אפשר להגיד זאת כבר עכשיו. גם בגרסאותיה “הפשוטות” יותר אאודי RS6 היא אחת המכוניות המרשימות על הכביש. זו בהחלט אחת מהמכוניות המייצגות את פסגת ההנדסה, העיצוב והביצועים אליה הגיעה האנושות. בכל מה שקשור לייצור רכב לפחות. עם נתונים מרשימים, ההגדרה הספורטיביות והמשפחתיות נמתחת כאן עד הסוף. שילוב בין רמת גימור של מכונית פאר, שימושיות של סטיישן ומנוע V8 אדיר יכולת, ששולח את הכוח לארבעת הגלגלים דרך הנעת הקוואטרו שאותה אין צורך להציג. אין הרבה אנשים שיבקשו יותר. עכשיו בואו ניקח את כל המעטפת הזאת, ונדחוף אותה קצת יותר לכיוון הספורטיבי המוחצן והמטורלל. קבלו את גרסת ה-GT.
אם נסתכל לרגע על הרקע, הגרסה החדשה הזאת לא באה משום מקום – למעשה, היא מהווה המשך ישיר לפרויקט של אאודי משנת 2020, שבו צוות צעיר פיתח את מכונית הקונספט RS GTO. זו היוותה השראה עיקרית לפיתוח ה-GT הזו. מכונית הקונספט המקורית היא עצמה הומאז’ לאייקון אמיתי מאוד של אאודי, ה-90 IMSA GTO מ-1989. זה לא הזמן לפרט, אבל נזכיר בכל זאת שאחרי שגמרה לעשות שמות באליפות העולם בראלי, הלכה אאודי אל מסלולי האספלט של אמריקה עם גרסאות מסלול חזקות וכפולות הנעה ועשתה גם שם חיל.
את כל הסיפורים האלו, ועוד כמה נוספים הכניסו אאודי למכונית שלפנינו. כך שזו לא רק מכונית מהירה ומרשימה, אלא גם מכונית שמייצגת את כל מה שאאודי הייתה עד היום. יריית פתיחה לחגיגת הסיום של מנוע הבנזין, או אולי אקורד סיום. הנקודה ברורה.
פצצת אנרגיה צהובה: אאודי RS4 אוונט במהדורת 25 שנה
צבעי מלחמה
אאודי RS6 GT לא רק מציגה מראה חיצוני יוצא דופן, היא גם מפוצצת בפרטים קטנים נסתרים יותר. קחו לדוגמא את החזית שלה – חלקים עטויים שחור מבריק, גריל חדש וטיפול נוסף למשטחים השונים נותנים כאן תחושה אגרסיבית. מכסה המנוע, עשוי סיבי פחמן הבולטים וחשופים בחלקים ממנו ומשווים עוד אלמנט של יוקרה ותחכום. ניתן לראות את השפעתה של מכונית הקונספט ודגמי העבר של אודי ספורט על כל הגוף הזה. בעיקר בגרסה הלבנה.
לאורך כל חלקי הרכב הצביעה משלבת בחוכמה את המוטיבים העיצוביים והגוונים שמאפיינים את רכבי המרוץ של אאודי ספורט. שחור, אפור, אדום. איך שהוא זה מצליח להראות נקי, הגיוני ומרשים מחד, ומאידך להראות כאילו המכונית הזו עברה טיפול באיזו סדנה שמתמחה בייצור ביצועים עילאיים ומתנשאים. החישוקים הגדולים בגודל 22 אינץ’ מוסיפים עוד ממד למראה הלא שגרתי של הדגם, כאשר הצבע הלבן שלהם שובר את המראה הקשוח של הרכב, מדגיש את המראה וגם שולח התייחסות לאותם דגמי ראלי ומסלול.
