיטלקית מורבידלי, שהוקמה ב-1957, יש היסטוריה ארוכה ומעניינת. גם כאן מדובר ביזמים נמרצים שרצו להציל שם ענק, עם אופנוע V8 כמובן. במקרה הזה מדובר באופנוע ספורט תיור במידות מקובלות, זאת הודות למנוע V8 בנפח של 848 סמ”ק שהוצג בשנת 1994. הבעיה הגדולה שלו הייתה מחיר עתק שהוביל למכירות מצומצמות למדי. בשנת 2001 הוא הוגדר על ידי ספר השיאים של גינס כאופנוע הסדרתית היקר ביותר בעולם, וזה מסביר למה הוא כל כך נדיר ולמה מורבידלי שוב פשטה את הרגל. תיראה מופתע.

יותר מכוער מיקר או להיפך?

 

4. חזן מוטורוורקס פרארי F355
דוגמה טרייה לסטייה הזו אפשר למצוא באופנוע הזה. שנבנה סביב V8 שמלקח מפרארי F355. סדנת האופנועים חזן מוטורוורקס מלוס אנג’לס, בנתה את האופנוע הזה מאפס עם מנוע שמספק כ-400 כ”ס. יש כאן גם תיבת הילוכים ייעודית עם שישה יחסי העברה שהותאמה לו. אפשר לציים גם את שלדת הזנב והזרוע החד-צידית שמשלימים את המראה האקזוטי. בנוסף שולבו רכיבי מדף מהרמה הגבוהה ביותר כמו מתלים מתוצרת אולינס. עבודה יפה חזן (אנחנו לא יודעים אם יש לו קשר לאיזורנו).

אם כבר V8… צילום: עמוד האינסטרם של מקסוול חזן מוטורוורקס

 

5. PGM V8
הרבה הזיות מוטוריות יוצאות מסדנאות באוסטרליה, ואחת מהן מגיעה מ-PGM. זה פשוט, הסדנה הזו החלה לפני כעשור לבנות את האופנוע הסדרתי החזק ביותר בעולם. יש לו מנוע V8 כמובן שנולד מחיבור של שני מנועים ארבעה צילינדרים שהגיעו מימאהה R1. חיבור שמייצר 334 כ”ס ב-12,800 סל”ד.  גם במקרה הזה מדובר באופנוע יקר להחריד, עם תג מחיר של 180 אלף דולר בשנת 2018. תאורטית, אם אתם יכולים להרשות לעצמכם, אתם יכולים עדין לפנות ל-PGM שתייצר עבורכם אחד כזה.

אכן תמונות קשות…

PGM אופנועי V8 בוס הוס מורבידלי נורטון פרארי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד