אופנת הרטרו בעולם האופנועים זוכה לפריחה בעשור האחרון, כשאחת הקטגוריות בהן היא באה במיוחד לידי ביטוי היא בקרב אופנועי האדוונצ’ר. חלק גדול מהאופנה הזו מוקדש לסקרמבלרים למינהם, ואילו מנגד תופסת חלק משמעותי מהאופנה הניסיון לחזור לעיצובי אופנועי הדו”ש של שנות שנות ה-80.
ב.מ.וו הייתה מהראשונות לזהות עם ה-R NineT G/S שעשה מחווה ל-R80 GS מייסד שושלת האדוונצ’רים, דוקאטי הציגו את הדזרט X בקריצה לדמי הדאקאר של קאגי’בה אלפנט ובין לבין גם ימאהה הציגה מהדורות מיוחדות על בסיס טנרה 700 וסוזוקי עיצבה את הויסטרום 1050 בהשראת ה-DR BIG המיתולוגי. הונדה, למרות שהחזירה מן האוב שמות כמו טראנסאלפ ואפריקה טווין, לא התחברה עדין לזרם הרטרו. אבל זה לא אומר שאין לכם אופציות אם אתם רוצים הונדה מודרני במראה קלאסי.
מי שמספקת את המענה היא סדנת אוטו-פאבריקה עם ה-Type 22 אותו חשפה לפני מספר שבועות באתר האינטרנט שלה. הסדנה הוקמה לפני קצת יותר מעשור, כשהיא מתמחה בייצור כאופנועים בעיצוב רטרו מושקע על בסיס דגמים מודרניים ומאז הציגה כמה דגמי כביש מרהיבים עם קריצה לשנות ה-60 וה-70 וגם עיצובים עתידניים כמו ה-Type 11 נראה כמו שילוב בין אופנוע קפה-רייסר לנוסע השמיני.
במקרה של Type 22 מקור ההשראה הוא הונדה XL600 LM אשר לקח חלק במרוצי הפאריז-דקאר הקשוחים של שנות ה-80 והתבסס על אופנוע הדו”ש הפופולארי של הונדה, לפני שזה הוחלף על ידי ה-NXR750 שהוביל ללידתו של האפריקה טווין הקלאסי. בהתאם לכך, העיצוב הוא רטרו מחוספס וממוקד בשטח, מה שבא לידי ביטוי בכנף הקדמית הגבוהה, במיכל הדלק המדברי הגדול והצמיגים בעלי פרופיל השטח הקרבי. מסיכת החזית בעלת צמד יחידות התאורה העגולות הענקיות הן קריצה לחזית של אותו XR וכך גם יחידת המושב שעוצבה בהתאם למקובל בתקופה, אם כי ריפוד האלקנטרה פחות מתאים לרכיבת שטח.
ההסבה העיצובית הזו בוצעה על בסיס אופנוע הונדה אפריקה טווין מודרני, שהיא מצליחה להסוות לא רע את העובדה שבניגוד למקור ההשראה, לאפריקה טווין המודרני מנוע טווין מקורר נוזל. כשמעבר לעיצוב השונה בוצעה גם התאמה ארגונמית עם כידון חדש ומושב שהוסט לאחור. לוח המחוונים הוא דווקא יחידה דיגיטלית מודרנית וקטנה, אליה מצטרף מסך מוסף לשימוש מערכת הניווט הממוקם מעל מיכל הדלק.
למרות שלאפריקה טווין מתהדר במכלולים עדכניים, בסדנת אוטו-פאבריקה ביצעו בו שיפור משמעותי כאשר החליפו את המתלים לכאלו מסדרת FTR של אוהלינס. מערכת הבלימה שודרגה לכזו בעלת קאליפרים ראדיאלים מתוצרת ברמבו וישנה גם מערכת פליטה חדשה העשויה טיטניום. הצביעה שנבחרה לאופנוע היא לבנה אדומה קלאסית של הונדה, אך ניתן לקבלו גם בצביעת הטריקולור המזוהה עם חטיבת HRC. ניתן כיוון שבסדנה אומרים שלא מדובר ביצירה ניסיונית חד פעמית, והם ישמחו לייצר את ה-Type 22 עבור לקוחות שיהיו מעוניינים בו. תהיו בטוחים שזול הוא לא יהיה.