התוצאה היא לסת שמוטה והימשכות בלתי מוסברת לכיוונה. וכמובן שהסיפור פה כולל הרבה יותר מסכמת צביעה כזו או אחרת, חישוקים במידות מופרכות, ניפוחים משם וקרבון מכאן. גם בתוך התא ישנה ירידה לפרטים, אבל אני לא ממש מחכה ומעיר את ה-V8 הנהדר שיש כאן. הוא רועם בבאס מתגלגל וברור. עזבו רגע את הנתונים המדוקלמים בצד. זה מסוג המנועים שמייצר בעצמו הרבה מאוד כוח בסל”ד נמוך מאוד. מן התנהלות גברתנית כבר מסל”ד אפס. אל התכונה הזו מצטרפים מגדשי טורבו, שממלאים את ריאותיו בעוד אוויר. למרות המשקל הלא מבוטל, המכונית הזו חובטת בנוסעיה לפנים. בעוצמה. ואם שאלתם, גרסת ה-GT הזו מרשה לנהג לדחוף את הסטיישן -על הזו עד ל-305 קמ”ש. נאה בהחלט. התיבה הזריזה מאוד מקבלת קצת גסות מבורכת בהעברות תחת עומס מלא. עם יותר מ-80 קג”מ התחושה הזו מובנת בהחלט.
תפירה עילית
אפשר לרגע לחזור ולהביט על תא הנוסעים. הפנים השחור עם נגיעות בלעדיות לדגם הזה באדום ונחושת. אפשר לראות את זה בכל מקום בתא משולב כיתובי RS6 GT בולטים. גם על מושבי הבאקט המעולים שיש כאן אפשר למצוא הטבעות באותו הסיגנון . אם תא הנוסעים של כל RS6 הוא מקום סופר איכותי, בגרסה הזו הוא מקבל עוד יותר תשומת לב והרבה יותר ייחוד. זה אולי הזמן להגיד שאאודי ייצרה את המכונית הזו ב-660 יחידות בלבד. ולוחית על הקונסולה המרכזית מציגה את המספר הסידורי של כל מכונית ספציפית. ולפני ששואלים, כולן נמכרו מהר מאוד. למרות מחיר שחוצה את מחוזות ה-220,000 יורו באירופה. מחוזות של אקזוטיקה.
אאודי RS6 GT היא מכונית מהירה, מאוד, את זה קל להבין. ובאופן נדיר לגבי מכוניות כל כך איכותיות וגדולות היא ממשיכה להיות מהירה גם במקומות צרים ומפותלים יותר. שני הטונות שיש כאן מחולקים בצורה כמעט שווה בין הסרן האחורי לזה הקדמי. במקום מערכת המתלים הרגילה קיבלה ה-GT ארבעה קוילאוברים מתכווננים. מדובר בסט שתוכנן עבורה ספציפית על ידי KW הגרמנית, וכל אחד מהם ניתן לכוונון מלא. יש כאן גם דיפרנציאל מרכזי מהיר יותר וחדש שיודע להעביר עד 75 אחוזים מהמומנט לגלגלים האחוריים, והיא מקבלת גם דיפרנציאל שונה מאחור שתוכנן מחדש במיוחד לגרסה זו. יש כאן בלמים קרמים אדירי מידות. יש עוד ועוד ועוד. ועכשיו אפשר להבין איך המכונית הזו יודעת להקשיב לכל שדר פעוט של הנהג ולהגיב בהתאם. האופן בו המאסה הזו משנה כיוון הוא בלתי נתפס. והמשיכה האדירה כאן פשוט מטיסה אותך החוצה מכל פנייה, גם אם הגזמת קלות. או כבדות.
סוף הדרך
גרסת ה-GT של אאודי RS6 זכאית להמון כתרים וכינויים. קודם כל זו ככל הנראה המכונית האחרונה בשושלת הארוכה והמוצלחת של הדגם הזה. נהמת בנזין אחרונה מלאת עוצמה ורגש. היא גם הומאז עדכני לרעיונות שליוו את אאודי וחטיבת הספורט שלה לאורך ארבעה עשורים. אפשר גם פשוט להסתכל עליה כמכונית שמשלבת בין עולמות כל כך מנוגדים. נוחות ואיכות, לספורטיביות ברורה. מכונית שבעצם גורמת לשילוב הזה, להרגיש טבעי והגיוני. זה הופך אותה למכונית מרשימה מאוד. ולאחת המכוניות הטובות ביותר שכסף (לא) יכול לקנות.
אאודי RS6 GT – תעודת זהות
מנוע: 3,996 סמ”ק, V8 טורבו-בנזין, הספק: 630 כ”ס ב-6,000 סל”ד, מומנט: 86.7 קג”מ ב-2,300-4,500 סל”ד, תמסורת: אוטומטית, 8 הילוכים. הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 293 ס”מ, משקל: 2,075 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 3.3 שניות, מהירות מרבית: 305 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 7.8 ק”מ לליטר, מחיר: 220 אלף יורו