ההיסטוריה של פורשה 911 עמוסה בגרסאות מיוחדות שנבנו למרוצים. למעשה קשה לחשוב על מכונית שנטלה חלק וכיכבה בכל כך הרבה סוגי מרוצים שונים, ממרוצי טורינג וסיבולת ועד למרוצי ראלי ומדבר. גרסאות המרוצים הללו הולידו גם וארציות חוקיות לכביש שנדרשו כדי לעמוד בתקנות ההומולוגציה, כאשר כמות הייצור המצומצמת יחד עם הייחוס וחלקן בהאדרת השושלת הפך אותן לפריטי אספנות נחשקים שמתומחרים ברמות שגורמות לסתם 911 מקוררת אוויר מהדורות הראשונים להיראות כמו רכישה עממית.
אחת הדוגמאות לכך היא פורשה 911 SC RS שזכתה גם לשם הקוד 954. מדובר באחת הגרסאות הנדירות ביותר של ה-911 מקוררת האוויר המקורית שנבנתה כגרסת הומולוגציה חוקית לכביש. אקזמפלר אחד מהגרסה הזו עומד עתה למכירה על ידי בית המכירות Broad Arrow במחיר התחלתי נדרש של לא פחות מ-2 מיליון דולר. עבור הסכום המסחרר הזה יש ל-954 בהחלט קבלות היסטוריות, אם לא בהישגים במרוצים אז בנדירות ובמצבה המרשים.
אבל כדי להבין למה נדרש מחיר כה גבוהה על ה-911 הזו צריך מבט היסטורי קצר. השורשים של ה-954 מתחילים ב-1973 אז נולדה ה-911 קאררה RS, גרסה אייקונית בפני עצמה של ה-911 שנוצרה כגרסת הומולוגציה שתאפשר לפורשה להתחרות במרוצי גרופ 3 ו-4 של ה-FIA. התכנון המקורי היה למכור 500 מכוניות כנדרש, אך לבסוף יוצרו למעלה מפי 3 מהן בשנה הראשונה. שנה לאחר מכן הציגה פורשה את הקאררה RS עם מנוע 3 ליטר שגם עשתה שימוש בגוף רחב שפותח עבור ה-911 טורבו.
הקונספט של גרסת ביצועים אטמוספרית על בסיס הגוף הרכב של גרסת הטורבו הוליד ב-1978 את גרסאות ה-SC (סופר קאררה), גרסאות כביש סדרתיות אשר שילבו במתכון הזה את מנוע ה-3.0 ליטר שסיפק בין 180 ל-204 כ”ס והוצעו במרכבי קופה, טארגה ואפילו קבריולה. עם הפריחה של מרוצי הראלי בתחילת שנות ה-80′ החליטו בפורשה להצטרף גם לתחרות בגרופ B, וה-911 SC נבחרה לשמש בסיס עליו תפותח גרסת הראלי שזכתה לשם הקוד 954.
התוצאה הייתה ה-911 SC RS שנולדה בשנת 1984. היא עשתה שימוש בגוף של ה-911 טורבו, כולל הכנף האחורית המזוהה והענקית, אך בניגוד אליה חלקי המרכב היו עשויים מאלומיניום והפגושים מפיברגלאס, מה שהפך אותה קלה בכ-300 ק”ג מה-911 SC הסדרתית עם משקל עצמי של 980 ק”ג בלבד. עםהמנוע היה גרסה מוזרקת של מנוע ה-3.0 ליטר האטמוספרי הבכיר של ה-911 באותן שנים, עם מפרט מותאם למרוצים שהניב הספק של 270 כ”ס. בהתאם לייעודה כמכונית מרוצים ל-954 ישנו כלוב בטיחות תקני, מושבי מרוצים עם חגורות בטיחות בעלות 5 נקודות עיגון ועוד שלל ציוד הנחוץ למרוצים כולל סוללת פנסי דרך מלפנים ומחשב ניווט מקורי בתא הנוסעים.
אמנם כדי להשתתף במרוצי גרופ B נדרש ייצור של 200 יחידות, אבל פורשה יצרה רק 21 יחידות מה-SC RS כיוון שהבינה שלמכונית הנעה אחורית אין סיכוי מול מפלצות ההנעה הכפולה בקבוצה, ופנתה לפתח גרסאות מרוצים של ה-911 בעלות הנעה כפולה. מתוך אותן 21 יחידות שייוצרו מה-SC RS זו העומדת למכירה כעת היא האחרונה שיוצרה. היא השתתפה במספק מרוצי ראלי אך עד כה גמעה כ-5,200 ק”מ בלבד בכל שנותיה. המכונית הייתה עד היום בבעלות שתי ידיים בלבד, והיא עברה בדיקה שהעניקה לה תעודת מקוריות מלאה של פורשה ואימות על התאמה בין מספק השלדה למספר המנוע, עניין חשוב מאד עבור אספנים.
באופן מעניין, לפני מספר חודשים אותה מכונית ממש עמדה למכירה פומבית באתר Brig a Trailer, אך המכירה בוטלה לאחר שההצעה האחרונה הגיעה ל-756 אלף דולר, ככל הנראה כיוון שהבעלים החליט לבצע הערכה מחדש של מכוניתו. אם בכל זאת 2 מיליון דולר נשמעים הרבה כסף, אז כדאי לדעת שהתיעוד האחרון למכירה של פורשה 911 SC RS כזו היה לפני כ-20 שנה, כאשר אקזמפלר עם עבר במרוצי ראלי מקומיים בהולנד נמכר בסכום של 200 אלף דולר השווים לקצת פחות מ-350 אלף דולר כיום. תכנית חיסכון לא רעה בכלל.