במהלך השנים יצרה סובארו כמה וכמה גרסאות מיוחדות של האימפרזה STI, אבל כמעט כל מעריצי מכונית הראלי של סובארו יסכימו שיש דגם אחד שהוא ה”גביע הקדוש” והנחשק מכולם. מדובר באימפרזה STI 22B שנוצרה בשנת 1998 בשיא תהילתה של סובארו באליפות הראלי העולמית כדי לחגוג 40 שנה לחברה.
שם 22B הוענק לה כיוון שמנוע הבוקסר המוגדש הוגדל לנפח של 2.2 ליטר. בנוסף העמיסה חטיבת STI על המכונית שלל שיפורים כמו מצמד מחוזק ובולמי זעזועים של בילשטיין. רק 400 יחידות יוצרו לשוק היפני ועוד 21 יחידות שהתגלגלו לבריטניה ואוסטרליה, כולן על בסיס מרכב הקופה הנדיר גם הוא של האימפרזה. 22B אחת הייתה בבעלותו של קולין מקריי, נהג הראלי האגדי שנהרג בשנת 2007 בתאונת מסוק, איתה זכה באליפות העולם בשנת 1995 וגם העניק לסובארו את אליפות היצרנים הראשונה שלה אי פעם כחלק מרצף של עוד שתי אליפויות שבאו בעקבותיה.
כאשר יוצאת למכירה לעיתים נדירות אימפרזה 22B הן משיגות מחירים של כרבע מיליון דולר – שלא יביישו כמה וכמה דגמים קלאסיים ואקזוטיים. בסוף השבוע האחרון הועמדה למכירה פומבית בבית המכירות Iconic Actioneers האימפרזה 22B שהייתה שייכת לקולין מקריי והיא נמכרה בסכום בדיוני של 606 אלף דולרים. מחיר גבוה יותר מאשר אימפרזה WRC בה התחרה מקריי פעם אחת והועמדה למכירה פומבית בתחילת השנה.
מעבר ליחוס והבעלות של נהג הראלי הנערץ, תרמה לעובדה שהמכונית היא אחת משלושת אבות הטיפוס שנבנו בנוסף ל-421 היחידות ה”סדרתיות”, כשהיא נושאת את מספר השלדה 000. מקריי מכר אתה מוכנית בשנת 2006 ומאז היא נשמרה על ידי אותו בעלים ברמה גבוהה תוך הקפדה על מקוריות, כאשר רק מערכת הפליטה שלה הוחלפה גבוהה. בסך הכל צברה במהלך חייה 11,971 ק”מ. במילים אחרות, יד שניה מאלוף עולם, ובמצב כמעט חדש לגמרי. האם זה מצדיק את המחיר? שאלה מיותרת במידה ואתה מעריץ של מקריי או סובאוריד מושבע.
אגב, זו לא האימפרזה היקרה ביותר שנמכרה אי פעם. הכבוד הזה נפל בחלקה של אימפרזה WRX בה נהג ריצ’רד ברנס (שגם הוא למרבה הצער איננו איתנו עוד) בעונת 2000 באליפות הראלי, אשר נמכרה לפני כשנתיים בסכום מדהים של 865 אלף דולרים, מה שהופך אותה גם לסובארו היקרה ביותר אי פעם.