דגמי הביצועים של אאודי מזוהים יותר מכל עם מרכב סטיישן שימושי. הכל החל בסוף שנות ה-80 חברה אאודי לפורשה והציגה את ה-RS2 שהציגה ביצועי על באריזה משפחתית שמאפשרת להעמיס את כל המשפחה לחופשת סקי או לביקור בנורבורגרינג. הקונספט הזה של סופר-סטיישן עם מנוע חזק והנעה כפולה לכביש המשיך הלאה ומה-RS2 שהתבססה על אאודי 80 הפך למסורת. אחריה הגיעו ה-RS4 על בסיס ה-A4, כשלצידה עמדה גם ה-RS6 הסאלונית.
בימים אלו מציינים באאודי 25 שנים לשושלת ה-RS4 אשר החלה ב-1999. אאודי RS4 הראשונה הייתה בעלת מרכב סטיישן סולידי יחסית למראה, אך בעל כנפיים נפוחות קלות, כונסי אוויר גדולים וחישוקים מרשימים בגודלם לתקופה שגובו במנוע V6 כפול מגדשים בנפח 2.7 ליטר אשר סיפק 380 כ”ס (115 כ”ס יותר מאשר סיפר אותו מנוע ב-S4) ולמעלה מ-45 קג”מ – מספרים שהיו מקובלים במכוניות ספורט גדולות ויקרות בהרבה. תיבת ההילוכים הייתה ידנית בלבד עם שישה יחסי העברה כאשר ההנעה הכפולה הייתה קוואטרו קלאסית עם דיפרנציאל טורסן מרכזי.
לכבוד ציון הדרך מציגה אאודי בימים אלו מהדורת 25 שנה מיוחדת ל-RS4 הנוכחית שנמצאת איתנו מאז 2018 ונמצאת למעשה בסוף ימיה. המהדורה המיוחדת החדשה תיוצר ב-250 יחידות בלבד, מה שיהפוך אותה בעתיד הקרוב לפריט אספנות נדיר לאחר שה-RS4 תרד מפס הייצור. אגב, מהדור הראשון של אאודי RS4 יוצרו 6,030 יחידות בלבד.
כפי שניתן לראות בתמונות, המהדורה המיוחדת נצבע בצבע צהוב אימולה שהיה מוצע גם ב-RS4 המקורית (אך ניתן יהיה לקבלה גם בצבעי שחור ואפור אם אתם ממש חסרי טעם) והיא זכתה לשלל תוספות חיצוניות מסיבי פחמן: הליפ התחתון, כונסי האוויר הקדמיים, חצאיות הצד, כיסויי מראות הצד והדיפיוזר האחורי. בתא הנוסעים ישנם גם כן גימור סיבי פחמן המשלבים עם תפירות האלקנטרה הנאות ומושבי באקט קדמיים עם מסגרת העשויה גם היא מסיבי פחמן.
מעבר לקוסמטיקה, זכתה ה-RS4 גם לכמה שינויים מכאנים מהותיים. המנוע, V6 כפול מגדשים בנפח 2.9 ליטר, הוא בגרסה המשמשת את ה-RS5 קומפטישן מה שאומר שיש לו 470 כ”ס – תוספת של 20 כ”ס בהשוואה ל-RS4 הסטנדרטית. תוספת הכוח נראית אולי שולית, אבל היא אפשרה לקצץ 0.4 שניה בתאוצה ל-100 קמ”ש, גם הודות לתוכנה חדשה למחשב תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת שמונת יחסי העברה. כעת נדרשות ל-RS4 רק 3.7 שניות כדי להשיג את היעד בדרך למהירות מרבית של 300 קמ”ש שהופכת אותה לאחת ממכוניות הסטיישן המהירות ביותר בעולם.
מערכתה מתלים שודרגה עם קוילאוברים בעלי אפשרות כיוון ידנית המנמיכים את המרכב בס”מ ביחס ל-RS4 הרגילה ומאפשרים להנמיך אותה ב-2 ס”מ נוספים אם ממש אין לכם בעיה להקריב את חוליות הגב התחתון. עוד שינויים שנעשו הם שינוי זווית השפיעה (קאמבר) בגלגלים הקדמיים לזווית שלילית של שתי מעלות והקשחת זרועות המתלה. בלמים קרמיים הם ציוד סטנדרטי במהדורה המיוחדת ולקינוח ישנם גם צמיגי סמי-סליקס של פירלי על חישוקי 20 אינץ’ חדשים ומושחרים.
מחירה של המהדורה המיוחדת מתחיל ב-143 אלף יורו, שהם כמעט 60 אלף יורו יותר מאשר מחירה של RS4 בסיסי בגרמניה. למעשה, בפער המחיר הזה אפשר לקנות RS4 מקורית שמורה.