אווירודינמיקה תמיד מילאה תפקיד מפתח בהיסטוריה של אאודי. כבר ב-1967, שנתיים לפני שהפכה להיות חלק ממותג אאודי, הציגה NSU את ה-RO80, מכונית סדאן סאלונית בעלת מקדם גרר מרשים לאותם ימים של 0.35cd. ב-1983 הוצג הדור השלישי של אאודי 100 שהדהים את תעשיית הרכב עם עיצוב אווירודינמי להפליא ומקדם גרר של 0.30c, ומיד אחריו הופיע הדור השלישי של אאודי 80 עם מקדם גרר של 0.29cd. אאודי A4 הפורשת הרימה, או יותר נכון הורידה, את הרף ל-cd0.24. ויש למספרים הללו משמעות בכל הקשור ליעילות אנרגטית, ביצועים וצריכת דלק.
כעת עם חשיפת הדור החדש של ה-A6 רושמת אאודי פרק נוסף בהיסטוריית האווירודינמיקה של היצרן, כאשר גרסת הספורטבק רושמת מקדם גרר של 0.21cd ומצליחה לשלב בין הופעה יפהפייה ליעילות אנרגטית מרשימה. מעל 1,300 סימולציות ואינספור שעות במנהרת הרוח, מצהירים באאודי שהשקיעו בפיתוח הדגם כדי להגיע למטרות השאפתניות שהוגדרו. וזה רק חלק קטן מהסיפור הגדול של אאודי A6 החדשה.
הדור השישי של אאודי A6 מחליף את הדור היוצא שהושק בעולם ב-2018, וישווק הפעם בסגמנט מכוניות הסאלון רק בגרסה חשמלית מלאה (e-tron), שם יחכו לו מתחרות ראויות כמו מרצדס EQE, ב.מ.וו i5 ואחרות. הדגם החדש יהיה גם הדגם החשמלי הראשון של אאודי שיוצע בשתי תצורות מרכב לבחירה: ספורטבק ואוואנט (סטיישן) שימושית. תצורת הסדאן הקלאסית שליוותה את מכונית הסאלון של אאודי עשרות שנים נזנחה.
לשמחתנו הגדולה לא מדובר בעוד אבולוציה עיצובית של הדור החמישי של הדגם, שהיה בעצמו אבולוציה של הדור הרביעי והשלישי. זהו עיצוב חדש לחלוטין המציע אמנם דמיון וקשר למשפחת ה-A6 המוכרת, אך לוקח אותה לעידן חדש אלגנטית למראה, עם אפקט חדשנות בסגנון שאאודי מצליחה לעשות מדי כמה שנים. המשך ישיר בלא מעט זוויות לדגם הקונספט שהוצג לפני מספר שנים בסין. ביחס לדור היוצא, אורך המכונית נותר זהה עם 494 ס”מ, אך מדובר במכונית רחבה (192 ס”מ) וגבוהה יותר (152 ס”מ) 1.92, אשר יחד עם בסיס גלגלים שצמח הודות למעבר לפלטפורמת ה-PPE החדשה והייעודית של היצרן לדגמים חשמליים, כך שה-A6 החדשה מספקת תא נוסעים מרווח ביחס לעבר.
לצד מרכב העושה שימוש נרחב באלומיניום (דלתות, מכסה מנוע ומכסה תא מטען), העיצוב החדש של אאודי A6 איטרון כולל גם כמה התחכמויות, כמו השבכה הקדמית הרחבה והנמוכה שתוצע בצביעה החיצונית של הרכב ולא בכסוף או שחור שגרתיים, פנסי חזית צרים בטכנולוגיית מטריקס LED מתקדמת ותאורת יום הכוללת 8 סגנונות לבחירה אישית. גם הפנסים הראשיים ואלמנטים פונקציונליים נוספים, כמו חיישני מערכות הבטיחות ופתחי האוויר, משולבים במסכה הכהה, מה שהופך אותם לכמעט בלתי נראים.
בצידי הרכב יוצעו מגוון חישוקי גלגלים בקוטר 19 עד 21 אינץ’ לבחירה, ידיות פתיחת דלתות נסתרות מסוג מגע ואפילו אופציה למראות צד מסוג מצלמה מדור 2 הניתנות מעתה גם לקיפול חשמלי. גם גג הזכוכית הפנורמי יוצע בטכנולוגיה מתקדמת לשקיפות משתנה במגוון אפשרויות בלחיצת כפתור. עיצוב הזנב כולל תאורת OLED מדור 2 הנמתחת לרוחב דלת תא המטען ואף כוללת לראשונה גם לוגו אחורי מואר, ולצד שלל אפשרויות עיצוב לנראות הפנסים האחוריים, מספקת התאורה אופציה לשלל התרעות בטיחות להולכי רגל ומכוניות שנוסעות מאחור.
בתא הנוסעים מציעה המכונית את שפת העיצוב החדשה של היצרן אותה ראינו לפני כשבועיים גם בסדרת ה-A5 החדשה, תוך שינויים קלים בלבד המתרכזים בעיקר באיכות ובסגנון הדיפונים, הריפודים, עיצוב המושבים ותאורת האווירה. המטרה של אאודי היא שכל לקוח שיעבור בין דגמי החברה ירגיש מייד בבית ולא יצטרך ללמוד כל פעם מחדש איך מתפעלים את הרכב. בדומה לאופנת המסכים הנוכחית (והדי מיותרת יש לומר), גם אאודי A6 איטרון היא בעלת לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 11.9 אינץ’ הניתן להתאמה אישית, מסך מולטימדיה מרכזי 14.5 אינץ’ כולל מערכת ניווט מקורית וקישוריות מלאה לאינטרנט. כאופציה יוצעו גם מסך 10.9 אינץ’ לנוסע שליד הנהג ותצוגה עילית מדור 2 על השמשה הקדמית. מעבר לכך, מצהירים באאודי על שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים בתא הנוסעים, אבזור עשיר כסטנדרט ומערכת שמע יוקרתית מתוצרת B&O.
כאמור, אאודי A6 החדשה עברה להנעה חשמלית כשהיא נושאת את השם המחייב איטרון, והיא תוצע במספר תצורות הנעה. גרסת הכניסה היא בעלת בהנעה אחורית, לראשונה במכונית הסאלון של אאודי, ומנוע חשמלי בודד המפיק 360 כ”ס ומאפשר תאוצה ל-100 קמ”ש ב-5.4 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ”ש. יחד עם סוללת 83 קוט”ש מבטיח היצרן טווח נסיעה של 610 ק”מ בתקן ה-WLTP. לצידו תוצע המכונית גם בגרסת “לונג ריינג'” עם סוללת 100 קוט”ש המבטיחה טווח נסיעה עד 750 ק”מ.
עבור חובבי הביצועים תוצע ה-S6 איטרון (גם במרכב אוואנט) בעלת הנעה כפולה הנוצרת מחיבור של צמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 500 כ”ס, או הספק רגעי של 543 כ”ס בשימוש במצב “Boost”. התאוצה ל-100 קמ”ש מתקצרת כאן משמעותית ל-3.9 שניות, כשהמהירות המרבית הוגבלה ל-240 קמ”ש וטווח הנסיעה עומד על 640-670 ק”מ בהתאם לגודל הסוללה. אל אלו מצטרפים תמיכה בטכנולוגיית טעינה 800V ואפשרות לטעינת DC מהירה עד 270 קילוואט, כשלפחות בתאוריה עתידה להעניק טווח של 310 ק”מ ב-10 דקות בלבד. טעינה מהירה מ-10-80% מהסוללה תדרוש 21 דקות מזמנכם. נכון לעתה לא יכולנו להתרשם מהביצועים והיכולות של ה-A6 בפועל כיוון שנכחנו בחשיפה הסטאטית, אך ההתרשמות הזו בוא תבוא בקרוב.
אאודי A6 הייתה בעבר אחת ממכוניות הסאלון היוקרתיות הפופולריות ביותר על כבישי ישראל, אך בעשור האחרונות עם המעבר החד של הלקוחות לעבר דגמי הפנאי היוקרתיים, מכירות הדגם, יחד עם מכירות הקטגוריה כולה, פחתו משמעותית. עם המעבר להנעה חשמלית, עיצוב הנאה בקטגוריה (לדעתי) ויחידת הכח המרשימה, עשויה אאודי A6 איטרון לחור למרכז הבמה, בדומה למהלך שעברה למשל מרצדס עם ה-EQE החשמלית. כמה לקוחות יעדיפו באמת התנהגות כביש ונוחות נסיעה טובים יותר בתמורה לוויתור על תנוחת הישיבה הגבוהה? כנראה שלא הרבה ונדמה שה-A6 תזדקק גם למחיר נמוך יותר משל ה-Q8 איטרון כדי להגדיל משמעותית את המכירות. שיווק הדגם באירופה יחל כבר בחודש ספטמבר הקרוב, כאשר לארץ צפויה אאודי A6 איטרון החדשה להגיע במהלך 2025.