אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אאודי לא מוותרת על מנועי בעירה במכונית הסאלון שלה וחושפת A6 חדשה
ראשי » חדשות » אאודי לא מוותרת על מנועי בעירה במכונית הסאלון שלה וחושפת A6 חדשה
אאודי A6

אאודי לא מוותרת על מנועי בעירה במכונית הסאלון שלה וחושפת A6 חדשה

אחרי שהציגה את ה-A6 איטרון החשמלית, באאודי מציגים גם A6 חדשה עם מנועי בעירה פנימית במראה דומה, אך על פלטפורמה שונה ועם לא פחות טכנולוגיה

אופיר דואק 16/04/2025 צלם: יצרן

קצת באיחור, הצטרפה אאודי בשנה שעברה לס.נ.וו ומרצדס כאשר הציגה מכונית סאלון חשמלית משלה – ה-A6 איטרון. אלא שלמרות הכיוון החשמלי שבו עדין צועדת התעשיה, באאודי לא מתכוונים לוותר על גרסאות בנזין למכונית הסאלון המצליחה שלה שמוכרת כרבע מיליון יחידות בשנה (למרות שבשור הישראלי היא כמעט התפוגגה לגמרי), כאשר הם חושפים כעת דור חדש של A6 סדאן עם מנועי בעירה פנימית – קצת אחרי חשיפת גרסת האוונאט הפופולארית באירופה.

לפי האסטרטגיה החדשה של אאודי, שבה פיתחה פלטפורמות נפרדות לדגמים בעלי הנעה חשמלית ולדגמים בעלי מנועי בעירה פנימית, אאודי A6 החדשה בנויה גם היא על בסיס פלטפורמת PPC עליה בנויים גם דגמי ה-A5 וה-Q5 החדשים. בהתאם לכך גם הקו העיצובי של ה-A6 החדש מאמץ אלמנטים שכבר הכרנו בדור המוצרים החדש של החברה, בעיקר במבנה השבכה בחזית, ביחידות התאורה מלפנים ומאחור ובקווים השרירים המודגשים על המסה המנוע, כשמצד שני נשמרה הצללית המוכרת עם קו החלונות הגבוה והגג המעוגל המסורתי. המידות נותרו דומות למדי. אאודי A6 החדשה אמנם צמחה באורכה ב-6 ס”מ העומד כעת על 499 ס”מ, אך בסיס הגלגלים נותר באורך של 293 ס”מ כשהרוחב הצטמק בס”מ ל-187.5 ס”מ בסך הכל. עיקר גאוותה של אאודי בעיצוב החדש היא על האווירודינמיות, עם נתון של 0.23CD שהוא הנמוך ביותר עבור מכונית של אאודי בעלת מנועי בעירה פנימית.

סביבת הנהג של אאודי A6 עוצבה לפי אותה גישה אותה כבר פגשנו ב-A6 איטרון, Q6 איטרון ובדגמי ה-A5 ו-Q5. זה אומר צמד מסכים רוחביים קעורים וקונסולה המופנה כלפי הנהג, מינימום מתגים ומסך שלישי אופציונלי מול הנוסע מהקדמי. השוני העיצובי באי לידי ביטוי בעיקר בדיפוני הדלתות, פתחי המיזוג וסידור הקונסולה שבין המושבים. כמובן שכמתבקש כיום ישנה גם מערכת מולטימדיה עדכנית מהדור האחרון עם שילוב של צ’ט GPT, מערכת תצוגה עילית חדשה ואפשרות לקבל מערת שמע עתירת רמקולים של B&O.


אם כבר הזכרנו את המנועים, אז נכון לעתה אאודי תציע את ה-A6 החדשה עם שלוש יחידות הנעה שונות. ההיצע כולל מנוע טורבו-דיזל וטורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר המספקים כל אחד 204 כ”ס עם מומנט של 40.8 ו-34.7 קג”מ בהתאמה. בפסגה נמצע מנוע בנזין מוגדש בנפח 3.0 ליטר בתצורת V6, אשר מספק 367 כ”ס ו-56.1 קג”מ. מנוע הדיזל ומנוע הבנזין החזקה הן בעלות מערכת תגבור היברידי 48V.המסוגלת לתרום עוד 24 כ”ס בזמן האצה, כאשר סוללה בקיבולת 1.7 קוט”ש אמורה לספק את הכוח למנוע החשמלי המסוגל להניע את באמצעות תמרוני חניה או לטווח קצר בנהיגה עירונית.

כל גרסאות הנעה מגיעות עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. גרסת הבנזין החלשה מגיעה רק עם הנעה קדמית, הגרסה החזקה רק עם הנעה כפולה שהיא אופציונלית בגרסת הדיזל. נתוני הביצועים בגרסאות ה-2.0 ליטר הן 8.2 שניות ל-100 קמ”ש בגרסת הבנזין ו-7.8 שניות בדיזל (6.9 שניות עם הנעה כפולה) ומהירות מרבית של 244 קמ”ש. גרסת הבנזין החזקה זקוקה ל-4.7 שניות במאוץ ל-100 קמ”ש ולה מהירות מרבית מוגלת ל-250 קמ”ש.

השימוש בפלטפורמה העדכנית מאפשר לאאודי להציע ב-A6 החדשה מערכת סיוע וקטורית בפניות המבוססת על שימוש בבלמים עם אופציה למערכת היגוי פרוגרסיבית המשנה את יחס ההפניה של הגלגלים בהתאם לזווית הפניית ההגה. למכרת זו ניתן לצרף גם מערכת היגוי אקטיבית לגלגלים האחוריים. עוד ברשימת האופציות שתציע אאודי ישנה חבילת S ליין הכוללת מלבד נגידות עיצוביות ספורטיביות גם מתלים בכיול תואם המנמיכם את המרכב ב-2 ס”מ. ניתן לבחור גם במתלי אוויר אדפטיביים כשבמצב דינאמי המתלים עצמים מסוגלים להנמיך את המכונית בס”מ נוסף לשני הס”מ הנוספים במצב הסטנדרטי, זאת כדי להשיג לשיפור האחיזה האווירודינמיות.

השיווק של אאודי A6 החדשה באירופה צפוי להתחיל כבר בשבועות הקרובים. בישראל נראה אותה ככל הנראה לקראת סוף השנה הנוכחית.

Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 LimousineAudi A6 LimousinePreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
אאודי A6אאודי A6Preview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview

אאודי אאודי A6 אאודי A6 החדשה מכונית סאלון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד