אל שלל המותגים הדו-גלגליים המגיעים אלינו מסין בשנים האחרונות מצטרפת בימים אלו Kove Moto. מדובר ביצרנית אופנועים צעירה שהוקמה בשנת 2017 שמכוונת מתחילת דרכה לשווקים מערביים, ומנסה לאמץ תדמית ספורטיבית על ידי השתתפות במרוצים, כאשר בין היתר היא לוקחת חלק באליפות הסופרבייק הספרדית ובמרוצי הדקאר. עם זאת עדין מדובר ביצרנית קטנה, בטח במונחים סיניים, המוכרת ברחבי העולם כ-30 אלף אופנועים מידי שנה.
היצע הדגמים של Kove (או “קוב” בתרגום לעברית) כולל דגמי אנדורו וראלי מצד אחד, לצד דגמי רטרו, אדוונצ’ר ואופנועי ספורט לקהל הרחב. רוב דגמי החברה הם בנפחי 125 עד 500 סמ”ק, כאשר לאחרונה חשפה גם דגם אדוונצ’ר בעל מנוע 800 סמ”ק. לישראל מיובאים אופנועי קוב על ידי קבוצת ה.מ מוטו, המייבאת ארצה בין היתר את אופנועי שרקו, MV אגוסטה ורייחו. בשלב ראשון ישווקו בארץ שני דגמים של המותג החדש, שניהם עושים שימוש במנוע טווין מקבילי בנפח 471 סמ”ק המספק 47 כ”ס ב-8,500 סל”ד ומומנט של 4.3 קג”מ ב-7,500 סל”ד.
הדגם הראשון המכונה 500X הוא אדוונצ’ר בעל מראה מקובל בקטגוריה, המתיימר להציע גם יכולת שטח מסוימת הודות לחישוקי שפיצים ,כאשר זה הקדמי הוא בקוטר 19 אינץ’ ומרווח גחון של 21 ס”מ. מערכת המתלים כוללת מזלג קדמי הפוך ובולם אחורי המחובר לזרוע מאלומיניום, שניהם מתוצרת קאייבה ובעלי כיוונון מלא. מערכת הבלימה מתוצרת ניסין כוללת דיסק קדמי כפול ומערכת ABS. האוםנוע מגיע עם מיכל דלק בנפח 20 ליטר, מגיני ידיים, מגיני מנוע ומגן גחון מאלומיניום. מחירו יעמוד על כ-44 אלף שקלים כולל אגרות רישוי, כאשר כאופציה יוצע סט מזוודות של שלוש מזוודות אלומיניום.
הדגם השני המושק בארץ הוא 500F, מעיין שילוב שבין אופנוע נייקד וסקרמבלר, עם כידון גבוה, חישוקי שפיצים ובאופן מעניין גם זרוע אחורית חד צידית. גם ב-500F כולל המפרט הטכני מתלים מתוצרת קאייבה ומערכת בלימה של ניסין. המחיר זהה לזה של דגם האדוונצ’ר.
רוכשי שני הדגמים יוכלו לרכוש חבילת שירות מורחבת אותה מציעה ה.מ. מוטו בתוספת של 4,500 שקלים. החבילה כוללת הארכת אחריות ל-6 שנים, התחייבות לקניה חוזרת של האופנוע וטרייד אין במחיר מחירון לאחר שנתיים והטבות נוספות.