כחצי שנה לאחר שנחשף הדור השלישי של אאודי A5, המשפחתית הגדולה של היצרן המחליפה את דגמי ה-A5 וה-A4 היוצאים, מרחיבה אאודי את היצע יחידות ההנעה וחושפת את גרסאות הפלאג-אין ההיברידיות. גרסאות אלו זוכות לכינוי e-hybrid משלבות מערכת הנעה היבירידת-נטענת חדשה, ואמורות לתמוך בשאיפות היצרן להגדיל את פעילותו בשוק ההיברידיות הצומח בעולם – כתגובה להאטה בשוק החשמליות.
יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת של אאודי A5 החדשה משלבת בין מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי חזק, המשודכים לתיבת הילוכים כפולת המצמדים בעלת שבעה יחסי העברה, עם הנעה כפולה (קוואטרו) כסטנדרט. אאודי תציע את ה-A5 פלאג-אין בשתי רמות הספק כשההבדל הוא בכוח המתקבל בשילוב המנוע החשמלי המספק בשתי הגרסאות 140 כ”ס. לראשונה הספק משולב של 299 כ”ס, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-5.9 שניות. לבכירה ספק של 365 כ”ס כשהיא מאיצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-5.1 שניות. המהירות המרבית של צמד הדגמים עומדת על 250 קמ”ש.
שתי הגרסאות הדגמים מצוידות בסוללה גדולה למדי בקיבולת 25.9 קוט”ש, מה שמבטיח לטענת אאודי טווח נסיעה חשמלי מכובד עד 116 ק”מ, גם הודות למערכת בלימה רגנטיבית בעלת מספר מצבי פעולה עם שליטה באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה. באאודי מבטיחים כי גם כאשר הסוללה תתרוקן יציעו הדגמים נסיעה היברידית חסכונית עם צריכת דלק שנעה סביב ה-15.5 ק”מ לליטר בממוצע, זאת הודות לשמירת רמת אנרגיה קבועה בסוללה המושגת על ידי כך מנוע הבנזין משמש גם כגנרטור מעל מהירות של 65 קמ”ש. נסיעה חשמלית מלאה מתאפשרת עד למהירות של 140 קמ”ש במצב EV.
לטענת אאודי יכולת הטעינה העצמית של של המערכת ההיברידית מאפשרת למלא עד 75% מהסוללה, כאשר כדי להגיע למילוי מלא יש צורך לבצע טעינה משקע AC – שמן הסתם יכול לטעון את הסוללה במלואה. מערכת הטעינה שופרה לעומת הדור הקודם והיא תומכת בקצב של עד 11 קילוואט במקום 7.4 קילוואט בעבר, מה שמאפשר טעינה מלאה של הסוללה בזמן של כשעתיים וחצי.
אאודי תציע את הגרסאות ההיברידיות נטענות במרכב ספורטבק (המחליף את הסדאן) ומרכב סטיישן (המכונה אוונט באופן מסורתי). השיווק של הדגמים החדשים מתחיל כבר כעת באירופה, כאשר המחיר ההתחלתי נע בגרמניה באזור ה-62 אלף אירו. טרם ידוע לעת עתה אם מתי הדגם יגיע לארץ.