בניגוד לתחזיות הקודרות שמספקים יבואני הרכב על האטה באולמות התצוגה, שערי המטבע שדוחפים את המחירים כלי מעלה, התייקרות הריבית שמשפיעה על המימון וסימני ההאטה הכלכלית במשק, שום דבר מכך לא משפיע על שוק הרכב. בחודש אוגוסט החולף, למרות שנדמה היה שחצי מדינה בחו”ל, שוק ממשיך לדהור עם 24,727 מכוניות חדשות שנמסרו כאן, נתון המצביע על זינוק של 20% במסירות מול אוגוסט אשתקד. בסך הכל מתחילת השנה עלו לכבישים 222,487 מכוניות חדשות. בהתחשב במכירות הגבוהות שצפויות לספק כאן המכוניות החשמליות בחודשים הקרובים, לפני שהמס המוטל עליהן יזנק מ-20% ל-35% בינואר הקרוב, אם לא יהיו הפתעות אז נראה שאנו בדרך לשנת שיא במכירות הרכב החדש.
בחלוקת המכירות לפי מדינות הייצור מובילה מתחילת השנה דרום קוריאה עם 44,134 מכוניות ולמרות ירידה של אלפי מסירות מקדימה את סין שמזנקת למקום השני בישראל עם 37,445 מסירות, יפן במקום השלישי ממנה יובאו 28,588 מכוניות, טורקיה עם 19,729 מכוניות וצ’כיה עם 18,926 מכוניות.
בדירוג לפי מותגים ממשיכה יונדאי להוביל בבטחה את השוק עם 3,426 מסירות באוגוסט (36,459 מתחילת השנה), ומקדימה את קיה שמסרה 3,029 מכוניות (27,399 מתחילת השנה), טויוטה גם היא עם 3,029 מסירות (23,483 מתחילת השנה), BYD כבר התמקמה במקום הרביעי עם 2,471 מסירות (12,169 מתחילת השנה) וטסלה סגרה את החמישיה הפותחת באוגוסט עם 1,650 מסירות (אבל רק 4,448 מתחילת השנה).
בחודש החולף רשמו המכוניות החשמליות שיא בנתח השוק שלהן עם כ-16.9% מכלל המסירות, כאשר את החמישיה הפותחת הובילה BYD עם 2,471 מכוניות והקדימה את טסלה שמסרה 1,650 מכוניות, ג’ילי עם 1,089 מסירות, יונדאי עם 745 מסירות ו-MG עם 712 מסירות.
יחד עם זאת נרשמת בשוק היוקרה האטה בפעילות, כאשר מרצדס ממשיכה להוביל את השוק עם 279 מסירות באוגוסט (3,681 מתחילת השנה) ומקדימה את ב.מ.וו שמסרה 208 מכוניות (2,041 מתחילת השנה), אאודי עם 197 מכוניות (2,582 מתחילת השנה), לקסוס שמסרה 100 מכוניות (1,273 מתחילת השנה), ואחריהן וולוו עם 93 מסירות (1,429 מתחילת השנה).
בקצה הספורטיבי-יוקרתי מסרו מתחילת השנה פורשה 217 מכוניות (207 בתקופה המקבילה אשתקד), מזראטי 41 מכוניות (43 בתקופה המקבילה אשתקד), פרארי בדרך לשנת שיא עם 19 מכוניות (16 בתקופה המקבילה אשתקד), בנטלי 20 מכוניות (ללא שינוי) ואסטון מרטין כ-5 מכוניות, בדיוק מחצית מהמסירות בתקופה המקבילה אשתקד.