בשבוע שעבר חשפה אאודי את משפחת דגמי ה-A6 איטרון שהיא עוד משמעותי בתהליך ההתחשמלות של אאודי. A6 איטרון לא החליפה רק את מכונית הסאלון של אאודי אלא חונכת עבורה פלטפורמה חשמלית חדשה ומתקדמת שפותחה בשיתוף פורשה ועתידה לשמש מגוון דגמים שיוצגו עד סוף העשור.
אלא שיתכן מאד שלמרות ההשקעה הגדולה, באאודי יצטרכו להכריז על שינוי כיוון בהיערכות החשמלית שלה. בדומה ליצרניות רכב אחרות, גם אאודי הכריזה לפני מספר שנים על מעבר מלא להנעה חשמלית, כאשר במקרה שלה תאריך היעד הנקוב עמד על שנת 2033. אלא שבנתיים, בדומה למה שגילו יצרניות אירופאיות נוספות, המציאות בפעול לא מסתדרת עם היעדים השאפתניים. במקרה של אודי האטה משמעותית במכירות של ה-Q8 איטרון הובילה בשבועות האחרונים לצמצום פס הייצור ושקילה אפילו על סגירתו לתקופה מסוימת.
בראיון שנתן למגזין “טופ גיר” מודה יו”ר אאודי גרנוט דולנר כי יש האטה במכירות של מכוניות חשמליות, אך לטענתו המגמה עדין חיובית כשהוא תולה את חוסר הצלחה של ה-Q8 איטרון בכך שהיא כבר צפופה ומיושנת מבחינה טכנולוגית, נקודות תורפה שאמורות להיפתר בקרוב על ידיד הצגת ה-Q6 איטרון המעט קטן יותר על בסיס אותה פלטפורמת PPE חדשה שהוצגה ב-A6 איטרון.
עם זאת, בתגובה לקולות הראשונים בפרלמנט האירופאי הנשמעים לדחיית מועד איסור מכירת רכבים מזהמים באירופה משנת 2035 הגיב דולנר כי בזהירות “הם יצטרכו להתאים את עצמם למציאות החדשה. אאודי אמנם דבקה בתכוניות הפיתוח שלה לשנים הקרובות אבל היא יכולה להפגין גמישות”.
במילים אחרות, באאודי בדומה ליצרניות נוספות נערכים לכך שייצור מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית ימשך עמוק לתוך העשור הבא ומעבר לך, בין אם בתצורה רגילה או היברידית, כך שהיעד להשלמת תהליך החשמול עתיד להידחות. אמריה זו של יו”ר אאודי כבר מצטרפת להכרזה של מרצדס כי תדחה את תהליך תאריך היעד בחשמול היצע הדגמים ולכך שפולקסווגן הכריזה על הסטת תקציבי פיתוח בחזרה עבור דגמים בעלי מנועי בעיה פנימית.
בנוסף אמר דולנר בראיון כי אמנם לא יוצגו מחליפות ל-A1 וה-Q2, אך החברה רואים חשיבות להמשיך עם סדרת ה-A3 המצליחה שחייה צפויים להיות מוארכים עד סוף העשור בדומה לגולף המקבילה, וכנראה אף מעבר לכך. עם זאת דגמים נוספים עם מנועי בעירה פנימית ובגרסאות היברידיות נטענות צפויים להיות מוצגים בהתאם לביקוש על בסיס פלטפורמת PPC המשמשת את ה-A5 החדשה שנחשפה לאחרונה.