בשנים האחרונות אאודי השתתפה במגוון מרוצים שבהם היא הצליחה לצבור רשימה מרשימה של הישגים. בין ההישגים הבולטים של אאודי ניתן למצוא שלל זכיות במספר ענפי ספורט מוטורי שונים: מרוץ 24 השעות של לה מאן, ראלי דקאר, אליפות העולם למכוניות טורינג (WTCC) ובאליפות העולם של הפורמולה E ועוד. מעבר לכח אדם טוב, הכולל נהגים וצוות מוכשרים, גורם חשוב שתרם להצלחה של החברה הגרמנית הוא הטכנולוגיה המתקדמת שלה בכל מה שקשור ליחידות ההנעה.
בהצהרה רשמית של אאודי, שפורסמה לפני מספר ימים, נמסר כי החברה מעוניינת להוכיח את היכולות שלה גם בענף הפורמולה 1. לא מדובר בהפתעה מוחלטת בעולם המוטורי, משום שכבר בשנת 2022, הצהירה אאודי כי היא מתכננת להצטרף לפורמולה 1 בשנת 2026 כשותפה אסטרטגית של קבוצת סאובר, ותכננה לרכוש 75% מהחברה. כעת נחתם הסכם לפיו אאודי תשתלט על 100% מסאובר, הסכם שגרר אחריו הצהרה חגיגית והודעה על שינויים בשרשרת הניהול כאשר אוליבר הופמן יפרוש מתפקידו כחבר דירקטוריון באאודי ויהפוך ליו”ר הדירקטוריון של כל החברות של סאובר, ומנכ”ל קבוצת סאובר, אנדראס סיידל, יכהן כמנכ”ל קבוצת הפורמולה 1 של אאודי.
כאמור, על פי התכניות וההצהרות אאודי תיכנס באופן מלא ורשמי לעונת 2026 של הפורמולה 1.במסגרת ההצהרה ציינה אאודי כי היא מאיצה את ההכנות שלה לכניסה לעולם הפורמולה 1, כשהמניע להחלטה, לטענת החברה, הוא רצון החברה לחזק את מיצוב המותג (וגם לפתוח חזית נוספת מול מרצדס). על פי התכנית, שלדת מכונית הפורמולה 1 תמשיך להבנות במתקן של סאובר שבשוויץ, בעוד שמנוע המכונית ייבנה על ידי אאודי בגרמניה.
כאן המקום לציין כי מאז שנת 2018 ועד סוף שנת 2023, קבוצת סאובר התחרתה בפורמולה 1 תחת המותג אלפא רומיאו, שנים בהן הקבוצה השוויצרית לא זכתה להצלחות מרשימות במיוחד, כאשר מאז 2010 עושה הקבוצה שימוש במנועים מתוצרת פרארי. לפני כן השתמשה קבוצת סאובר במשך4 שנים במנועים מתוצרת ב.מ.וו ורשמה הישגי שיא עם מקומות 2 ו-3 באליפות היצרנים בשנים 2007 ו-2008 בהתאמה – הישג מרשים מול הכסף הגדול של קבוצות המפעל. האם אאודי תביא את הקבוצה להצלחה המיוחלת? נצטרך לחכות לשנת 2026 על מנת לדעת, אבל דבר אחד בטוח הוא שבאאודי מכוונים גבוה לצמרת.