קצת באיחור, הצטרפה אאודי בשנה שעברה לס.נ.וו ומרצדס כאשר הציגה מכונית סאלון חשמלית משלה – ה-A6 איטרון. אלא שלמרות הכיוון החשמלי שבו עדין צועדת התעשיה, באאודי לא מתכוונים לוותר על גרסאות בנזין למכונית הסאלון המצליחה שלה שמוכרת כרבע מיליון יחידות בשנה (למרות שבשור הישראלי היא כמעט התפוגגה לגמרי), כאשר הם חושפים כעת דור חדש של A6 סדאן עם מנועי בעירה פנימית – קצת אחרי חשיפת גרסת האוונאט הפופולארית באירופה.
לפי האסטרטגיה החדשה של אאודי, שבה פיתחה פלטפורמות נפרדות לדגמים בעלי הנעה חשמלית ולדגמים בעלי מנועי בעירה פנימית, אאודי A6 החדשה בנויה גם היא על בסיס פלטפורמת PPC עליה בנויים גם דגמי ה-A5 וה-Q5 החדשים. בהתאם לכך גם הקו העיצובי של ה-A6 החדש מאמץ אלמנטים שכבר הכרנו בדור המוצרים החדש של החברה, בעיקר במבנה השבכה בחזית, ביחידות התאורה מלפנים ומאחור ובקווים השרירים המודגשים על המסה המנוע, כשמצד שני נשמרה הצללית המוכרת עם קו החלונות הגבוה והגג המעוגל המסורתי. המידות נותרו דומות למדי. אאודי A6 החדשה אמנם צמחה באורכה ב-6 ס”מ העומד כעת על 499 ס”מ, אך בסיס הגלגלים נותר באורך של 293 ס”מ כשהרוחב הצטמק בס”מ ל-187.5 ס”מ בסך הכל. עיקר גאוותה של אאודי בעיצוב החדש היא על האווירודינמיות, עם נתון של 0.23CD שהוא הנמוך ביותר עבור מכונית של אאודי בעלת מנועי בעירה פנימית.
סביבת הנהג של אאודי A6 עוצבה לפי אותה גישה אותה כבר פגשנו ב-A6 איטרון, Q6 איטרון ובדגמי ה-A5 ו-Q5. זה אומר צמד מסכים רוחביים קעורים וקונסולה המופנה כלפי הנהג, מינימום מתגים ומסך שלישי אופציונלי מול הנוסע מהקדמי. השוני העיצובי באי לידי ביטוי בעיקר בדיפוני הדלתות, פתחי המיזוג וסידור הקונסולה שבין המושבים. כמובן שכמתבקש כיום ישנה גם מערכת מולטימדיה עדכנית מהדור האחרון עם שילוב של צ’ט GPT, מערכת תצוגה עילית חדשה ואפשרות לקבל מערת שמע עתירת רמקולים של B&O.
אם כבר הזכרנו את המנועים, אז נכון לעתה אאודי תציע את ה-A6 החדשה עם שלוש יחידות הנעה שונות. ההיצע כולל מנוע טורבו-דיזל וטורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר המספקים כל אחד 204 כ”ס עם מומנט של 40.8 ו-34.7 קג”מ בהתאמה. בפסגה נמצע מנוע בנזין מוגדש בנפח 3.0 ליטר בתצורת V6, אשר מספק 367 כ”ס ו-56.1 קג”מ. מנוע הדיזל ומנוע הבנזין החזקה הן בעלות מערכת תגבור היברידי 48V.המסוגלת לתרום עוד 24 כ”ס בזמן האצה, כאשר סוללה בקיבולת 1.7 קוט”ש אמורה לספק את הכוח למנוע החשמלי המסוגל להניע את באמצעות תמרוני חניה או לטווח קצר בנהיגה עירונית.
כל גרסאות הנעה מגיעות עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. גרסת הבנזין החלשה מגיעה רק עם הנעה קדמית, הגרסה החזקה רק עם הנעה כפולה שהיא אופציונלית בגרסת הדיזל. נתוני הביצועים בגרסאות ה-2.0 ליטר הן 8.2 שניות ל-100 קמ”ש בגרסת הבנזין ו-7.8 שניות בדיזל (6.9 שניות עם הנעה כפולה) ומהירות מרבית של 244 קמ”ש. גרסת הבנזין החזקה זקוקה ל-4.7 שניות במאוץ ל-100 קמ”ש ולה מהירות מרבית מוגלת ל-250 קמ”ש.
השימוש בפלטפורמה העדכנית מאפשר לאאודי להציע ב-A6 החדשה מערכת סיוע וקטורית בפניות המבוססת על שימוש בבלמים עם אופציה למערכת היגוי פרוגרסיבית המשנה את יחס ההפניה של הגלגלים בהתאם לזווית הפניית ההגה. למכרת זו ניתן לצרף גם מערכת היגוי אקטיבית לגלגלים האחוריים. עוד ברשימת האופציות שתציע אאודי ישנה חבילת S ליין הכוללת מלבד נגידות עיצוביות ספורטיביות גם מתלים בכיול תואם המנמיכם את המרכב ב-2 ס”מ. ניתן לבחור גם במתלי אוויר אדפטיביים כשבמצב דינאמי המתלים עצמים מסוגלים להנמיך את המכונית בס”מ נוסף לשני הס”מ הנוספים במצב הסטנדרטי, זאת כדי להשיג לשיפור האחיזה האווירודינמיות.
השיווק של אאודי A6 החדשה באירופה צפוי להתחיל כבר בשבועות הקרובים. בישראל נראה אותה ככל הנראה לקראת סוף השנה הנוכחית.