אי שם בראשית שנות ה-80′ בעקבות ההצלחה של אאודי קוואטרו במרוצי הראלי החליטה אאודי, שהייתה באותם ימים יצרנית רכב די אפרורית ולא מרגשת, להקים חטיבה ספורטיבית שתהיה אחראית על ייצור דגמי ביצועים. כך ב-10 לאוקטובר בשנת 1983 יצאה לדרך חטיבת הספורט של אאודי שנקראה פשוט “קוואטרו”, כדי לרכב על ההילה משמה של מכונית הראלי המצליחה.
השנה תציין חטיבת הספורט של אאודי, אשר שינתה את שמה ב-2016 ל”אאודי ספורט”, 40 שנים להקמתה. מכיוון שבעולם הרכב אוהבים ציוני דרך, רצוי בשנים עגולות, מתכננים באאודי לא מעט אירועים מיוחדים וככל הנראה גם מהדורות מיוחדות במהלך בשנת ה-40. ההזנקה לחגיגות תערך כבר בסוף השבוע הקרוב במסלול נורבורגרינג במרוץ 24 השעות, גם כיוון שמדובר במגרש בייתי ליצרנית מאינגולשטאט המספקת חסות רשמית ואת מכוניות הבטיחות למרוץ מאז שנת 2002, וגם כיוון שלאאודי מסורת אורכה של הצלחות במרוצי סיבולת (עם שלל זכיות במרוץ 24 השעות של לה-מאן).
חגיגות ה-40 יפתחו מחר ב”מעגל איפל” שבמסלול בנורבורגרינג, שם תהיה התכנסות חגיגית של ראשי החברה ובעלי מכוניות אאודי ספורט, אשר יחנכו תצוגה שתתקיים בה מקום בה יוצגו כמה מהדגמים המעניינים שיצאו תחת חטיבת אאודי ספורט. בין היתר יוצגו במקום דגמי אאודי R8 מהדור הראשון ועד לגרסת ה-GT הנוכחות, אאודי RS4 קומפטישן, דגמי מרוצים שונים ואפילו ה-S1 הוניטרון שנבנתה עבור קן בלוק ובמהלך השנה הקרובה יכולו המברים לצפות בתצוגה ולקבל סיורים מודרכים על ההיסטוריה של אאודי ספורט.
מאז הקמת זכתה חטיבת הספורט של אאודי בלמעלה מ-400 מרוצים, בהם מרוצי ראלי, מרוצי סיבולת ומרוצי טורינג בסדרות השונות ובראשן ה-DTM המפורסמת. בעשור האחרון התרחב היצע הדגמים של אאודי ספורט משמעותית וכלל, לא עלינו, גם דגמי קרוסאובר קרביים מה שעזר למכור למעלה מרבע מיליון מכוניות. אלא שמאז ועד היום מזוהים דגמי הביצועים של אאודי ספורט דווקא את תצורת הסטיישן השימושית, עם שושלת שהחלה ב-S2 שהייתה הדגם הראשון של החטיבה אחרי הקוואטרו ונמשכת עד לדגמי ה-RS6 שאנחנו כל כך אוהבים לאהוב. בשנת 2022 קבעה חטיבת אאודי ספורט שיא בתפוקה עם 45,515 מכוניות שיוצרו על ידה, נתון קצת מטעה כיוון כ-10,000 יחידות מהן שייכות לאאודי איטרון GT החשמלית שמיוצרת על ידי החטיבה, כשרק שליש מהן היו בגרסת RS הקיצונית.
בעתיד צפויה חטיבת אאודי ספורט לתת דגש על מעבר להנעה חשמלית, כך הוצהר לגבי יורשות ה-R8 וה-TT הוותיקות. הדגמים החשמליים יתבססו על פלטפרומה ייעודית בשם PPE המפותחת יחד עם פורשה, ולצידם ייוצרו גרסאות ספורטיביות על בסיס דגמי אאודי המוכרים עם מערכות הנעה היברידיות נטענות. בתחום הספורט המוטורי הודיעה החטיבה כי תמשיך להשקיע מאמצים בראלי הדקאר (שלא ממש האיר פנים לחברה השנה), באליפות ה-DTM ובשנת 2026 צפויה אאודי להצטרף גם לאליפות הפורמולה E של ה-FIA.