אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אאודי TT האחרונה ירדה מפס הייצור
ראשי » חדשות » אאודי TT האחרונה ירדה מפס הייצור
אאודי TT

אאודי TT האחרונה ירדה מפס הייצור

25 שנים לאחר שהושקה, התגלגלה מפס הייצור בהונגריה אאודי TT האחרונה בהחלט שמסיימת נכון לעתה את שושלת מכוניות הקופה הקומפקטיות של אאודי

אופיר דואק 23/11/2023 צלם: יצרן

בשקט יחסי וללא דרמה מיוחדת, אירע ציון דרך סמלי ועצוב כאשר לפני קצת יותר משבוע (ב-10 לנובמבר ליתר דיוק) ה-TT האחרונה בהחלט התגלגלה מפס הייצור במפעל אאודי אשר בעיר גיור בהונגריה. במפעל זה יוצרה אאודי TT במשך 25 שנים, כאשר במהלך 3 דורות נבנתה  מכונית הספורט הקומפקטית של אאודי ב-662,762 עותקים במרכבי קופה ורודסטר.

עמוד האינסטגרם של אאודי גרמניה פרסם את התמונה של ה-TT האחרונה עם זר פרחים קטן וציון תקופת הייצור של המכונית ובכך הגיעה לסיומה, זמנית אנחנו מקווים, שושלת מכוניות הקופה הקומפקטיות של אאודי שנמשכה עוד מהאאודי קופה של ראשית שנות ה-80. אגב, האודי TT האחרונה היא מגרסת ה-TTS במרכב קופה עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בעל 300 כ”ס והנעה כפולה.

אאודי TT נקראה על שמו של מרוץ ה-Tourist Trophy המפורסם והוצגה לראשונה בשנת 1995 כקונספט בתערוכת פרנקפורט. היעוצב יוצא הדופן בעל הקווים המעוגלים עם החיתוכים החדים עליו חתומים בין היתר המעצבים פרימאן תומאס ופיטר שרייר הציג מראה רטרו עתידני שגרר תגובות נלהבות. אלו שכנעו את אאודי להביא את ה-TT לייצור, בין היתר כמחליפה לאאודי קופה המתיישנת שיוצרה על בסיס ה-80.


 

 

אאודי TT הסדרתית הופיעה בסוף שנת 1998 במרכב קופה והפתיע כאשר שמרה על עיצוב כמעט זהה לדגם הקונפסט, כאשר שנה לאחר מכן הופיע גרסת רודסטר דו-מושבית עם גג בד שנראתה לא פחות נפלא. העיצוב הייחודי הסתיר את העובדה שכדי לחסוך בעלויות התבססה אאודי TT על שלדתה של פולקסווגן גולף דור 4 שהוצגה במקביל, כשהיא עושה שימשו במנוע ה-1.8 של גרסת ה-GTI בגרסאות מחוזקות של 180 ו-225 כ”ס, כאשר הגרסה החלשה הוצע עם הנעה קדמית.

זמן קצר לאחר הופעתה של ה-TT היא זכתה לביקורת על שהפגינה חוסר יציבות במהירויות גבוהות בגלל בעיות אווירודינמיות, מה שהביא את אאודי לבצע מקצה שיפורים מהיר למתלה האחורי ולהוסיף ספוילר קטן לאחוריה החטובים כדי לעדן את התנהגותה. למרות המראה שלא קלע לטעם כולם והעובדה שהיא לא הייתה מהנה כמו מכוניות ספורט קומפקטיות אחרות (ובראשן מאזדה מיאטה) והוגדרה יותר כאביזר אופנה מוטורי, זכתה אאודי TT להצלחה ואף קיבלה את תואר מכונית השנה בצפון אמריקה בשנת 2000.

אאודי TT קונספט שהוצגה התערוכת פרנקפורט 1995

הדור השני של אאודי TT הוצג בשנץ 2006 ושמר על הקווים של הדגם המקורי אחר שעברו טיפול על ידיד וולטר דה סילבה. הדור השלישי הוצג בשנת 2014 וכאמור יוצר לפני כשבוע. במהלך השנים זכתה אאודי TT לגרסאות S ו-RS מחוזקות, זכתה לכמה מהדורות מיוחדות מעניינות אף נטלה חלק במרוצים שונים. במקביל המכירות של אאודי TT, כמו כל מכוניות הקופה הלכו וירדו במהלך השנם בגלל העדפות הקהל הצעיר למכוניות קרוסאובר משמימות.

תהליך החשמול המואץ של תעשיית הרכב חרץ את גורלה של ה-TT, לפחות במתכונתה המוכרת. אבל יתכן מאד שבעתיד הלא רחוק נראה לה יורשת שאולי תשמר את הקווים המעוגלים שלה שהפכו לסוג של קלאסיקה, אבל תהיה כאמור בעלת הנעה חשמלית, וזה כבר פחות ירגש אותנו כמו ה-TT הראשונה שהופיעה לפני רבע מאה.

אאודי TT אודי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד