את הפיאט אבארט 131 ראלי, אני משער שלא צריך להציג לך. בימים אלו מצויינים 40 שנה למרוץ האחרון של הגרסה הקיצונית של ה-131 ואפשר לסמוך על אבארט שיציינו את המאורע הזה. אז אבארט 695 טריוביוטו 131 ראלי, אמורה לעשות כבוד למכונית המקורית. או משהו בסגנון. בכל מקרה היא תיוצר במהדורה מוגבלת עם 695 יחידות בלבד ברחבי העולם.
אבארט 695 טריוביוטו 131 ראלי מצוידת באותו מנוע מוכר המספק כאן 180 כ”ס. המהירות המרבית היא 225 קמ”ש והתאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש מתרחשת תוך 6.7 שניות בלבד. הין השאר אפשר למצוא כאן, בולמי FSD ומערכת בלימה ייעודית הכוללת קליפרים של ברמבו מאלומיניום ו-4 בוכנות מלפנים ודיסקים מאווררים 305 מ”מ ו-240 מ”מ מאחור.
עיקר העבודה נעשה על האלמנטים הויזואליים. יש כאן חישוקי סגסוגת שחורים בגודל 17 אינץ’ עם גימור בחיתוך יהלום ומערכת פליטה (רקורד מונזה) משופרת עם יציאות אנכיות. בולט יותר מכל אלו הוא הספוילר האחורי שניתן לכוונן ל-12 מצבים, עד ל-60 מעלות נטייה. לפי אבארט, במהירות של 200 קמ”ש עם זווית מקסימלית, העומס האווירודינמי עולה עד 42 ק”ג. אבל למי אכפת – זה פשוט נראה נהדר…
הפיאט הקטנה, סליחה, אבארט הקטנה מקבלת גם צביעה דו-גוונית המשלבת את הכחול-ראלי המקורי של ה-131. עוד איזכורים כוללים צללית בחלק התחתון של דלת המכונית, על לוח מחוונים ועל משענות הראש של המושבים החדשים. אפרופו מושבים, אלו הם מושבי בד של Sabelt עם תפרים כחולים בהשראת, נו אתם כבר יודעים.
כל אלו אמורים להזכיר לנהג את ההיסטוריה של ה-131 על מסלולי הראלי. עם הופעה ראשונה בגרופ 4 ב-1976 בקבוצה 4, 18 ניצחונות במרוצים בינלאומיים, שלוש אליפויות יצרנים (1977, 1978 ו-1980) ושתי אליפויות נהגים עם וולטר רוהרל ומרקו אלן. כמובן שהבסיס שהגיע מפיאט קיבלת חיזוק והתאמה משמעותי לצורך התפקיד החדש ועם הטווין-קאם האיטלקי המפורסם, ההנעה האחורית והטיפול של אבארט, המכוניות המקוריות היו לא רק מהירות אלא גם מאוד איך נאמר זאת… פוטוגניות על מסלולי הראלי.
ואם כבר ראלי, אז אולי בסטלנטיס היו צריכים להוציא גרסת אליטליה עם צביעה תואמת. בעצם תהילת הראלי כבר עתיקה, אליטליה כבר לא קיימת ואם מסביב יהום הסער החשמלי, ומכוניות כמו ה-131 ראלי הן נחלת העבר, נסתפק בזיקוק הקטן של אבארט. עם הקריצות הנכונות כמובן.