בעידן החשמל שבו המכוניות הופכות להיות דומות יותר ויותר, יאלצו מותגי הרכב הוותיקים להשקיע לא מעט כדי להציג יחודייות שתבדל אותם מול המתחרים. אופל שהיא חלק מקבוצת סטלנטיס עמוסת המותגים מנסה גם היא לבדל את עצמה, בפרט לאור העובדה שהיא נושאת את דגל ההתחשמלות של הקבוצה. חלק מצעדי הבידול והכיוון של אופל לשנים הקרובות מוצגות במכונית הקונספט החדשה של המותג הנקראת Experimental.
מדובר ברכב הפנאי מבוסס על פלטפורמת ה-BEV החדשה של סטלנטיס ומצויד בהנעה חשמלית לארבעת גלגלי הענק. על מנת לשמור על עיצוב “נקי” מראות הצד הוסבו במצלמות המותקנות בקורות C אשר מספקות תמונת 180 מעלות. עיצוב החזית והחלק האחורי כולל שפה עיצובית חדשה בדמות קווים אנכיים ואופקיים המשולבים עם יחידות התאורה ומייצרים עיצוב המדמה מצפן. בנוסף הנראות של הרכב מובלטת על ידי פסי תאורה דקים וייחודיים המחליפים את מקומם של עיטורי הכרום שהיו מקובלים בתעשיית הרכב במשך עשורים ארוכים.
האופל אקספרימנטל מציג כונסי אוויר בפגוש הקדמי, אשר יחד עם מסיט רוח תחתון מאחור ופתחים בפגוש האחורי, משפרים את היכולות האווירודינאמיות. רכב הקונספט נועל חישוקים אווירודינאמיים מבית רונאל העטופים בצמיגים מגומי ממוחזר שפותחו בשיתוף עם חברת Goodyear.
מימדי האופל אקספרימנטל זהים לרכב פנאי קומפקטי דוגמת אופל קרוסלנד, אך תא הנוסעים מציג מרחב פנימי המקובל בסגמנט D הודות למערכת Steer by Wire המאפשרת את קיפול ההגה ומושבים דקים, התורמים בנוסף גם להפחתת המשקל. בשורה נוספת מבית אופל במכונית הקונספט הזו אותה אנו מחבקים, היא היעדר מסך המולטימדיה ה”מסורתי”. במקומו, אופל מציגה טכנולוגיית הקרנה ייחודית המאפשרת הגדרה בהתאם להעדפות האישיות. טכנולוגיה זו, על פי אופל, תומכת בשליטה קולית ונעזרת בבינה מלאכותית.
פרט לעובדה שהאקספרימנטל יונע באמצעות הנעה כפולה לארבעת הגלגלים, אופל לא מסרה פרטים בנוגע להספק המנועים החשמליים או קיבולת הסוללה. המכונית תוצג בתערוכת IAA Mobility שתערך בחודש ספטמבר 2023 במינכן.