אאודי הייתה מהחלוצות שבין היצרניות האירופאיות להציע רכב פנאי חשמלי עם האיטרון, שהפך ברבות הימים ל-Q8 איטרון, שהוצג אי שם בשנת 2018. האיטרון המקורי כיוון לפלח שוק גבוה בתקופה שמכוניות חשמליות היו ממש יקרות, אך תוך שנים ספורות הטכנולוגיה החשמלית הונגשה והוזלה, והוא הפך להיות מיושן. אאודי לא נשארה מאחור והפכה את “איטרון” למשפחת דגמים שלמה אליה מצטרף עתה דגם נוסף בשם Q6 איטרון שנחשף הערב (יום ב’).
אאודי Q6 איטרון הוא לא רק רכב פנאי חשמלי נוסף בהיצע של החברה הנועד לגשר על הפער בין Q4 איטרון הקומפקטי ל-Q8 איטרון הגדול והבכיר. Q6 איטרון מבשר על דור חדש של דגמים חשמליים של אאודי על בסיס פלטפורמה חדשה בשם PPE, אשר פותחה בשיתוף פורשה ועליה בנוי גם המקאן החדש שנחשף לפני מספר שבועות. על בסיס אותה פלטפורמה צפויה להופיע עוד השנה גם היורשת של אאודי A6 ודגמים נוספים של שתי החברות שרמזים עליהם קיבלנו בשלל דגמי תצוגה שנחשפו בעבר.
למרות שמדובר בדגם חדש בדור חדש של מוצרים, באאודי לבחור בקו עיצוב מאופק למדי ב-Q6 איטרון. אי אפשר לפספס שמדובר באאודי הודות לחזית המוכרת שמיישרת קו עם יתר הדגמים החשמליים של אאודי, אבל מציגה פרשנות קצת יותר מודרנית בעיקר בעיצוב השבכה המדומה וביחידות תאורת ה-LED מטריקס מלפנים. עם זאת קימורים בולטים בקו המתניים מעל בתי הגלגלים ובסיס גלגלים ארוך של 290 ס”מ על אורך כולל של 477 ס”מ גורמים ל-Q6 איטרון להיראות שרירי ודחוס. סביר להניח כמו בכלל רכבי הפנאי של אאודי, שבעתיד הקרוב תוצג גם גרסת ספורטבק עם גג נמוך יותר וצללית דמוית קופה.
בתא הנוסעים באאודי העזו יותר, ולמעשה מציגים תפישה חדשה בעיצוב בפנים, עם מסכי OLED רוחביים, האחד בגודל 11.9 אינץ’ המשמש כלוח מחוונים והשני בגודל 14.5 אינץ’ המשמש כמסך התפעול הראשי הקעור ומופנה כלפי הנהג. בנוסף ישנו מסך 10.9 אינץ’ נפרד נוסף מול הנוסע מלפנים. אל כל המופע הזה מצטרפת גם מערכת תצוגת מידע עילית עם טכנולוגיית מציאות רבודה. למרות ההתבססות על ממשק מדע ופקודות קוליות, באאודי הותירו משטחי מגע קבועים לתפעול נגיש של בקרת האקלים ואפילו השאירו כיוון ידני לפתחי האוורור. באופן מעניין באאודי בחור לרכז פונקציה הכרחית נוספת של בחירת מצב אורות הדרך על פאנל מתגים הממוקם בדלת הנהג לצד כיוון המראות וזיכרונות המושבים.
בשלב ראשון אאודי תציע את Q6 איטרון בשתי תצורות הנעה, שתיהן עם צמד מנועים חשמליים והנעה כפולה. בתצורה הרגילה יש ל-Q6 איטרון הספק משולב של 382 כ”ס המאפשרים לה להאיץ ל-100 קמ”ש ב-5.9 שניות בדרך למהירות מרבית המוגבלת ל-210 קמ”ש. התצורה השניה שתשווק כגרסה ספורטיבית תחת הכינוי SQ6 יש כבר הספק משולב של 510 כ”ס המקצרים את הזינוק ל-100 ל-4.3 שניות, כאשר המהירות המרבית מוגבלת ל-230 קמ”ש.
שתי הגרסאות מצויידות בסוללה בעלת 180 תאים בקיבולת של 100 קוט”ש (94.9 קוט”ש נטו) שתאפשר לטענת אאודי טווח נסיעה מרבי של 625 ק”מ בגרסה הרגילה של ה-Q6 ףומן הסם כמה עשרות ק”מ פחות ב-SQ6 החזקה. בעתיד צפויות להצטרף להיצע של אאודי Q6 איטרון גם גרסאות בעלות מנוע בודד עם סוללה בקיבולת מעט צנוע יותר של 83 קוט”ש. מערכת החשמל בפלטפורמת PPE היא בארכיטקטורת 800 וולט המאפשרת טעינת DC מהירה עד לקצב של 270 קילוואט. עם זאת, בעמדות של 400 וולט יודעת מערכת ניהול הטעינה לבצע חלוקה לשניים שת תאי הסוללה על מנת להביא את שניהם לרמת טעינה שווה, ואז לבצע טעינה אחידה של שניהם בקצב של עד 150 קילוואט כדי לקצר את זמן הטעינה.
ניתן יהיה להזמין את אאודי Q6 איטרון באירופה כבר בסוף החודש במחיר שנע בין 75 ל-94 אלף אירו בהתאם לגרסה ולרמת האבזור, כאשר המסירות יחלו ברבעון השלישי של השנה. בישראל צפויה המכונית לנחות לקראת סוף השנה, כאשר תג המחיר צפוי לנוע בין 400 ל-500 אלף שקלים.