אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אופל אסטרה e – נהיגה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » אופל אסטרה e – נהיגה ראשונה
אופל אסטרה e

אופל אסטרה e – נהיגה ראשונה

הגענו לברלין על מנת לפגוש את הגרסה החשמלית של אופל אסטרה החדשה המצטרפת למשפחה החשמלית של אופל, ותנסה לשלב טכנולוגיה עדכנית במשפחתית האצ'בק קלאסית

כרמל נולדמן 11/07/2023 צלם: יצרן

אחרי שנים בהם הייתה לאופל תדמית רדומה ומבוגרת למדי, היא זוכה סוף סוף להתעוררות ושינוי תדמית כחלק מקבוצת סטלנטיס הענקית. לאחר שחידשו את קורסה, מוקה ואסטרה הפופולאריות בדורות עדכנים ומעוצבים החלה אופל להצעיר סוף סוף את פרופיל הלקוחות שלהם, כשאחת הפעולות שנעשו לשם כך היא העצמה של ה”חשמלזיציה” של מגוון הדגמים, ובכך גם לעמוד לסייע בהתחייבות של סטלנטיס להפחית משמעותית את הפליטות הפחמן. לאופל באירופה יש כרגע היצע של 15 דגמים וגרסאות חשמליות ברשימה הכוללת גם רכבים מסחריים המשתמשים במימן על מנת לייצר חשמל. המטרה של אופל היא שעד שנת 2028 כל אחד מהדגמים שהיא תציע יגיע גם בתצורה חשמלית מלאה.

האסטרה החשמלית אותה פגשנו בברלין מבוססת על האסטרה החדשה שכבר הושקה בישראל לפני כשנה. הן כל כך דומות למראית עין ומלבד המחסור במפלט והאות E על דלת תא המטען לא תמצאו הבדלים בין שתיהן. אגב כך, גם האסטרה חולקת בסיס משותף עם פיג’ו 308 אך היא נבדלת ממנה חיצונית בזכות קו העיצוב העדכני של המותג הכולל בין היתר את החזית האטומה והמושחרת. אה, ויש עוד שוני אחד בין האסטרה החשמלית לרגילה והוא החישוקים שמגיעים מדגם ההיבריד GSE ובעלי כיסוי להפחתת התנגדות האוויר.

בפנים המגמה ממשיכה. האסטרה החשמלית זהה לאסטרה הרגילה, כשיש שני מסכים בגודל 10″ ותצוגה עילית לנהג, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו וקארפלי. המושבים נוחים ותומכים גם לאורך זמן, חלק מהתפעול שלהם הוא חשמלי ואפילו יש חימום במושב. המושב האחורי יאכלס שני ישראלים עבי בשר בקלות, שלושה מבוגרים בגודל מלא זה כבר יכול להיות יותר מאתגר, אבל לפחות הם ייהנו מפתחי מיזוג ושקעי טעינה. תא המטען הצטמצם בעקבות תוספת הסוללות ונפחו ירד מ-422 ליטר ל-352 ליטר, נתון הזהה לאסטרה ההיברידית.




מתחברת לשקע
עכשיו בואו נדבר על מה שבאמת השתנה. לאסטרה e מנוע חשמלי המניע את הגלגלים הקדמיים בעל הספק של 156 כ”ס ומומנט של 27.5 קג”מ. לא הרבה ביחס למה שהתרגלנו לקבל ממכוניות חשמליות, אבל מספיק בשביל 9.2 שניות ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 170 קמ”ש. גם הסוללה לא גדולה במיוחד והיא בקיבולת של 54 קוט”ש. היצרן טוען כי הטווח עומד על 418 ק”מ (WLTP) עם צריכה רשמית של 14.8 קוט”ש ל-100 ק”מ. לפחות מההתנסות הקצרה שלנו זהו נתון לא רחוק מהמציאות, כי נסיעה של כ-140 קילומטר ברחבי ברלין, כולל קפיצה קטנה לאוטובאן במהירות גבוהה וזוללת חשמל, צריכת החשמל שנמדדה הייתה 15.2 קילוואט ל-100 ק”מ. זה שם את האסטרה קצת מאחורי המתחרים כמו פולקסווגן ID3 שלה טווח של כ-560 ק”מ אבל עם סוללה גדולה וכבדה משמעותית. טעינת DC מתבצעת בקצב של 100 קילוואט שיכולה להטעין את הסוללה ל-80% בחצי שעה.


אז איך זה מרגיש על הכביש? קודם כל הבנו שהטריק של כל החשמליות היום, לפגוע לך בצוואר ובגב בעזרת תאוצה קיצונית מהמקום לא נחווה פה, אבל למרות שהרכב לא משתגר מהמקום בהחלט לא הורגש מחסור בכוח בזמן עקיפות או אפילו נסיעה על האוטובאן. יש לאסטרה שלושה מצבי נהיגה – נורמל, אקו וספורט. כל מצב נהיגה מייצר הספק שונה. אקו מפיק מהמנוע 108 כ”ס, נורמל מפיק 136 כ”ס וספורט משחרר את כל 156 הכוחות סוס החשמליים. לא משנה באיזה מצב אתם, אם תלחצו על הדוושה עד הסוף תקבלו את כל הכוח הזמין. בידוד הרעשים ברכב הוא טוב ובשיוט סביב המהירות המותרות היה שקט ונעים ברכב עם מעט רעשי צמיגים שחדרו לתא הנוסעים.


שינוי פאזה
אופל אסטרה החשמלית היא תוספת מבורכת לשוק הרכב החשמלי בישראל, ויכולה בהחלט להתבדל משצף הרכבים החשמליים הסינים בעזרת האיכות האירופאית ומרכב ההאצ’בק הנאה. מצד שני, הטווח שלה יחסית מצומצם למתחרים וגם ספק שהמחיר שלה יהיה נגיש. האסטרה הרגילה עולה היום כ-160 אלף ש”ח כך שניתן לשער כי האסטרה חשמלית תעלה קצת יותר, ועדין יש מספיק אנשים שרוצים פשוט האצ’בק איכותית בלי גימיקים עם הנעה חשמלית יעילה.



אופל אסטרה חשמלית – תעודת זהות

מנוע: חשמלי קדמי, הספק: 156 כ”ס, מומנט: 27.5 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 267.5 ס”מ, משקל: 1,679 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.2 שניות, מהירות מרבית : 170 קמ”ש, טווח נסיעה (יצרן): 418 ק”מ, מחיר משוער: כ-200 אלף שקלים

אופל אופל אסטרה אופל אסטרה e אופל אסטרה חשמלית מכונית חמשלית משפחתית חשמלית נהיגה ראשונה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד