אתם לא יכולים לקנות את המכונית הזו. אז לא ממש משנה איך היא מרגישה ומה היא יודעת לעשות. אודי פשוט ייצרו 250 יחידות שלה, בלבד. כולן ממוספרות, כולן נמכרו ולא משנה כמה יפה תבקשו או כמה הרבה תהיו מוכנים לשלם, לא תוכלו לשים יד על אחת מאלו. אחרי שהורדנו את העניין הזה מהלב אפשר לפנות לתכל’ס. התכל’ס הוא שמדובר בגרסת ביצועים משופרת, עם נגיעות מלאות מחשבה ועומק. נגיעות כאלו שבאמת מייצרות תחושה חגיגית כאן.
החגיגה מתחילה כבר מרחוק. עם הצבע הזה, אי אפשר לפספס אותה. ‘צהוב אימולה’ של אאודי עוטף קווים חדשים עם רמיזות ברורות לפעם. זהו אותו גוון שאפיין את אאודי RS4 הראשונה. חדי העין יתחילו לראות את שאר ההבדלים. הטיפול בשחור מבריק בפינות שונות מכאן, כנף הסיבי-פחמן משם, פנסים כהים יותר, ביטול מסילות הגג. כל זה נותן מראה תכליתי יותר. עושה רושם שבאאודי ספורט נתנו לחולה ההגה הכי כבד שלהם, לגעת במרכב הזה.
מנוע ה-V6 המוגדש מפיק כאן 470 כ”ס, שהם 20 כ”ס יותר מאשר ב-RS4 הסטנדרטית. התאוצה ל-100 קמ”ש התקצרה ל-3.7 שניות, שזה חצי שנייה מהר יותר. יש כאן גם מערכת פליטה ייעודית ובלמים קרמיים, אבל אלו לא הדברים המיוחדים ביותר ברשימת השדרוגים של ה-RS הזאת. כן, אמרנו חולי הגה, אז יש כאן סט קוילאוברים שתוכנן ספציפית עבור המכונית הזו על ידי KW והוא מתכוונן באופן מלא, כשבתא המטען נחה קופסא קטנה וממותגת עם כלי כיוונון תואמים. מתחיל להיות מעניין נכון? עוד תחת הכותרת ‘מעניין’ אפשר למצוא זרועות מתלים מחוזקות וגם – תת השלדה שנושאת את רכיבי המתלה האחורי מוברגת ישירות לשלדה, ללא בושינגים משככים. דיפרנציאל בכיול ספורטיבי יותר לא מתחיל לסיים, את הירידה לפרטים כאן.
בואו נדבר רגע על החישוקים. אלו 20 אינצ’ים של מתכת אצילה עם צמיגים רחבים ודלי חתך. אבל, אמרנו שזו גרסה מיוחדת נכון? אז הרוכשים המאושרים קיבלו סט נוסף של חישוקים, לשימוש מסלול, עם פירלי טרופאו RS עליהם. טאץ’ נחמד לא? כמו שהבנתם יש כאן מלא כאלו, מהרקע של כיתוב ה-RS4 ועד לכפפות נהיגה של אלפינסטארס תואמות בתא והשעון הייחודי, שכמו שכבר ניחשת – קיבל כל קונה.
המכונית שהקצו לנו לטעימה קצרה היא מכונית מספר 000 מתוך 251 שיוצרו, שזה אומר שהיא האחת והיחידה שנשארה באאודי ורשומה על שם מחלקת הספורט של החברה. הלוחית שמציינת את המספר הזה נמצאת בתוך תא הנוסעים, שגם בו אאודי הלכו עד הסוף. באקטים, קרבון, אלקנטרה, תפרים צהובים, חומרים מושבחים, הרכבה איכותית, תנוחת נהיגה מעולה, מערכת רבת עוצמה, כל מערכת בטיחותית המוכרת לאדם, טונות של אבזור, תחושה של ספורטיביות ברורה לצד גימור מהשורה הראשונה – ערבב את כל אלו ביחד. ככה היא מרגישה מבפנים.
עכשיו, אני חייב להסביר לך. היות ומדובר במכונית שכבר לא נמכרת למעשה, הוזמנו כמה עיתונאים מהעולם הגדול, לטעום ממנה בכל מקרה. זה מעולה לאאודי שמקבלים חשיפה עבור מכונית עם הילה כזו, בייחוד כשמדובר בתרגום מאוד מוצלח של ערכי הליבה של חטיבת הספורט שבמשך שנים הלכה על האיזון שבין מופרעות קיצונית באריזה שימושית ויומיומית. הנסיעות התבצעו בכבישים הכפריים שמסביב למטה החברה באינגולשטדט. אלו כבישים נינוחים ופסטורליים המחברים בין כפר לכפר, עם נתיבים צרים שמאכלסים גם טרקטורים ורוכבי אופניים. לא בדיוק המקום שאתה רוצה לשחרר חיה צהובה כזו לחופשי. בטח לא מסוג המקומות שבהן אתה בודק מהירות מירבית, שכאן היא מוגבלת ל-300 קמ”ש. כן, מוגבלת ל-300 קמ”ש.
אני יושב בתוכה, שומע את מערכת הפליטה מגרגרת. אין מה לבזבז זמן כאן על מצבי נהיגה בסגנון חבק עץ או הצל את דוב הקוטב. אני רוצה את כל החוויה – הכי רועש, חזק, נעול, מהיר. אין לי זמן למשחקים. את התאוצה מהמקום אפשר להגדיר כברוטאלית. נקודה. במצבים האלו גם העברות ההילוכים בעומס מלא, הגם שמהירות כברק, מלוות בבעיטה הגונה בגב הבאקטים הנפלאים האלו. על אספלט גרמני ממוצע, אין ולו חלקיק איבוד זמן. עם ההנעה הכפולה אאודי RS4 פשוט יורה אותך לפנים. המנוע רועם, לא בצורה פוגענית אבל ברור מספיק בכדי לספר סיפור מלהיב הרבה יותר. כבר מסל”ד נמוך הדחיפה ברורה וחזקה, כשהמדקדקים ירגישו השהיית דוושה קלה. מ-2,000 סל”ד נבנה הכוח והיא ממשיכה לדחוף עד כ-6,500 סל”ד, חזק ומהר.
עוד משהו שבולט כאן מאוד הוא כיול המתלים. כאמור יש כאן קוילאוברים מתכווננים ש-KW תכננו במיוחד עבור מהדורת ה-25 שנה של אאודי RS4 הזו. הם מגיעים עם כיול אופטימלי בסיסי שאאודי בחרו אבל כאמור – אתה יכול להחליט בעצמך ולשנות כל פרמטר לרבות גובה. זה בהחלט אופציה שלא ממש רגילים לקבל במכונית סדרתית. הכיול בהחלט על הצד הקשיח יותר וישנה פעולה הידראולית טובה בסך הכל, אבל בהחלט נרשמים קיפוצים קלים על מהמורות. זה גם תורם לתחושה המיוחדת כאן. אני לא חושב שבמכונית מהשורה אאודי תאשר כיול בסיסי כזה. גם הרכיבים המעובים והחיבור הישיר שהוזכר מאחור הופכים את הנהג למעורב הרבה יותר. אתה מרגיש ושומע את חיספוס האספלט.
אני מוכן להישבע שמשהו בהגה מרגיש שונה גם כן, ואכן מהנדסי אאודי מספרים לי שיש כאן כיוון קאמבר אגרסיבי יותר מלפנים. זה אומר שה-RS4 יכולה לקחת את פקודות ההיגוי כמה מהר ועמוק שיהיו, ולעבד אותן לשינוי כיוון. והגלגלים האחוריים מטפלים בעומס החד הזה בלי שום בעיה. משחק מהיר מאוד, שיכול היה להיות מסוכן מאוד בכביש הצר הזה, אלמלא היה פה את האחיזה האדירה של הצמיגים האלו בשילוב המשיכה הפותרת כל של הקוואטרו. המשחק כאן הוא כזה של אחיזה אבסולוטית, לנסות לקרוע את האחיזה הזה דורש הרבה תעוזה ואספלט חלקלק.
אלו שהיו זריזים ומכורים מספיק בשביל לרכוש את המכונית הכל כך מיוחדת הזו, שילמו עבורה לא מעט. למעלה מ-140,000 יורו. מחיר שקרוב לזה של פורשה 911 GT3 חדשה באירופה. בתמורה הם קיבלו פריט אספנים שיגרום לכל מבין דבר להתמוגג מול מראה הפצצה הצהובה הזו.
אאודי RS4 מהדורת 25 שנה – תעודת זהות
מנוע: 2,894 סמ”ק, טורבו-בנזין V6, הספק: 470 כ”ס ב-5,900-6,500 סל”ד, מומנט: 61.2 קג”מ ב-2,000-5,000 סל”ד, תמסורת: אוטומטית, 8 הילוכים. הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 283 ס”מ, משקל: 1,745 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 3.7 שניות, מהירות מרבית: 300 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 10.1 ק”מ לליטר, מחיר: 143 אלף יורו