אחרי שחשפה את Q6 איטרון החדש ורגע לפני החשיפה של A6 איטרון, מתפנים באאודי כדי להציג את מתיחת הפנים לאיטרון GT. דגם הסדאן היחיד עד כה במשפחת החשמליות של אאודי והאחות למחצה של פורשה טאייקן, שעברה בעצמה מתיחת פנים משמעותית לאחרונה. אאודי איטרון GT הוצגה בשלהי 2020, ובקצב ההתקדמות של הטכנולוגיה החשמלית עדכון משמעותי אכן מתבקש, בטח עבור דגם הנמצא בפלח העליון והיקר בשוק החשמליות.
ואכן אאודי ביצועו לא מעט שינויים במערכת ההנעה החשמלית של האיטרון GT, כשהם מאמצים מספר רכיבים מפלטפורמת ה-PPE החדשה שפותחה בשיתוף פורשה, עליה כבר מתבססות פורשה מקאן החדש וה-Q6 איטרון. נכון לעתה תוצע האיטרון GT המחודשת בגרסת S סטנדרטית, גרסת RS ספורטיבית וגרסת RS פרפורמנס חדשה שתהיה בפסגת ההיצע.
אאודי איטרון GT תצויד מעתה בשני מנועים חשמליים מלפנים, כל אחד מהם בהספק מרבי של 239 כ”ס, כאשר בדגמי ה-RS יוכלו המנועים לחלץ הספק גבוה אף יותר (שלא פורסם) בעת הצורך. המעבר לצמד מנועים בחזית מוסיף גם אפשרות לחלוקת כוח משתנה בין הגלגלים הקדמיים בהתאם לתנאי האחיזה, מה שאמור לתרום לשיפור היכולת הדינמית של ה-GT. מאחור ישנו מנוע חשמלי חדש וקומפקטי יותר הקל יותר ב-10 ק”ג מהמנוע הקודם ומותקן כחלק מהסרן האחורי, כשהוא מסוגל להניב הספק של עד 564 כ”ס בהתאם לגרסה.
השילוב של שלושת המנועים מניב הספק של 680 כ”ס בגרסת ה-S ו-856 כ”ס בגרסת ה-RS, כשהן מסוגלות להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.4 ו-2.8 שניות בהתאמה. בגרסת ה-RS פרפורמנס מטפס ההספק המשולב ל-925 כ”ס. ההספק המרבי בדגמי ה-RS מושג באמצעות מצב Boost המוסיף 95 כ”ס לזמן של 10 שניות. נתונים אלו הופכים את גרסת ה-RS פרפורמנס למכונית הסדרתית החזקה ביותר של אאודי אי פעם, כאשר הזינוק ל-100 מתקצר בה ל-2.5 שניות בלבד. אגב, ההספק הבדיוני בגרסת ה-RS פרפורמנס עדין נמוך במעט מהאחות פורשה טייקן טורבו GT המתהדרת ב-1,019 כ”ס, כי בכל זאת צריך ליצור בידול שיצדיק את הבדלים במחיר בין השתיים.
מעבר לכך, אאודי איטרון GT זכתה לסוללת ליתיום-יון חדשה בקיבולת של 105 קוט”ש, תוספת של כ-12 קוט”ש וקיבולת דומה לזו של הסוללה המותקנת ב-Q8 איטרון שעודכן בשנה שעברה. הבוללה הכוללת 33 תאים זכתה לשיפר במערכת הקירור ומארז חדש קל יותר ב-9 ק”ג, כך שכעת מכלול הסוללה שוקל “רק” 625 ק”ג. חצי ממשקלה של אאודי A3. הסוללה החדשה תאפשר טווח נסיעה מרבי של 600 ק”מ באיטרון GT הרגילה, וכמה עשרות ק”מ פחות בגרסאות ה-RS.
מערכת הבלימה הרגרנטיבית שופרה אף היא וכעת היא מסוגלת לאחזר אנרגיה בעוצמה של עד 400 קילוואט, כאשר לרשות הנהג עומדת אפשרות בחירה בין שלושה מצבי רגנרציה בשליטה על ידי מנופים מאחורי גלגל ההגה. מערכת הטעינה המהירה שודרגה וכעת היא תומכת בקצב טעינה של עד 320 קילוואט במקום 245 קילוואט בעבר. המשמעות היא לטענת אאודי שתאורטית ישנה אפשרות לטעון את הסוללה מ-10 עד 80 אחוז מהקיבולת ב-18 דקות בלבד, כשטעינה של 10 דקות תאפשר להוסיף כמעט 280 ק”מ של טווח.
שינויים טכניים נוספים הם מעבר למתלי אוויר חדשים בטכנולוגיה של שני שסתומים לבולם כיד לשפר את טווח השיכוך. גם מערכת ההיגוי הכפול שופרה והיא מסוגלת להקטין את רדיוס הסיבוב של המכונית ב-0.6 מטר. גרסאות ה-RS מגיעות כסטנדרט עם בלמים קרבון-קרמיים עם קאליפרים בעלי 10 בוכנות מלפנים. כמובן שמתיחת הפנים כללה גם עדכונים לצד הויזואלי, עם שינויי עיצוב קלים לחזית, עדכונים לתא הנוסעים ואיכות החומרים ותוספת של צביעות חדשות ואופציות לעיצובי חישוקים חדשים בקטרים של 20 ו-21 אינץ’ ( בדגמי ה-RS). חידוש נוסף הוא תוספת של גג פנורמי המתכהה באופן אלקטרוכרומטי.