הדור החדש של אופל גרנדלנד מגיע לעולם עם שתי משימות. האחת להתחרות בקטגוריה הכי חמה בשוק. השניה, להרחיב את היצע החשמל של המותג. בדומה לאחיו פיג’ו 3008, גם אופל גרנדלנד החדש יושב על פלטפורמת Medium STLA של סטלנטיס, כשהוא מציג בהתאם לייעודו, עיצוב מוחצן למדי. הוא פשוט נראה גדול ומרשים מאוד במפגש ראשון. הקווים החדים ושבכת החזית מייצרים מראה שהוא מאוד בולט מצד אחד וגם נראה מודרני מהצד השני. בין השאר התחושה הזו מגיעה מהלוגו המואר, יחידות התאורה ועוד. גם כאן אפשר למצוא מלפנים ומאחור את נגיעות העיצוב, המרכיבות את “המצפן של אופל”. סה”כ כבר מהמבט הראשון הוא נראה כאמור זוויתי וגדול, כשזה אומר משהו על מרווח המחייה מבפנים ועל השימושיות של תא המטען הגדול.
בכל הקשור להיצע יחידות הנעה יש כאן שתיים כרגע. אחת מבוססת בנזין. זו מצוידת במנוע 1.2 ליטר חדש לחלוטין ומוגדש המפיק 136 כ”ס. למנוע זה משודכת מערכת היברידית מתונה עם מנוע חשמלי בהספק של 28 כ”ס שמצטרף לתפקידי ההנעה לפי צורך. לצד זו קיימת גם גרסה חשמלית לחלוטין. המנוע החשמלי מייצר 213 כ”ס וטווח נסיעה מוצהר של 523 ק”מ. בעתיד הקרוב תוצג, בין השאר, גרסה ארוכת טווח של מערכת הנעה הזו עם סוללה בקיבולת של 97 קוט”ש המעניקה טווח של למעלה מ-700 ק”מ. עוד מתחת לעור כדאי לציין את תיבת ההילוכים כפולת המצמדים החדשה בגרסת הבנזין. נציין גם את ההבדלים במתלה האחורי בין שתי הגרסאות, עם מתלה פשוט יותר (קורת מתח) בבנזין למתוחכם יותר (רב חיבוריים) בחשמלית.
בישיבה
כניסה לתא הנוסעים מגלה אכן מקום מרווח גם לגדולי מידות, מלפנים ומאחור. הנהג מקבל עמדת שליטה טובה עם תנוחת נהיגה גבוהה מכאן והנדסת אנוש טובה משם. אפשר לציין את ריבוי הפקדים הפיזי שהופך את כל התפעול תוך כדי נהיגה לקל מאוד. יש מסך גדול למדי ברכבי המבחן (16 אינץ’), המופנה קלות אל הנהג. ממש מערכת קל גם הוא להבנה ובסה”כ קל מאוד להתחבר לשפה אותה הגרנדלנד מדבר. עיצוב הפנים מאופיין גם הוא בקווים ישרים וארוכים ומשדר תחושה חסונה מאוד.
גם המסך שהוא יותר רחב מאשר גבוה, עשה לי הגיון בכל הקשור לשדה ראיה. החומרים עצמם ממוחזרים ומתמחזרים, אך לצד זאת התחושה נעימה, המרכיבים רכים ואיכות ההרכבה משדרת מוצקות בריאה. רשימת אבזור הבטיחות המתקדם כולל בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית ומערך מצלמות 360 מעלות. עוד מילה קצרה על תא הנוסעים ברשותך: באופל מתגאים גם בהרכבה ותכנון גרמניים וגם במושבים מאושרי AGR. לגבי גאוות היחידה, אין לי מה להוסיף. לגבי המושבים, ובכן, כמו בדגמים אחרים המצוידים באלו, נוחות הישיבה והתמיכה אכן מורגשים לטובה.
בתנועה
על כבישי גרמניה שסביב למפעל אופל הציגו שני הרכבים מנהגים דומים למדי, עם הבדלים ברורים כמובן באופי יחידות ההנעה. בשניהם אפשר להגיש בידוד מצוין בכל הקשור לרעשים שונים. גם יכולת הספיגה טובה למדי, עם יתרון קל מאוד לגרסה החשמלית. למרות שהכבישים כאן סלולים היטב, ההבדלים הקלים צצו. ההתנהגות בטוחה וצפויה בשניהם, רמת האחיזה גבוהה ופעולת ההגה מדויקת. בכל הקשור לביצועים ויכולת הגרסה החשמלית מציגה ביצועים עדיפים ותגובות מהירות יותר. זו לא חשמלית מהסוג שתולש את הצוואר, אלא אחת כזו המבצעת בצורה יעילה גם אם לא מלהיבה את המוטל עליה. גרסת הבנזין היא החלשה יותר, והתגובות שלה איטיות יותר ומורגשות בכל תאוצת ביניים. תיבת ההילוכים הדו-מצמדית כאן עושה עבודה טובה ומעבירה הילוכים בצורה חלקה ונעימה. היכולת בסה”כ יספקו כל דרישה של בר דעת, אך שתיהן הן לא גולת הכותרת כאן. בעתיד יוצגו גרסאות חזקות יותר עם הספקים גבוהים יותר וביצועים בהתאם.
בידול גרמני
אופל גרנדלנד החדש מבטא אבן דרך משמעותית עבור אופל. הדור הקודם היה הראשון שחלק פלטפורמה עם דגמי פיג’ו-סיטרואן. כעת הדור הזה הוא הדגם הראשון באופל להשתמש בפלטפורמה חדשה של תאגיד סטלנטיס. עם בסיס מכאני נתון, אופל נותנת את הדגש בהנדסת האנוש, בתחושה המוצקה ובמראה המוחצן. עד שנדע את מחירה המדויק בארץ עושה רושם שבאופל עשו מספיק בכדי לבדל אותה משאר אחיותיה בתאגיד בענק.
הכותב היה אורח חברת אופל בגרמניה
אופל גרנדלנד MHEV – תעודת זהות
מנוע: 1,199 סמ”ק, טורבו-בנזין. תגבור היברידי, הספק: 136 כ”ס ב-5,500 סל”ד, מומנט: 23.4 קג”מ ב-1,750 סל”ד, תמסורת: כפולת מצמדים, 6 הילוכים. הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 279.5 ס”מ, מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.2 שניות
מהירות מרבית: 202 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 18.2 ק”מ לליטר, מחיר משוער: החל מ-185 אלף שקלים