אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אופל גרנדלנד (השקה): תשומת לב
ראשי » מבחני דרכים » אופל גרנדלנד (השקה): תשומת לב
אופל גרנדלנד

אופל גרנדלנד (השקה): תשומת לב

אופל מציגה רכב פנאי חדש עם עיצוב מרשים ויחידות הנעה עדכניות. האם זה מספיק בכדי להתבלט מול המתחרות ואולי גם בקרב אחיו לקונצרן?

אריאל אלסיבוני 23/12/2024 צלם: יצרן

הדור החדש של אופל גרנדלנד מגיע לעולם עם שתי משימות. האחת להתחרות בקטגוריה הכי חמה בשוק. השניה, להרחיב את היצע החשמל של המותג. בדומה לאחיו פיג’ו 3008, גם אופל גרנדלנד החדש יושב על פלטפורמת Medium STLA  של סטלנטיס, כשהוא מציג בהתאם לייעודו, עיצוב מוחצן למדי. הוא פשוט נראה גדול ומרשים מאוד במפגש ראשון. הקווים החדים ושבכת החזית מייצרים מראה שהוא מאוד בולט מצד אחד וגם נראה מודרני מהצד השני. בין השאר התחושה הזו מגיעה מהלוגו המואר, יחידות התאורה ועוד. גם כאן אפשר למצוא מלפנים ומאחור את נגיעות העיצוב, המרכיבות את “המצפן של אופל”. סה”כ כבר מהמבט הראשון הוא נראה כאמור זוויתי וגדול, כשזה אומר משהו על מרווח המחייה מבפנים ועל השימושיות של תא המטען הגדול.

בכל הקשור להיצע יחידות הנעה יש כאן שתיים כרגע. אחת מבוססת בנזין. זו מצוידת במנוע 1.2 ליטר חדש לחלוטין ומוגדש המפיק 136 כ”ס. למנוע זה משודכת מערכת היברידית מתונה עם מנוע חשמלי בהספק של 28 כ”ס שמצטרף לתפקידי ההנעה לפי צורך. לצד זו קיימת גם גרסה חשמלית לחלוטין. המנוע החשמלי מייצר 213 כ”ס וטווח נסיעה מוצהר של 523 ק”מ. בעתיד הקרוב תוצג, בין השאר, גרסה ארוכת טווח של מערכת הנעה הזו עם סוללה בקיבולת של 97 קוט”ש המעניקה טווח של למעלה מ-700 ק”מ. עוד מתחת לעור כדאי לציין את תיבת ההילוכים כפולת המצמדים החדשה בגרסת הבנזין. נציין גם את ההבדלים במתלה האחורי בין שתי הגרסאות, עם מתלה פשוט יותר (קורת מתח) בבנזין למתוחכם יותר (רב חיבוריים) בחשמלית.

בישיבה
כניסה לתא הנוסעים מגלה אכן מקום מרווח גם לגדולי מידות, מלפנים ומאחור. הנהג מקבל עמדת שליטה טובה עם תנוחת נהיגה גבוהה מכאן והנדסת אנוש טובה משם. אפשר לציין את ריבוי הפקדים הפיזי שהופך את כל התפעול תוך כדי נהיגה לקל מאוד. יש מסך גדול למדי ברכבי המבחן (16 אינץ’), המופנה קלות אל הנהג. ממש מערכת קל גם הוא להבנה ובסה”כ קל מאוד להתחבר לשפה אותה הגרנדלנד מדבר. עיצוב הפנים מאופיין גם הוא בקווים ישרים וארוכים ומשדר תחושה חסונה מאוד.


גם המסך שהוא יותר רחב מאשר גבוה, עשה לי הגיון בכל הקשור לשדה ראיה. החומרים עצמם ממוחזרים ומתמחזרים, אך לצד זאת התחושה נעימה, המרכיבים רכים ואיכות ההרכבה משדרת מוצקות בריאה. רשימת אבזור הבטיחות המתקדם כולל בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית ומערך מצלמות 360 מעלות. עוד מילה קצרה על תא הנוסעים ברשותך: באופל מתגאים גם בהרכבה ותכנון גרמניים וגם במושבים מאושרי AGR. לגבי גאוות היחידה, אין לי מה להוסיף. לגבי המושבים, ובכן, כמו בדגמים אחרים המצוידים באלו, נוחות הישיבה והתמיכה אכן מורגשים לטובה.

