ריגושים זולים, זהו שילוב מילים שנשמע כמעט לא ראוי היום. מי בעידן הזה זוכר מה היא התרגשות? או לחילופין, אם ישנם כבר ריגושים במציאות המוטורית שלנו, מחירם מטפס בעקביות למחוזות בלתי מושגים. אז שמחתי מאוד לפגוש בגישה המרעננת של אופל פרונטרה שמציע בדיוק את זה: ריגושים ובזול. בכדי לבדוק את אם ההבטחה הזו מתממשת שמתי פעמיי אל ההשקה העולמית שערכה אופל לגרסה ההיברידית והחשמלית של הרכב החדש.
כבר ברגע הראשון קורץ אופל פרונטרה החדש עם צבע ירקרק בהיר וחישוקי ברזל לבנים. רוצה ומצליח לשדר מראה מסוקס במידה ונינוח של ימים עברו. ואם בימים עברו עסקינן, אפשר להזכיר עכשיו את הפרונטרה המקורי שהגיע גם לארץ. אופל פרונטרה ההוא הסתובב גם אצלנו עם צבעים זרחניים וגג פריק. מתחת לכל אלו היו גם מכלולים קשוחים מאיסוזו וכוונות שטח אמיתיות. בעולם הוא שווק תחת מגוון שמות ובאירופה הוא זכה להצלחה נאה והמשיך להימכר שם עד 2003.
הפרונטרה הזה חולק את הפלטפורמה עם חלק מאחיותיו לקונצרן (סיטרואן C3 איירקרוס לדוגמה), וכמו אצלן גם כאן מדובר בנוסחה מודרנית עם הגשה מינימליסטית. כן, המחיר הוא לגמרי חלק מהעניין כאן והוא מכוון להיות נמוך. כשיודעים את זה – הכל נראה אחרת. אבל עוד נגיע לשם. בינתיים אפשר לחזות במרכב הזוויתי שנותן כאן גם מראה שונה מאוד מכל הפחזניות שמסביב, וגם מייצר מרחב פנימי טוב. והפנים נו מינימליסטי אבל עם טוויסט. עיקר החסכון כאן מורגש בכל מה שקשור לחומרים בתא הנוסעים. קשיחים זו ההגדרה המתאימה. גם הגוונים הכהים של הפנים משדר פחות כיף וריגושים מהעיצוב והצבעים בחוץ.
אופי גרמני
מצד שני זה קטע גרמני כזה. אופל טורחים להזכיר כמו בכל מפגש איתם שהם יצרן גרמני, ושהפלטפורמה אומנם זהה וזה הכל בערך. אותי זה לא ממש מעניין כרגע, כל עוד יש כאן את מה צריך באופן מינימלי לנוחות (חלונות חשמליים נניח) ולבטיחות אקטיבית (יש). עוד משהו שיש כאן, בערך, זו אופציה לשבעה מושבים. בערך כי לאירוע ההשקה לא הגיעה התוספת שאמורה להתמקם במרחב המטען של הפרונטרה. אבל טוב לדעת שהוא יכול להיות שם. רגע? במחיר הנכון זה יכול להיות פנאי שבעה מושבים אוטומטי הזול בישראל? בהחלט. ברכבי המבחן היו מפתח פיזי במקום הנעה בכפתור ובקרת שיוט רגילה. בגרסאות הייצור שיגיעו ארצה באמצע שנה הבאה, כבר יהיה מפתח חכם ובקרת שיוט אדפטיבית.
עד אז גם אמורה להיות מוצגת גרסה חשמלית עם טווח מוצהר של 400 ק”מ. לזו שהגיע להשקה יש מנוע חשמלי עם 113 כ”ס וטווח של 300 ק”מ. טווח כזה או אחר, 113 כ”ס, הרגישו רזים מעט בגרסה החשמלית. כמו שאפשר יהיה להבין בפסקה הבאה, מי שמחפש למהר, לא כאן. יעיל ומספק בהחלט. הגרסה ההיברידית עם מנוע בנזין חדש בנפח 1.2 ליטר הרגישה קצת יותר נמרצת. גם נתוני התאוצה ל-100 קמ”ש מוכיחים זאת. גם התגובות לאורך נתיב ההשקה. הצד ההיברידי המתון אומר לשבריר זמן הרכב יכול לנוע על טהרת החשמל וזה אמור להתבטא ישירות בצריכת הדלק.
על הכביש מזכיר הפרונטרה את שורשי החברה הזו, עם כיול קצת יותר קשיח ממה שפגשתי בגרסה של סיטרואן לבסיס הזה. למרות התחושה הקצת יותר מוצקה הזו עדיין מדובר ברכב נוח. מאוד. כזה שמתליו מרגישים ארוכים וסופגים. נתיב ההשקה המסולסל הראה שאפשר למהר בפניות עם הפרונטרה – אבל למה שמישהו ירצה לעשות את זה? ההגה ארוך, הגוף רוכן, ולאן אנחנו ממהרים? ההטיה הזאת מכוונת לגמרי למשפחה מחושבת על תקציב, כזו שרוצה/זקוקה למרווח הזה אבל גם חולמת על גיחות שבילים עדינות בסופ”ש.
בהישג ידך
מכל אלו, אפשר להבין, למה הוא גרם לי לחייך מולו, ולסלוח לו על תחושה דלילה פה, או גוון קודר שם. במחיר הנכון, אלו לא באמת אמורים לעניין אף אחד. הגרסה מונעת הבנזין נמכרת במחיר נמוך למדי באירופה. כזה שאמור להיות מתורגם גם לארצנו מוכת המיסוי. אם אכן יוצע כאן בגרסת כניסה בסיסית ונגישה, כזו שתציע ריגוש זול למשפחה דלת תקציב, הוא יקבל גם כאן, המלצת קנייה.
הכותב היה אורח חברת אופל בספרד
אופל פרונטרה MHEV – תעודת זהות
מנוע: 1,199 סמ”ק, טורבו-בנזין. תגבור היברידי, הספק: 136 כ”ס ב-5,500 סל”ד, מומנט: 23.4 קג”מ ב-1,750 סל”ד, תמסורת: כפולת מצמדים, 6 הילוכים. הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 267 ס”מ, משקל: 1,344 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 9 שניות, מהירות מרבית: 190 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 18.8 ק”מ לליטר, מחיר משוער: החל מ-135,000 שקלים