אאודי ממשיכה בתהליך ההתחשמלות המואץ של המותג שיכלול 20 דגמים חדשים עד שנת 2025, ומשחררת תמונות ראשונות תחת הסוואה ופרטים אודות Q6 איטרון החדש, אשר צפוי לערוך בכורה רשמית בחודשים הקרובים. אאודי Q6 איטרון יהיה הבן הרביעי במשפחת האיטרון של מותג היוקרה הגרמני, אשר הוא אמור להתברג בין Q4 איטרון הקומפקטי לבין Q8 איטרון הגדול שעבר עדכון משמעותי לאחרונה. נותני המדיות לא פורסמו, אך המיקום על סקאלת הדגמים מעידה על קרוסאובר בגודל בינוני שיהיה מקביל פחות או יותר ל-Q5 הפופולארי.
במקובל בקבוצת פולקסווגן בתקופה האחרונה, גם התמונות של אאודי Q6 שפורסמו הן תחת מדבקות הסוואה צבעוניות ולא שגרתיות. עם זאת ניתן להבחין בצללית מקובלת וקווי מרכב לא נועזים במיוחד כמקובל באאודי, פרשנות חדשה לשבכה הקדמית האטומה ויחידות תאורה צרות ומודרניות המחולקות לשני מפלסים, כאשר אלו העליונות ממשיכות את קפלי מכסה המנוע והכנפיים.
אם כבר הזכרנו את יחידות התאורה, אחד החידושים שיוצגו ב-Q6 איטרון הוא הדור השני של תאורת OLED דינאמית המאפשרת בהירות וניגודיות גבוהה יותר לשיפור הנראות, לצד צורת תאורה שונות להתראה בתרחישים שונים כמו בלימת חירום, מצב חירום ואיתות. מלפנים מערכת ה-LED מטריקס תציע אפשרות בחירה בין שמונה חתימות תאורה שונות כאשר בעתיד ניתן יהיה להוריד חתימות אור נוספות.
אאודי Q6 איטרון יהיה הדגם הראשון שיתבסס על פלטפורמת PPE (Premium Platform Electric) שמפותחת בשיתוף פורשה ועל בסיסה נבנה דגם התצוגה Activespere שנחשף לפני מספר חודשים. הפלטרפומה החדשה תאפשר גמישות תכנונית כדי לייצר מגוון גדול של דגמים חשמליים בקטגוריות גודל שונות. הפלטפורמה החדשה תומכת בטעינה במתח של 800 וולט עם קצב טעינה אולטרה מהיר של עד 270 קילוואט.
מערך הסוללות ב-Q6 איטרון יהיה בעל קיבולת גבוהה יחסית של 100 קוט”ש, מה שאמור להספיק לטווח חשמלי של עד 600 ק”מ. נכון לעתה ידוע כי אאודי תציע את Q6 איטרון בשתי גרסאות הנעה, שתיהן בעלות צמד מנועים חשמליים והנעה כפולה בהספקים משולבים של 400 ו-510 כ”ס. עם זאת לא מהנמנע שתוצע גם גרסה מוזלת בעלת מנוע חשמלי בודד. תהיו בטוחים שאאודי תמשיך תטפטף פרטים רשמים נוספים בחודשים הקרובים עד להצגה הרשמית. לישראל צפויה אאודי Q6 איטרון להגיע ברבעון הראשון של 2024.