בתנועה
על כבישי גרמניה שסביב למפעל אופל הציגו שני הרכבים מנהגים דומים למדי, עם הבדלים ברורים כמובן באופי יחידות ההנעה. בשניהם אפשר להגיש בידוד מצוין בכל הקשור לרעשים שונים. גם יכולת הספיגה טובה למדי, עם יתרון קל מאוד לגרסה החשמלית. למרות שהכבישים כאן סלולים היטב, ההבדלים הקלים צצו. ההתנהגות בטוחה וצפויה בשניהם, רמת האחיזה גבוהה ופעולת ההגה מדויקת. בכל הקשור לביצועים ויכולת הגרסה החשמלית מציגה ביצועים עדיפים ותגובות מהירות יותר. זו לא חשמלית מהסוג שתולש את הצוואר, אלא אחת כזו המבצעת בצורה יעילה גם אם לא מלהיבה את המוטל עליה. גרסת הבנזין היא החלשה יותר, והתגובות שלה איטיות יותר ומורגשות בכל תאוצת ביניים. תיבת ההילוכים הדו-מצמדית כאן עושה עבודה טובה ומעבירה הילוכים בצורה חלקה ונעימה. היכולת בסה”כ יספקו כל דרישה של בר דעת, אך שתיהן הן לא גולת הכותרת כאן. בעתיד יוצגו גרסאות חזקות יותר עם הספקים גבוהים יותר וביצועים בהתאם.

בידול גרמני
אופל גרנדלנד החדש מבטא אבן דרך משמעותית עבור אופל. הדור הקודם היה הראשון שחלק פלטפורמה עם דגמי פיג’ו-סיטרואן. כעת הדור הזה הוא הדגם הראשון באופל להשתמש בפלטפורמה חדשה של תאגיד סטלנטיס. עם בסיס מכאני נתון, אופל נותנת את הדגש בהנדסת האנוש, בתחושה המוצקה ובמראה המוחצן. עד שנדע את מחירה המדויק בארץ עושה רושם שבאופל עשו מספיק בכדי לבדל אותה משאר אחיותיה בתאגיד בענק.

הכותב היה אורח חברת אופל בגרמניה

אופל גרנדלנד MHEV – תעודת זהות
מנוע: 1,199 סמ”ק, טורבו-בנזין. תגבור היברידי, הספק: 136 כ”ס ב-5,500 סל”ד, מומנט: 23.4 קג”מ ב-1,750 סל”ד, תמסורת: כפולת מצמדים, 6 הילוכים. הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 279.5 ס”מ, מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.2 שניות
מהירות מרבית: 202 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 18.2 ק”מ לליטר, מחיר משוער: החל מ-185 אלף שקלים

Opel Grandland 2025 01Opel Grandland 2025 01Preview
Opel Grandland 2025 07Opel Grandland 2025 07Preview
Opel Grandland 2025 09Opel Grandland 2025 09Preview
Opel Grandland 2025 05Opel Grandland 2025 05Preview
Opel Grandland 2025 08Opel Grandland 2025 08Preview
Opel Grandland 2025 02Opel Grandland 2025 02Preview
Opel Grandland 2025 03Opel Grandland 2025 03Preview
Opel Grandland 2025 04Opel Grandland 2025 04Preview
Opel Grandland 2025 06Opel Grandland 2025 06Preview
Opel Grandland 2025 10Opel Grandland 2025 10Preview
Opel Grandland 2025 11Opel Grandland 2025 11Preview
אופל גרנדלנדאופל גרנדלנדPreview
Opel Grandland 2025 13Opel Grandland 2025 13Preview
Opel Grandland 2025 14Opel Grandland 2025 14Preview
Opel Grandland 2025 15Opel Grandland 2025 15Preview
Opel Grandland 2025 16Opel Grandland 2025 16Preview
Opel Grandland 2025 17Opel Grandland 2025 17Preview
Opel Grandland 2025 18Opel Grandland 2025 18Preview

אופל אופל גרנדלנד אופל גרנדלנד החדש אופל גרנדלנד הייבריד אופל גרנדלנד חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מיני נפרדת מהתיבה הידנית

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

במראה ספורטיבי: אאודי Q6 איטרון ספורטבק בישראל

במראה ספורטיבי: אאודי Q6 איטרון ספורטבק בישראל

האם סופה של ההוט האצ’ מתקרב?

האם סופה של ההוט האצ’ מתקרב?

סקודה אוקטביה RS ( מבחן דרכים): הזמן הצהוב

סקודה אוקטביה RS ( מבחן דרכים): הזמן הצהוב

מסירות דו”ג: יותר מ-10,000 כלים נמסרו מתחילת 2025

מסירות דו”ג: יותר מ-10,000 כלים נמסרו מתחילת 2025

אש על המים: שריפת ענק באנייה שהובילה מכוניות חשמליות והיברידיות

אש על המים: שריפת ענק באנייה שהובילה מכוניות חשמליות והיברידיות

מוטו גוצי סטלביו (מבחן דרכים): חופשה איטלקית

מוטו גוצי סטלביו (מבחן דרכים): חופשה איטלקית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד